Gå til innhold

Fiber-internett laster inn tregt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fått nytt fiberinternett og det er så tregt til å laste inn nettsider. Fikk tips om å teste på speedometer, men fikk gode resultater der. Telenor sier også at det fungerer bra. Men det laster tregere enn det gjorde da vi hadde lavere fart og kobberlinje. I dag hadde jeg hjemmekontor og trengte mange forsøk og over femten min på å laste ned en pdf på 8 sider.

Hva kan jeg gjøre for at det skal fungere bedre? 

Anonymkode: f6832...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt leverandøren og ta det derfra først og fremst. Sikkert noe innstillinger i brannmuren eller noe sånt. 

Anonymkode: 96641...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kontakt leverandøren og ta det derfra først og fremst. Sikkert noe innstillinger i brannmuren eller noe sånt. 

Anonymkode: 96641...389

Leverandøren er Telenor og de sier at alt fungerer bra. Jeg har ikke satt opp noen brannmur men vet ikke hva Telenor har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sitter du på trådløst eller kablet nettverk på PCen din?  Om du sitter på trådløst, prøv å sette i kabel. Det er bare for å feilsøke hvor feilen kan ligge. Går det like tregt der, ville jeg prøvd å tilbakestille router helt, eller bytte om det er mulighet.

2. Får du samme speedtest uavhengig fra hvilken enhet du tester nettverket? Altså fra PC, mobil, nettbrett.. 

Anonymkode: dff23...d3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fått nytt fiberinternett og det er så tregt til å laste inn nettsider. Fikk tips om å teste på speedometer, men fikk gode resultater der. Telenor sier også at det fungerer bra. Men det laster tregere enn det gjorde da vi hadde lavere fart og kobberlinje. I dag hadde jeg hjemmekontor og trengte mange forsøk og over femten min på å laste ned en pdf på 8 sider.

Hva kan jeg gjøre for at det skal fungere bedre? 

Da har du vel en T-wee boks under TV,en din, ta ut strømmen ett minutt eller to, har du samme som meg så er det en grønn lampe på kontakten som plugges inn i boksen. Jeg hadde samme problem og han på kundestøtte sa det var fordi jeg hadde lang oppetid, i mitt tilfelle var det over 30 dager, nå trekker jeg ut kontakten når jeg merker at det går tregere, dette gjelder også ved hakking i TV-bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

1. Sitter du på trådløst eller kablet nettverk på PCen din?  Om du sitter på trådløst, prøv å sette i kabel. Det er bare for å feilsøke hvor feilen kan ligge. Går det like tregt der, ville jeg prøvd å tilbakestille router helt, eller bytte om det er mulighet.

2. Får du samme speedtest uavhengig fra hvilken enhet du tester nettverket? Altså fra PC, mobil, nettbrett.. 

Anonymkode: dff23...d3b

Trådløst. Har bare Ipad og mobil så får ikke kablet det for å sjekke, men er like tregt på begge. Har router fra Telenor nå, fikk den med fiberinstallasjonen, så den bør det ikke være feil på. 

bvp skrev (14 minutter siden):

Da har du vel en T-wee boks under TV

Har ikke dekoder. Har bare internett hos Telenor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

newman01 skrev (5 minutter siden):

Hvor har du plassert routeren? 

Oppå en kommode. Står veldig fritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Anmeld.

Anonymkode: 458cd...f99

Hvem skal man anmelde for hvilket lovbrudd? Brukeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...