Gå til innhold

En ny kostholdsplan og annet infomasjon, hva synes dere?

Gjest .Daniel.

Anbefalte innlegg

.Daniel. skrev (5 minutter siden):

Kan vel det.. men da blir det enda mer å forholde seg til... og kjøpe...

Du må huske at du må tenke næringsstoffer også, ikke bare hva som er enkelt. Det er jo bare 1 pk kjøttdeig ekstra å kjøpe :) 

Anonymkode: b8804...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som at det er ganske lite kalorier per dag, med mindre du spiser store porsjoner av hver ting. Kanskje det blir 1300-1500 kalorier? Og du er en voksen mann som ikke skal slanke deg? Da må du nok isåfall ha en del mer mat. 

Anonymkode: 1a911...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i forhold til kostholsplanen din; jeg skjønner at du har behov for rutiner i kostholdet, og at det er lettest for deg når du spiser noenlunde det samme. Det er ikke sikkert du går lei av dette kostholdet i det hele tatt, og det du skriver her er en stor forbedring fra din forrige post :) 

Jeg foreslår at denne planen du har laget nå, er et fint sted å starte. Så kan du utfordre deg selv litt senere med å legge til en neve valnøtter, og litt egg. Jeg forklarte i forrige tråd at du kan kjøpe 1 pk med valnøtter til rundt 40 kr, og den varer en stund. 

Anonymkode: b8804...ff5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Daniel. skrev (7 minutter siden):

5,1 g sukker per 100g.

3,5 g sukker per 100 g i Vanilje yoghurten I følge boksen i kjøleskapet mitt. 

Cottage cheese med bær er også godt. Men du er nødt å variere mer eller så blir det vanskelig

Finnes masse gode oppskrifter på forskjellige salater og sunne middager. Du finner også mange oppskrifter på å gjøre feks Taco sunnere til helger

Kanskje du ender opp med å like å lage mat etter dette

Anonymkode: e2d3c...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut! Blir du lei så har du en veldig bra utgangspunkt for å variere innhold i planen.

Du virker å være veldig opptatt av å få det billigst mulig. Jeg har noen tips som kan være nyttig.

Jeg bruker å kjøpe en 1 kg pakke med kyllingfilet og koke/trekke de i vann (kok opp vann i stor kasserolle, ha i 0,5 ts salt og all kyllingen, vent til det begynner å boble, legg på lokket og slå av platet, la trekke i 40 min) og lagrer de i kjøleskapet for å spise de i salater og sånt. Blir billigere en å kjøpe mindre pakker.

Av fisk bruker jeg å kjøpe torsk eller sei i blokk. Det er billigst. Fra ei blokk på 400 g får jeg to-tre middager kombinert med feks kokte poteter gulrøtter med litt smør/eggesmør.

Når det gjelder kjøttdeig så er svin og kylling som regel billigere en storfe. Men uansett så synes jeg at man kan spe på med linser i gryteretter og taco og sånt. Merker ikke så mye til linsene, men man får litt mer mat for mindre penger. Plus du får masse god fiber.

Av bær kjøper jeg som regel frosne bær, det er billigst. Godt i grøt og med yoghurt og sånt.

Anonymkode: f6031...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye kylling. Hva med kjøtt/kjøttdeig,karbonader, fullkornsris/pasta, kokt egg eller omelett med noe grønnsaker. Smoothie av frosne bær osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...