Gå til innhold

Noen som har vært i legoland i Danmark?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har 3 barn og har lyst å dra på skikkelig barnevennlig familieferie. Jeg har tittet litt på legoland i danmark, og skulle så gjerne hatt noen tips angående det. Hvor er det greit å bo? Hvor gamle bør barna være for å ha utbytte av det? Hvilken vei er greiest å kjøre? Flere tips mottas med takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes helt greie hoteller rett i nærheten av Legoland.

Vi var der for noen år siden, da vår sønn var 9 år og det var en opplevelse.

Det høljet ned hele dagen vi var der, og vi ble kliss våte , men det gjorde ingenting.

Vi bodde lenger sør i Danmark og reiste rundt omkring på dagsturer til nesten hele landet. Du vet landet er flatt, veiene er superb og landet er lite. Å kjøre går fort i Danmark.

Vi tok danskebåten og kjørte. Kjapt og greit.

Jeg har en venninne som skal til Legoland i år, med 2 barn på 6 og 9 år. Midt i blinken, så lenge de leker med lego er legoland et bra sted.

God tur !

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Vi har vært der to ganger, siste gang i fjor sommer.

Første gangen var vi der i slutten av juni, det var endel folk, men absolutt helt levelig.

Sist var vi der i fellesferien, og det var et sant mareritt... Det var enormt med mennesker der, kø overalt! Vi gikk og sto i kø hele tiden. Det var 1 - 1 1/2 times ventetid på omtrent alle attraksjoner, og spisesteder/isbarer kunne vi bare glemme. Ungene ble helt forvirret (de var 8 1/2 og 3 1/2), de ble kjempeslitne. Da vi etter 2 timer spurte om de ville reise sa de bare "Kan vi det!!???"

Eldste syntes det hadde vært den verste dagen i hele ferien... Hun kunne ikke fatte hvorfor hun så gjerne hadde villet dit :ler:

Ellers er Legoland et veldig ålreit sted, det er stort, og enormt med muligheter. Et minus er at det er veldig dyrt, både å spise og å kjøpe lego. Ikke kjøp lego i løsvekt - du får bakoversveis når de veier opp og presenterer prisen!

Vi visste fra før av at det var dyrt å spise der, så vi hadde med oss mat, men vi måtte lete lenge for å finne et sted hvor det var lov å sette seg ned å nyte medbragt.

Vi bodde i Ebeltoft. Det er ganske langt å kjøre til Legoland derfra, men det er et koselig sted jeg absolutt vil anbefale.

Ellers blir vel bare mitt råd å reise utenom fellesferien...

Endret av Bodillen
Skrevet

Norsk eller dansk fellesferie? Er det samme tid? Hele juli?

:klø:

(Ikke helt stø på fellesferie...)

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi var i legoland i fjor, og det var da sommeren før datteren ble 4. Vi var spente på forhånd om hun skulle være i minste laget for å ha glede av det, men gjett om hun hadde. Vi fikk henne nesten ikke med oss derfra igjen. Hun ELSKET legoland!! Vi var der i juni og hadde minimalt med kø for øvrig, ellers hadde det nok vært pyton.....

Skrevet

Vi har vært i Legoland mange ganger - senest ifjor var vi der med yngstesønnen vår. Jeg anbefaler på det varmeste Hotell Svanen i Billund - kun ca. 500 meter fra Legoland. Det var et kjemperent og pent hotell med deilig mat - og veldig barnevennlig. Reiser gjerne tilbake der engang :)

Gjest gjesten
Skrevet

Ungene bør ikke være under 3 år i slike fornøyelsesparker. Blir ofte mer slitsomt enn gøy for både barn og voksne. Hadde med ei som var fylt 4 måneden før og da var hun akkurat stor nok i høyde og modenhet til å kjøre endel av karusellene selv, og ble ikke så fort sliten av menneskemengden og kø.

Skrevet

Vi har vært der med to små (4år og 6mnd) Vi var der etter fellesferien, og koste oss veldig masse. Alt er tilrettelagt for både store og små.

Vi kom da de åpnet og dro like før de stengte. Ungene sovnet i bilen på vei hjem etter en veldig opplevelsesrik dag.

Vi bodde i Vejle, et koselig sted. Kjøpte en legopakke med båt, overnatting 2n og inngang til parken.

Det kan være greit å ta med mat og drikke, men vi syntes ikke prisene var så ille (det er dyrere i Norge).

Dere kommer til å kose dere! Ta dere god tid.

Vi kjøpte både mat, og lego der... Kunne ikke dra derfra uten noen spesielle legofigurer!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...