Gå til innhold

såre lepper - noen geniale tips?

Fremhevede innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har såre lepper. Og det er snakk om virkelig såre lepper. Det svir og brenner i hele munnpartiet, og leppene ser veldig store ut og er veldig rød.

Har smurt på aloe vera, men noen som har andre geniale råd mot såre lepper som er hurtigvirkende?

Har egentlig vært plaget med skikkelig såre lepper i perioder siden jeg begynte i jobb hvor jeg er mye ut og inn av kjølelager - mistenker at det har skylda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du klarer, kan du prøve å smøre honning på. Det skal visstnok hjelpe. Hold deg langt unna vaselin, det tørker bare enda mer ut selv om det kjennes OK der og da.

Gjest Catwoman
Skrevet

Hjelper det altså? Da skal jeg smøre på honning når jeg går og legger meg. Takk for tips. :)

Vaselin har jeg ikke i hus engang. Har en sønn lip-butter fra bodyshop med sheasmør, og den hjelper ikke. Aloe vera har pleid å hjelpe, men har ikke gjort det nå.

Skrevet

Prøvd mentholatum fra apoteket? Det er det eneste som hjelper syns jeg, mot skikkelige tørre lepper. Smører man inn leppene jevnlig med den en dag, så hjelper det veldig.

Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet

Hei!

Prøv Ceridal salven, kjøpes på apoteket...den er super....

Skrevet

Bruker også mentholatum. Syns den virker kjempebra.

Gjest Catwoman
Skrevet

*noterer* skal sjekke ut disse to salvene på apoteket.

Skrevet

Finnes også en kuldekrem man kan smøre på leppene før man skal ut i kulda.Kanskje det kan hjelpe?

Skrevet

Kuldekrem har vært i søkelyset de siste dagene fordi de ikke er bra.

Jeg vil også anbefale Mentholatum.

Hilsen Lille meg

Skrevet
Prøvd mentholatum fra apoteket? Det er det eneste som hjelper syns jeg, mot skikkelige tørre lepper. Smører man inn leppene jevnlig med den en dag, så hjelper det veldig.

Det bruker jeg og. Den salven på tube, ikke stiften.

Skrevet

Det aller beste jeg har brukt er Elisabeth Arden's Eight Hour cerme

Den er perfekt :)

• 7 år senere...
Skrevet

Prøv Kisstu mig , islandsk leppepomade, du får den i helsekostbutikker eller på nett. Dyr, men god mot såre og sviende lepper som ikke skyldes Herpes. Lykke til.

Skrevet

Hydrokortison, eneste som funka på meg. Men tilslutt måtte jeg gå til legen og få spesialkrem. Ellers.. funker det jo og ta restylane i leppene, haha

Anonymous poster hash: 2a9d2...247
Skrevet

Brystvortekremen purelan er super på såre lepper! Du får kjøpt den på apoteket.

Skrevet

Skulle også foreslå brystvortekrem :) høres rart ut kanskje, men se etter en som er basert på lanolin (og det er de fleste tror jeg).

Min far var innlagt på Haukeland med brannskade i bl.a ansiktet, og for å smøre på leppene fikk han en salve som var ca ren lanolin.

Anonymous poster hash: 96661...d72
Skrevet

Vaselin funker utmerket, fin gloss blir det også altså! :danse:

Brukte det om natta og Carmex på dagen (jeg gikk på medisin som tørket ut hele meg..)

Skrevet

Jeg har såre lepper. Og det er snakk om virkelig såre lepper. Det svir og brenner i hele munnpartiet, og leppene ser veldig store ut og er veldig rød.

Har smurt på aloe vera, men noen som har andre geniale råd mot såre lepper som er hurtigvirkende?

Har egentlig vært plaget med skikkelig såre lepper i perioder siden jeg begynte i jobb hvor jeg er mye ut og inn av kjølelager - mistenker at det har skylda.

IKKE bruk noen form for kortison. Det lindrer litt, men så "må" du fortsette å bruke det farlig lenge fordi du går tilbake til start når du slutter.

Hold deg langt unna alle produkter som inneholder vann! Det gjør at du "fryser" leppene dine når du er i kulden (på jobb/kulden i vinter)

Vaseling og Lypsyl er leppenes verste fiende.

jeg ville prøvd en som er laget spesielt for å brukes i kulden. De har ikke vann i seg, og beskytter og fukter. Så ville jeg skrubbet leppene godt før du begynner å bruke pommaden :)

Skrevet

Jeg skrubber også leppene mine så det ikke ligger død hud og hindrer fuktighet inn. Skrubber med kaffegrut, mild mot leppene og har olje i seg.

Bruker selv Blistex Medplus men har også hørt at brystvorte-krem skal være veldig bra.

Anonymous poster hash: 31e04...ed0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...