Gå til innhold

Eau de Parfum vs Eau de Toilette


datajente

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt SJP's parfyme "Lovely" og på den står det Eau de Parfume. Jeg synes jeg har lest et sted for lenge siden at denne er den sterkeste formen for parfyme, men jeg kan ikke si at den lukter særlig mye eller sitter spesielt lenge. Nesten så det er motsatt. Kjenner nesten ikke at jeg har tatt den på når jeg bruker vanlig mengde og den sitter ikke lenge. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekte parfyme er sterkest, og dyrest. Den selges i bittesmå flasker. Eau de parfum er neste skritt ned på skalaen, og eau de toilette under der igjen. Den sistnevnte er den mest vanlige konsentrasjonen.

Enkelte parfymer sitter ekstremt dårlig, kanskje pga. ingrediensene eller måten de er bygget opp på. Andre derimot, holder i timesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parfyme er det rene produktet.

Eau de Perfum er litt oppblandet med destillert vann

Eau de Toilette er litt mer oppblandet og

Eau de Cologne er mest oppblandet

Tillegg:

Det er jo også dette med over, middel og basetoner også da.

Den duften du kjenner når du prøver den på er overtonene. Etter en stund er det mellomtonene som kommer frem og basetonene er de som sitter igjen på huden til slutt. En parfyme lukter altså ikke likt hele veien mens du har den på. Det er også derfor du skal spraye på, og gå en tur, før du kommer tilbake til parfymeriet og bestemmer deg for hvilken duft du vil velge.

En duft dufter dessuten ofte forskjellig fra person til person.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parfyme er det rene produktet.

Eau de Perfum er litt oppblandet med destillert vann

Eau de Toilette er litt mer oppblandet og

Eau de Cologne er mest oppblandet

Tillegg:

Det er jo også dette med over, middel og basetoner også da.

Den duften du kjenner når du prøver den på er overtonene. Etter en stund er det mellomtonene som kommer frem og basetonene er de som sitter igjen på huden til slutt. En parfyme lukter altså ikke likt hele veien mens du har den på. Det er også derfor du skal spraye på, og gå en tur, før du kommer tilbake til parfymeriet og bestemmer deg for hvilken duft du vil velge.

En duft dufter dessuten ofte forskjellig fra person til person.

Det var en veldig god forklaring :) takk skal du ha mysan.Det er nesten så jeg tror du har jobbet på parfymeri :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig god forklaring :)  takk skal du ha  mysan.Det er nesten så jeg tror du har jobbet på parfymeri :Nikke:

Jeg solgte parfymekopier en gang i verden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...