Gjest Gjest2 Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 Jeg sa for en tid siden opp jobben min. Jeg var langt nede pga personlige problemer en stund og følte at jeg ikke strakk til på jobb, derfor oppsigelse. Men nå har jeg fått løst problemene mine og er meg selv igjen. Jeg føler jeg har mye mer kontroll og oversikt over tilværelsen min nå og at jeg stiller med mye mer ressurser pr i dag. Jeg trivdes godt i den jobben jeg hadde, og jeg ønsker meg virkelig tilbake. Jeg går og tenker på å ta kontakt med min tidligere sjef og fortelle at jeg tok en forhastet besluttning og høre om de kan ha bruk for meg igjen. Jeg lurer på om noen andre her har vært i en lignende situasjon og i så fall om hvordan dere gikk fram? Hvilke erfaringer har man evt gjort seg? Tror dere det vil bli sett på som vinglete av meg, eller tror dere det vil bli oppfattet som positivt at jeg vil tilbake? Må opplyse at jeg var i den jobben i en del år, så jeg er jo godt kjent der. Har lyst til å ta den telefonen, men hvordan formulere seg? Blir takknemmlig for alle svar
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Spør du meg synes jeg det blir for vinglete. Men det kommer helt an på hvor godt dere kjenner hverandre. Hvis dere hadde en ganske god kjemi er det kanskej ikke noe problem å si at situasjonen nå er annerledes og at du gjerne vil tilbake. Hvis den ikke er supergod og det ikke foreligger noen spesielle gode grunner til å vurdere deg på nytt (hvor langt er de i ansettelsesprosessen på en ny?), vil det kanskej virke noe ustabilt og gi klamme vibber?
abelille Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Du får i alle fall ikke noe om ikke du prøver! Så å ta en telefon og høre om det er noen ledige stillinger synes jeg du skal gjøre. Har de en ledig stilling eller har behov for noen i bakhånd, ser jeg ikke bort fra at du får den. Men dersom dette er snakk om en person til en spesiell stilling og de allerede har ansatt en ny, kan du nok ikke regne med at du får tilbake jobben. Men som sagt, den som intet våger, intet vinner.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #4 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har sagt opp jobben en gang, grunnet nytt jobbtilbud, men ombestemte meg og gikk da litt slukøret tilbake og ba om å få beholde jobben. Det gikk greit for min del.
Grooo Skrevet 20. februar 2006 #5 Skrevet 20. februar 2006 Du taper da ingenting på å prøve, lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #6 Skrevet 20. februar 2006 Gjør som George Constanza i Seinfeld, bare møt opp og lag som om ingenting har skjedd. 2
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #7 Skrevet 20. februar 2006 Det skader jo ikke å prøve! Kommer vel helt an på hvilken type jobb det er, da. Ei jeg kjenner sluttet som stuepike fordi det ble alt for fysisk krevede, men kom tilbake i halv stilling etter noen måneder.
Gjest Tuva Skrevet 20. februar 2006 #8 Skrevet 20. februar 2006 Synes ikke det er vinglete om du tar kontakt med din tidligere arbeidsgiver. Men, du bør jo være helt åpen på at det var utenforliggende forhold som påvirket beslutningen din om å slutte. Du har ingenting å tape på å ta kontakt. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #9 Skrevet 22. februar 2006 Gjør som George Constanza i Seinfeld, bare møt opp og lag som om ingenting har skjedd. ←
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå