Lillie Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 Sitter og titter litt på a-etats sider, og fikk opp ei stilling på et av landets Thon hoteller. Det er som selger. Det står ingenting om hva stillingen innebærer... :icon_question: Noen som vet hva en selger på et hotell gjør for noe?
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Det høres ut som en form for booking-jobb, hvor du altså skal gå aktivt ut i markedet så selge hotellets produkt - altså overnattinger. Ser for meg at det er snakk om å oppsøke firmaer som har endel gjestedøgn for å få til avtaler og på andre måter skaffe gjester til hotellet.
Djun80 Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har akkurat sluttet som selger på et stort hotel her i Oslo. Som veldig mange andre er jeg ikke alene om å slutte etter bare etpar år. Lønnen er stortsett veldig lav (generelt i hotell bransjen) og for mitt vedkommende var dette en av grunnene til at jeg sluttet. Jeg solgte kurs/konferanse produktet til hotellet. Uendelig mange tlf. ut til firma så hvis du er veeeeeldig glad i å ta telefon på telefon uten å få napp er dette noe for deg! Noen er også uteselgere som booker møter og drar ut på bedrifter og presenterer produktet hotellet vil selge. Men for all del- fikk være med på mye gøy også. Ungt miljø med mye gøye kunde arrangementer ("smøring") og billig hotell overnatting i hele verden. Lykke til :-)
Lillie Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har akkurat sluttet som selger på et stort hotel her i Oslo. Som veldig mange andre er jeg ikke alene om å slutte etter bare etpar år. Lønnen er stortsett veldig lav (generelt i hotell bransjen) og for mitt vedkommende var dette en av grunnene til at jeg sluttet. Jeg solgte kurs/konferanse produktet til hotellet. Uendelig mange tlf. ut til firma så hvis du er veeeeeldig glad i å ta telefon på telefon uten å få napp er dette noe for deg! Noen er også uteselgere som booker møter og drar ut på bedrifter og presenterer produktet hotellet vil selge. Men for all del- fikk være med på mye gøy også. Ungt miljø med mye gøye kunde arrangementer ("smøring") og billig hotell overnatting i hele verden. Lykke til :-) ← Er det lov å spørre hvor lav lønna var....? Jeg har ikke søkt stillingen ennå, men syns jo det høres litt spennende ut . Men hvis lønna er kjempedårlig må jeg vel revurdere det...
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #5 Skrevet 20. februar 2006 Jeg er "bare" resepsjonist, da, men jeg har kr 117,- i timen. Sannsynligvis har en selger noe mer, kanskje 120,- - 130,- du kan jo ta en titt på tariffen på www.hraf.no.
Djun80 Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Selgere har sjeldent noe tariff avtale i det heletatt. Der er det stortsett bakgrunn, erfaring osv som avgjør hvilke lønn du får. Jeg lå på ca 240000 kr og det var en flat lønn. Dvs. at ALLE tillegg er inkludert. Dersom du må jobbe en hel helg fikk du ikke noe ekstra for det, men kanskje litt avspasering (dette varierer nok litt fra sted til sted....) som oftest er det også en bonus ordning, men vær obs på at du må skatte 50% av det beløpet. Jeg fikk heller ikke ferie penger på det beløpet. I de fleste selgerjobber er det vanlig med en relativt lav fastlønn og en "grei" onus ordning(6-8000,- ekstra pr. mnd- før skatt), men vær obs på at du bør alltid begynne med en høyere fastlønn gjerne i 6 mnd. for du blir ikke noe super selger over natten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå