Gå til innhold

"Glamorøs" og "kul" mat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enig med Piglet: Tapas er vel kul og trendy mat. Kanskje ikke nødvendigvis så glamorøst, men veldig hipt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Enig med Piglet: Tapas er vel kul og trendy mat. Kanskje ikke nødvendigvis så glamorøst, men veldig hipt.

Hehe, er det kult enda? Fint for meg - da er jeg ikke så langt etter som jeg trodde. Jeg tenkte på en måte at siden jeg - som bor ganske avsides til i forhold til resturantverdenen - fortsatt synes tapas er litt "spennende", så var det sikkert ut blant "de kule" nå...

Men hvis det å lage mat fra grunnen av osv, og gjerne av mat kjøpt på markeder osv er kult, da er jeg jammen ganske kul da :) Eller trendy ihvertfall. Kommer nok til å fortsette når trenden er over også...

Enig med de som sier at glamorøs mat er noe annet enn kul/trendy mat (synes igrunnen trendy er et bedre ord). Glamorøs mat er vel i grunnen mat man spiser på avanserte/dyre resturanter. Det må være små posjoner, forresten, ikke digre berg... Og skal man lage den selv, så må det være mat som gir flotte resultater med minimale anstrengelser. Ikke særlig glamorøst å stå og svette over grytene i timesvis, liksom...

Skrevet

Tapas er vel omtrent like trendy som pizza... Jeg vet ikke helt hva som ligger på toppen over kul mat, men jeg har inntrykk av at slow-food eller mat laget fra bunnen av er høyt oppe.

Glamorøs mat har jeg vanskelig for å se for meg, det å spise er vel i seg selv ikke særlig glamorøst. Dekadent mat kanskje, men ikke glamorøs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...