AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Skrevet 15. august 2024 Finnes det noen som smaker godt? Kjøpte en pakke Norway Seafoods torskeloins fra frysedisken her en dag og det smakte direkte vondt. Det var ikke harskt eller noe sånt, det var bare så utrolig mye dårligere kvalitet enn det jeg er vant til fra selvfisket hvit fisk. Selvfisket er mye bedre enn butikkjøpt etter å ha vært fryst også, så jeg skjønner ikke hva det er som gjør den i butikk så fæl? Konsistensen blir som en skosåle uansett om jeg tiner den langsomt eller hurtig, og uansett om jeg steker den så lite som mulig så den akkurat er gjennomstekt. Vi må jo ha litt hvit fisk iblant, men kan ikke jage familiefiskerne ut på fisketur heller, så hva gjør vi? 😅 Anonymkode: a586f...aa6
-Pusheen- Skrevet 15. august 2024 #2 Skrevet 15. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Finnes det noen som smaker godt? Kjøpte en pakke Norway Seafoods torskeloins fra frysedisken her en dag og det smakte direkte vondt. Det var ikke harskt eller noe sånt, det var bare så utrolig mye dårligere kvalitet enn det jeg er vant til fra selvfisket hvit fisk. Selvfisket er mye bedre enn butikkjøpt etter å ha vært fryst også, så jeg skjønner ikke hva det er som gjør den i butikk så fæl? Konsistensen blir som en skosåle uansett om jeg tiner den langsomt eller hurtig, og uansett om jeg steker den så lite som mulig så den akkurat er gjennomstekt. Vi må jo ha litt hvit fisk iblant, men kan ikke jage familiefiskerne ut på fisketur heller, så hva gjør vi? 😅 Anonymkode: a586f...aa6 Jeg er oppvokst med besteforeldre på begge sider som er fiskere, mine foreldre fisker. Alltid tilgang på blodfersk fisk. Alt av frossenfisk fra butikken smaker grusomt i forhold, og tror vi som er vant med ferskfisk er litt bortskjemte sånnesett😄 Har også tenkt på at det ikke er rart at folk sier at de ikke liker fisk, hvis det er frossen butikkfisk de er vant med. Jeg har enda til gode å finne en god frossenfisk, dessverre. Kanskje fisken kan egne seg i fiskesuppe, det har jeg ikke prøvd. Men kanskje? Hvis man bare tilbereder den annerledes enn kun fisk med tilbehør, kan det hende at det smaker ok? Endret 15. august 2024 av PusheenPusheen Tilleggssetning
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #3 Skrevet 15. august 2024 Ja, det er jo helt forferdelig. Heldig for dere at dere slipper å spise den da. Og det havet der dere fisker er det jo selvsagt ikke miljøgifter heller. Anonymkode: 7f620...59e
Anonym11223344 Skrevet 15. august 2024 #4 Skrevet 15. august 2024 Dette har jeg tenkt mye på. Frossen fisk er grusomt, og det er trist. Unntaket er Findus Fish & Crisp. Alaskapollock tåler tydeligvis nedfrysing.
-Pusheen- Skrevet 15. august 2024 #5 Skrevet 15. august 2024 Anonym11223344 skrev (2 minutter siden): Dette har jeg tenkt mye på. Frossen fisk er grusomt, og det er trist. Unntaket er Findus Fish & Crisp. Alaskapollock tåler tydeligvis nedfrysing. Ja, enig, den er ikke så verst. Ser det finnes typer med fyll inni. Enda ikke turt å smake på dem, men kanskje det kan være noe for ts?
Anonym11223344 Skrevet 15. august 2024 #6 Skrevet 15. august 2024 (endret) PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Ja, enig, den er ikke så verst. Ser det finnes typer med fyll inni. Enda ikke turt å smake på dem, men kanskje det kan være noe for ts? Har ikke smakt den med fyll, men den "vanlige" kan man absolutt anbefale. Velsmakende etter 20 min i komfyren. Godt med salat og poteter til. Endret 15. august 2024 av Anonym11223344
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #7 Skrevet 15. august 2024 PusheenPusheen skrev (10 timer siden): Jeg er oppvokst med besteforeldre på begge sider som er fiskere, mine foreldre fisker. Alltid tilgang på blodfersk fisk. Alt av frossenfisk fra butikken smaker grusomt i forhold, og tror vi som er vant med ferskfisk er litt bortskjemte sånnesett😄 Har også tenkt på at det ikke er rart at folk sier at de ikke liker fisk, hvis det er frossen butikkfisk de er vant med. Jeg har enda til gode å finne en god frossenfisk, dessverre. Kanskje fisken kan egne seg i fiskesuppe, det har jeg ikke prøvd. Men kanskje? Hvis man bare tilbereder den annerledes enn kun fisk med tilbehør, kan det hende at det smaker ok? Nedslående at det er flere med samme erfaring 😂 Må vel bare akseptere det... Mener jeg prøvde det en gang i en godt krydret karrigryte og at det var ok på smak, men konsistensen var fortsatt skikkelig dårlig, dessverre. Anonym11223344 skrev (10 timer siden): Dette har jeg tenkt mye på. Frossen fisk er grusomt, og det er trist. Unntaket er Findus Fish & Crisp. Alaskapollock tåler tydeligvis nedfrysing. PusheenPusheen skrev (10 timer siden): Ja, enig, den er ikke så verst. Ser det finnes typer med fyll inni. Enda ikke turt å smake på dem, men kanskje det kan være noe for ts? Ja, den fra Findus er faktisk grei! Og de med fyll har jeg OK minner av fra barndommen, så det skal jeg absolutt prøve igjen og håpe på det beste. Takk for tipsene 😊 Anonymkode: a586f...aa6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #8 Skrevet 16. august 2024 Findus Gourmet. Anonymkode: b5381...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #9 Skrevet 16. august 2024 har bare gode erfaringer med frossenfisk. Den blir hurtig fryst ned allerede på båten. Riktig tint blir den bra både i ovn og panne. Og jeg er også vant med selvfisket (oppvokst på vestlandet). Men på østlandet er jo ikke det så enkelt🙃 Anonymkode: e4fcd...8b1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå