Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke vasket meg så kommer meg ikke ut. Er i paralyse. Hjelp. Har foregått i snart to uker.

Anonymkode: 2df1e...d54

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette noe som nylig har oppstått, å har du vært i kontakt med lege?

Anonymkode: 41699...0a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg får ikke vasket meg så kommer meg ikke ut. Er i paralyse. Hjelp. Har foregått i snart to uker.

Haster det med å få hjelp, ringer du 116117.

Kan det vente så er det fastlegen i morgen. 

Anonymkode: 3aaa1...69f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har bipolar lidelse og adhd

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har bipolar lidelse og adhd

Ts

Da er du vel kjent i helsevesenet og vet hvor du finner noen som kan hjelpe? 

Anonymkode: 3aaa1...69f

• Liker 4
Skrevet

Huff, så fælt! Har du psykolog eller fastlege du kan ringe og høre om hjelp til hva du kan gjøre videre?

Anonymkode: cfbc1...4eb

Skrevet

Nei, jeg har ingen kriseplan eller noen jeg kan ringe. Jeg har mat og varme så er ikke i fare. Men jeg kommer meg ingen steder, jeg sitter fast. Og trenger tips til hvordan jeg skal komme meg løs.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg har ingen kriseplan eller noen jeg kan ringe. Jeg har mat og varme så er ikke i fare. Men jeg kommer meg ingen steder, jeg sitter fast. Og trenger tips til hvordan jeg skal komme meg løs.

Du kan ringe kommunen din og be om å få kontakt med deres psykisk helse team. Eller fastlegen.

Anonymkode: 6077a...893

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Sett på favorittmusikken din og dans! 

❤️

Anonymkode: e1d10...589

• Liker 1
Skrevet

Har du noen du kan ringe som kan hjelpe deg?

Anonymkode: fa67e...45f

Skrevet

Send en e-melding til fastlegen. De kan komme på hjemmebesøk i slike tilfeller. Du trenger hjelp og støtte nå! Håper virkelig at det går bedre med deg snart ❤️ 

Anonymkode: 5d6d8...dd5

Skrevet

Klarer du å komme deg i dusjen og ut døren hvis du har en timeavtale? I såfall, så får du deg en time hos fastlegen din, det er et sted å starte.

Selv var jeg veldig deprimert i 1 år, å da sleit jeg veldig med det samme, men jeg hadde legetimer og timer hos psykolog, å da dusjet jeg og kom meg ut døren siden jeg ikke ville at de skulle se hvor mye jeg egentlig sleit. 

Skrevet

Du må ikke vaske deg for å kunne gå ut.

Anonymkode: 374ed...b7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, så fælt! Har du psykolog eller fastlege du kan ringe og høre om hjelp til hva du kan gjøre videre?

Anonymkode: cfbc1...4eb

Nå klarte jeg faktisk å få vasket håret i vasken på badet, tusen takk for sympati🥰😍🥰😍

Ts

• Hjerte 3
Skrevet

At du ikke kommer løs og sitter fast høres ut som en vrangforestilling.  Ring 116117 så snart som mulig og få dem til å henvise deg til ambulant team som kan komme hjem til deg i morgen. 

Anonymkode: d67a6...f95

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At du ikke kommer løs og sitter fast høres ut som en vrangforestilling.  Ring 116117 så snart som mulig og få dem til å henvise deg til ambulant team som kan komme hjem til deg i morgen. 

Anonymkode: d67a6...f95

Litt dumt å diagnostisere ts her på KG. Hen trenger hjelp, men ikke diagnostisering her. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå klarte jeg faktisk å få vasket håret i vasken på badet, tusen takk for sympati🥰😍🥰😍

Ts

Så flink du har vært. Stå på. ❤️ :klem3:

Anonymkode: 6077a...893

Skrevet

Vet ikke hvor du bor, så det blir vanskelig å si sikkert hvilke tilbud du kan benytte deg av da dette er meget varierende rundt om i landet.

Legevaktene har ofte psykisk legevakt man kan ringe til. Ambulerende team, støttekontakt, besøksvenn etc er alternativer for dem sitter fast hjemme.

Hvis noen av de idiotene som har kommentert her, visste hvor mange ensomme og/eller folk med sosial angst som sitter fast hjemme, ville de skammet seg inderlig og bittert.

Lykke til! Husk at en tur gjennom gården, rundt huset etc er en tur! 💚

• Liker 1
Skrevet
no shame skrev (18 minutter siden):

Vet ikke hvor du bor, så det blir vanskelig å si sikkert hvilke tilbud du kan benytte deg av da dette er meget varierende rundt om i landet.

Legevaktene har ofte psykisk legevakt man kan ringe til. Ambulerende team, støttekontakt, besøksvenn etc er alternativer for dem sitter fast hjemme.

Hvis noen av de idiotene som har kommentert her, visste hvor mange ensomme og/eller folk med sosial angst som sitter fast hjemme, ville de skammet seg inderlig og bittert.

Hvorfor mener du at det er så mange idioter som har kommentert her? De aller fleste har da kommet med hyggelige råd. 

Anonymkode: 374ed...b7d

• Liker 2
Skrevet
no shame skrev (14 minutter siden):

Takk😃 jeg overser idiotene.

Det blir ikke noe tur på gårdsplassen. Det blir særdeles lite. Men fikk vasket håret, noe som kan gjøre morgendagen enklere.

Men ja, jeg trenger hjelp. Bor midt i smørøyet på østlandet, så det bør være tilbud. Jeg skulle hatt noen som kunne fått meg ut. Har dårlig med venner. 

Takk for støtten🥰

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...