AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #1 Del Skrevet 14. august 2024 Fått nytt fiberinternett og det er så tregt til å laste inn nettsider. Fikk tips om å teste på speedometer, men fikk gode resultater der. Telenor sier også at det fungerer bra. Men det laster tregere enn det gjorde da vi hadde lavere fart og kobberlinje. I dag hadde jeg hjemmekontor og trengte mange forsøk og over femten min på å laste ned en pdf på 8 sider. Hva kan jeg gjøre for at det skal fungere bedre? Anonymkode: f6832...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #2 Del Skrevet 14. august 2024 Kontakt leverandøren og ta det derfra først og fremst. Sikkert noe innstillinger i brannmuren eller noe sånt. Anonymkode: 96641...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #3 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kontakt leverandøren og ta det derfra først og fremst. Sikkert noe innstillinger i brannmuren eller noe sånt. Anonymkode: 96641...389 Leverandøren er Telenor og de sier at alt fungerer bra. Jeg har ikke satt opp noen brannmur men vet ikke hva Telenor har. Anonymkode: f6832...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Del Skrevet 14. august 2024 1. Sitter du på trådløst eller kablet nettverk på PCen din? Om du sitter på trådløst, prøv å sette i kabel. Det er bare for å feilsøke hvor feilen kan ligge. Går det like tregt der, ville jeg prøvd å tilbakestille router helt, eller bytte om det er mulighet. 2. Får du samme speedtest uavhengig fra hvilken enhet du tester nettverket? Altså fra PC, mobil, nettbrett.. Anonymkode: dff23...d3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 14. august 2024 #5 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fått nytt fiberinternett og det er så tregt til å laste inn nettsider. Fikk tips om å teste på speedometer, men fikk gode resultater der. Telenor sier også at det fungerer bra. Men det laster tregere enn det gjorde da vi hadde lavere fart og kobberlinje. I dag hadde jeg hjemmekontor og trengte mange forsøk og over femten min på å laste ned en pdf på 8 sider. Hva kan jeg gjøre for at det skal fungere bedre? Anonymkode: f6832...b58 Da har du vel en T-wee boks under TV,en din, ta ut strømmen ett minutt eller to, har du samme som meg så er det en grønn lampe på kontakten som plugges inn i boksen. Jeg hadde samme problem og han på kundestøtte sa det var fordi jeg hadde lang oppetid, i mitt tilfelle var det over 30 dager, nå trekker jeg ut kontakten når jeg merker at det går tregere, dette gjelder også ved hakking i TV-bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #6 Del Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): 1. Sitter du på trådløst eller kablet nettverk på PCen din? Om du sitter på trådløst, prøv å sette i kabel. Det er bare for å feilsøke hvor feilen kan ligge. Går det like tregt der, ville jeg prøvd å tilbakestille router helt, eller bytte om det er mulighet. 2. Får du samme speedtest uavhengig fra hvilken enhet du tester nettverket? Altså fra PC, mobil, nettbrett.. Anonymkode: dff23...d3b Trådløst. Har bare Ipad og mobil så får ikke kablet det for å sjekke, men er like tregt på begge. Har router fra Telenor nå, fikk den med fiberinstallasjonen, så den bør det ikke være feil på. bvp skrev (14 minutter siden): Da har du vel en T-wee boks under TV Har ikke dekoder. Har bare internett hos Telenor. Anonymkode: f6832...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 15. august 2024 #7 Del Skrevet 15. august 2024 Hvor har du plassert routeren? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #8 Del Skrevet 15. august 2024 newman01 skrev (5 minutter siden): Hvor har du plassert routeren? Oppå en kommode. Står veldig fritt. Anonymkode: f6832...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #9 Del Skrevet 15. august 2024 Anmeld. Anonymkode: 458cd...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 15. august 2024 #10 Del Skrevet 15. august 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Anmeld. Anonymkode: 458cd...f99 Hvem skal man anmelde for hvilket lovbrudd? Brukeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå