AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Varmretter. Trenger litt inspirasjon. Anonymkode: c2c36...e91
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Skrevet 17. august 2024 Birria taco Anonymkode: 6cdb1...d99 1
mimifin72 Skrevet 17. august 2024 #3 Skrevet 17. august 2024 Brokkoli med chiliflakes stekt i ovn. Passer som tilbehør til alt og kan spises for seg selv også. Lager den mye nå 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #5 Skrevet 17. august 2024 Alt med tacolefse. Men ikke taco. Oppdaget hvor utrolig gode de blir om du steker de på medium varme i olivenolje og en presset hvitløksbåt. I dag hadde jeg oppi isbergsalat, kylling, rødløk, rømme og krydder. I går en litt mer gresk variant med kylling, isbergsalat, tomat, gresk dressing og fetaost. Ikke blir de harde som papp heller. Holder seg myke og «ferske». Anonymkode: 698c2...a09 1
PurpleTuliip Skrevet 17. august 2024 #6 Skrevet 17. august 2024 (endret) Kyllinggryte er en gjenganger siste ukene her i hus. Lager ofte ekstra mye «saus» og har poteter/ris til i tillegg☺️ Endret 17. august 2024 av PurpleTuliip
Summeer Skrevet 17. august 2024 #7 Skrevet 17. august 2024 Nypoteter har jeg oppheng på nå! Helt nydelig! Kokt med litt smør på, som Mos, som stekte potetbiter, ovnsbakt som båter…. så da blir det mye husmannskost 😉 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #8 Skrevet 17. august 2024 Bakt potet med kryddersmør, bacon, mais, ost, rømme. Hjemmelaget tomatsuppe (trines matblogg) Hjemmelaga vårruller Kjøttgryte. Pulled pork. Rødvissaus.rotgrønnsaker. Kjøpe kylling i ferskvare. Lage kyllingssalat. Anonymkode: 8ba47...36c
Lill3My Skrevet 17. august 2024 #9 Skrevet 17. august 2024 Omelett og quiche i utallige varianter, tester ut med alt fra tunfisk og oliven, til fetaost og pepperoni! Dutch baby, ovnspannekake, «savory» variant Kålruletter med karbonadedeig Rattatouille + Shashuka-kombinasjon Baccalao
Daisy-love Skrevet 17. august 2024 #10 Skrevet 17. august 2024 Jeg spiser mine «boller» med masse av sesongens grønnsaker, men særlig mye dampet blomkål med soppsoyasaus, nykvernet pepper og næringsgjær. Det får plass i alle «boller», og er så utrolig godt! Perfekt nå som blomkålen er i sesong og er såpass billig 😊😋
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #11 Skrevet 17. august 2024 Entrecôte med bernaise og fløtegratinerte poteter. Lager opp poteter som varer i flere dager. Om jeg ikke har det blir det pommes frites fra frysedisken. Alt av smeltet ost. Toast er en gjenganger. Alternativt polarbrød som pizzabunn. Bruker kun Mutti sin tomatpuré dom Sauda. Anonymkode: d2821...712
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #12 Skrevet 17. august 2024 Jeg har dilla på hel kylling stekt i airfryer, det blir kjempegodt! Quiche med nypoteter, vårløk og cheddar. Cottage pie med cheddar på toppen, Rema 1000 sin oppskrift er god. Anonymkode: fa41e...bc4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #13 Skrevet 17. august 2024 Pizza med kun masse tomatskiver over spekeskinke, toppet med fetaost ferdig marinert i chili og olje. Har spist tre hjemmelagede denne uken! Anonymkode: 7e3fb...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #14 Skrevet 17. august 2024 Indisk daal(ogog jeg lager alltid stor porsjon da denne også er også er syk digg å bruke som fyll i bakt søtpotet) Gulrot, linse og ingefærsuppe(jeg liker å toppe den med rsta kikerter og gresskarkjerner) Anonymkode: 9785f...198 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #15 Skrevet 27. august 2024 Daisy-love skrev (På 17.8.2024 den 19.44): Jeg spiser mine «boller» med masse av sesongens grønnsaker, men særlig mye dampet blomkål med soppsoyasaus, nykvernet pepper og næringsgjær. Det får plass i alle «boller», og er så utrolig godt! Perfekt nå som blomkålen er i sesong og er såpass billig 😊😋 Kan du dele hva du gjør med blomkålen litt mer detaljert? Og soppsoyasaus, må det lages eller kan det kjøpes? 😊 Anonymkode: 5b9eb...256
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #16 Skrevet 27. august 2024 Har ikke «dilla» men samboeren min lager en veldig god tunfisksalat, som vi i Norge kanskje ikke er vant med å tenke på som en salat 😄 Den består av kokt potet delt opp i biter, kokt ris, kokt gulrot, kokte erter, persille, rødløk, sitron og selvsagt da en god del hermetisk tunfisk. Jeg syns den er best når både risen og potetene er nykokt så det blir en lun salat, han foretrekker å la det stå i kjøleskapet en times tid, og så koke risen når salaten har stått kjølig en stund. Anonymkode: 3ceb4...623 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #17 Skrevet 27. august 2024 Ikke helt varmrett, men har dilla på, varme rundstykker med laks, eggerøre og salatblad . Anonymkode: f5016...b5b 1
Daisy-love Skrevet 27. august 2024 #18 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du dele hva du gjør med blomkålen litt mer detaljert? Og soppsoyasaus, må det lages eller kan det kjøpes? 😊 Anonymkode: 5b9eb...256 Dette er verdens beste soyasaus 😋 Så det er en ferdig soyasaus, som er rågod. Jeg finner den på asiatiske butikker. Det er ellers så enkelt som nevnt i teksten. Jeg har dampet blomkål i en skål, hvor jeg drysser over soppsoyasaus, næringsgjær (inaktivt «gjær» med oste/umamismak), og nykvernet pepper. Masse umami, og perfekt for meg som ikke tåler melk, og da ikke kan ha ost. Er jo en kjent sommerrett med dampet blomkål med ostesaus, eller gratinert blomkål. Jeg hopper bare over en del trinn. Veldig godt, og passer både alene til «kos», og sammen med annet. Enda billigere blomkål nå, så her spises det masssse blomkål 😁🤩😋 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #19 Skrevet 27. august 2024 Daisy-love skrev (1 time siden): Dette er verdens beste soyasaus 😋 Så det er en ferdig soyasaus, som er rågod. Jeg finner den på asiatiske butikker. Det er ellers så enkelt som nevnt i teksten. Jeg har dampet blomkål i en skål, hvor jeg drysser over soppsoyasaus, næringsgjær (inaktivt «gjær» med oste/umamismak), og nykvernet pepper. Masse umami, og perfekt for meg som ikke tåler melk, og da ikke kan ha ost. Er jo en kjent sommerrett med dampet blomkål med ostesaus, eller gratinert blomkål. Jeg hopper bare over en del trinn. Veldig godt, og passer både alene til «kos», og sammen med annet. Enda billigere blomkål nå, så her spises det masssse blomkål 😁🤩😋 Takk, skal testes 😃 Anonymkode: 5b9eb...256 1
Daisy-love Skrevet 27. august 2024 #20 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk, skal testes 😃 Anonymkode: 5b9eb...256 Bare hyggelig, og håper det faller i smak 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå