Gå til innhold

23 år og gammel hud..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lluvy_*
Skrevet

Hei!

Jeg har siden tenårene hatt veldig dårlig hud, kviser og hudorm, bestandig.. Så begynte jeg med Shiseido etter tips herfra, og har brukt det snart ett år nå.

Men nå har huden min blitt fryktelig stygg, jeg har hud som en 45-åring, og det er ikke noe pent, når jeg bare er 23..... Jeg har fremdeles problemer med kviseutbrudd, men ikke så voldsomt som før..

Så nå har jeg fått nok, og vil gå til en pleier å få det fikset, forhåpentligvis en gang for alle. Men jeg er litt rådvill, skal jeg gå til lege, hudlege, spa, hvor?

Og hvor mye må man regne med å gå ut med? Det spiller en liten rolle da jeg er student med lite inntekt, men nå betaler jeg det som må til...

Jeg håper så inderlig at noen kan hjelpe meg!!

Takk,

Lluvy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur til lege/hudlege du. Der kan du få tetracykliner som kan hjelpe. Hvis de ikke hjelper, eller du ikke merker noe etter tre måneders bruk. Ta en tur til hudlegen og h*n vil hjelpe deg videre.

Jeg går på disse tablettene og huden i ansiktet er blitt bedre. Hvis huden på ryggen min ikke bedrer seg innen resepten er brukt opp, så stikker jeg til privat hudlege og får hjelp videre. ;)

I tillegg har jeg hatt en dyprens i ansiktet hos hudpleier. Hun fikk renset ut de fleste urenhetene jeg hadde i ansiktet. Dessuten kjøpte jeg en renseserie hos henne fra Exuviance som har hjulpet med å holde huden min fri for nye småkviser og hudormer.

Jeg har også gått over til å bare bruke mineralsminke, som ikke tetter porene og danner hudormer. Så alt i alt har huden min i ansiktet blitt mye bedre.

Tetracyklinene jeg tar koster bare 95,50 for en pakke på 96 tabletter. Så det er billig.

Lykke til!

Gjest Gjest_Lluvy_*
Skrevet

Takk!

Må man ha resept på disse tablettene? Og, får man de på apoteket?

Og, en sånn dyprens hadde vært godt, et bra utgangspunkt i forsøket.. ;) Hva koster det?

Og til slutt, hvor får man kjøpt mineralsminke? Huff, det blir en sånn ond sirkel, for jo dårligere hud man har jo mer sminke legger man oppå når man skal ut av huset..... :forvirret:

Tusen takk for hjelpen, snille deg!

Skrevet
Takk!

Må man ha resept på disse tablettene? Og, får man de på apoteket?

Og, en sånn dyprens hadde vært godt, et bra utgangspunkt i forsøket.. ;) Hva koster det?

Og til slutt, hvor får man kjøpt mineralsminke? Huff, det blir en sånn ond sirkel, for jo dårligere hud man har jo mer sminke legger man oppå når man skal ut av huset.....  :forvirret:

Tusen takk for hjelpen, snille deg!

Ja, man må ha resept på disse tablettene. Det er flere ulike merker. Jeg bruker Oxytetral.

En dyprens koster vel rundt 400-500 kroner. Jeg betalte 450. Bor i Bergen. Behandlingen bestod av massasje, masker, damp for å åpne porene, utklemming (jeg syntes ikke det var vondt) og avslutting med massasje og krem.

Det kan hende en får litt mere kviser de første dagene etter en slik behandling fordi hudpleieren har klemt alt pyet til overflaten. Men jeg gikk ut der fra med deilig myk hud. Det anbefales at en gjentar behandlingen hver 6 uke, men det har hvertfall ikke jeg råd til.

Mineralsminke kan en få kjøpt flere steder. Det er hudpleiere som fører Bare Minerals, men det er dyrt i Norge.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe prøvepakker på www.colorfulsprinkles.com eller på www.pureluxcosmetics.com

Ta en titt på velværeforumet. Der diskuteres purelux som bare det nå, og de fleste er kjempefornøyde. Du finner også masse mer info om mineralsminke der. Bare gå inn og søk! :)

Først og fremst vil jeg anbefale deg en tur til legen. Hvis du, i likhet med meg sliter med urenheter også på ryggen, er det mest sannsynlig hormonelt betinget. Da vil ingen kremer og sånn hjele i det lange løp. Det sa min lege til meg. Han sa at da er det kun tradisjonell medisin som vil fungere best og med varige resultater.

Skrevet
Ja, man må ha resept på disse tablettene. Det er flere ulike merker. Jeg bruker Oxytetral.

En dyprens koster vel rundt 400-500 kroner. Jeg betalte 450. Bor i Bergen. Behandlingen bestod av massasje, masker, damp for å åpne porene, utklemming (jeg syntes ikke det var vondt) og avslutting med massasje og krem.

Det kan hende en får litt mere kviser de første dagene etter en slik behandling fordi hudpleieren har klemt alt pyet til overflaten. Men jeg gikk ut der fra med deilig myk hud. Det anbefales at en gjentar behandlingen hver 6 uke, men det har hvertfall ikke jeg råd til.

Mineralsminke kan en få kjøpt flere steder. Det er hudpleiere som fører Bare Minerals, men det er dyrt i Norge.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe prøvepakker på www.colorfulsprinkles.com eller på www.pureluxcosmetics.com

Ta en titt på velværeforumet. Der diskuteres purelux som bare det nå, og de fleste er kjempefornøyde. Du finner også masse mer info om mineralsminke der. Bare gå inn og søk! :)

Først og fremst vil jeg anbefale deg en tur til legen. Hvis du, i likhet med meg sliter med urenheter også på ryggen, er det mest sannsynlig hormonelt betinget. Da vil ingen kremer og sånn hjele i det lange løp. Det sa min lege til meg. Han sa at da er det kun tradisjonell medisin som vil fungere best og med varige resultater.

Jeg har hørt at p-sprøyten ofte gjør akne verre. Har du fått vanskeligere hud etter å ha begynt med sprøyta?

Gjest Gjest_Lluvy_*
Skrevet

Ah du er super!

Jeg tror jeg har fått den hjelpen jeg trengte her, og det virker som du forsto hva jeg mente óg. Tusen takk! Er litt skummelt med sånn hudpleiesteder synes jeg, men det er nå eneste utvei da..

Takk igjen!

-Lluvy

;)

(Får jeg forresten spørre hvem du har bilde av i avataren din...?)

Skrevet

I grunnen ikke så veldig, nei. Har kanskje fått en kvise eller to ekstra, men det er ingenting i forhold til det allerede eksisterende problemet hos meg.

Jeg kan heller ikke gå på vanlige P-piller, side jeg reagerer på kunstig østrogen. ;)

Ansiktet mitt er bort i mot 100% fritt for kviser. Har en liten en nå, men den synes knapt og er lett å skjule.

Skrevet
Ah du er super!

Jeg tror jeg har fått den hjelpen jeg trengte her, og det virker som du forsto hva jeg mente óg. Tusen takk! Er litt skummelt med sånn hudpleiesteder synes jeg, men det er nå eneste utvei da..

Takk igjen!

-Lluvy

;)

(Får jeg forresten spørre hvem du har bilde av i avataren din...?)

Så bra! :-D

Jeg også syntes det var litt skummelt å gå til hudpleier. Alle som jobbet der hadde jo så nydelig hud. Men hun som behandla meg fortalte at hun selv gikk på tetracykliner i tillegg til at hun brukte samme hudpleieserie som meg, så hun var ikke "perfekt" fra naturens siden hun heller. ;)

Han i avataren er en amerikansk gutt jeg har blitt litt kjent med. Kjempesøt fyr, som har vært gjennom mye rart i sitt unge/korte liv. En beundringsverdig person, synes jeg.

Gjest Gjest_Lluvy_*
Skrevet

Ja, litt sånn at man ankommer med solbriller og tørkle over hodet... Heh..

Er bare å ringe, og få seg time, så er det unnagjort i en fei! Kan tenke meg det er superdigg når man først ligger/sitter der til behandling óg.... Gleder meg nesten litt, jeg!

Sjekket dessuten ut diskusjonen på velvære, og, ja.... Nå har jeg bestilt prøver jeg óg........... ;)

Ang avataren din, jeg har lagt merke til det hver gang jeg ser den i et innlegg, og hver gang må jeg liksom bøye meg litt frem og titte, litt fascinert tror jeg...... Var redd for å spørre, i fall det var deg...! (Da jeg ikke før nå visste du var jente.. :P )

Skrevet

Det er en herlig behandling, ja. Deilig å bli litt "bortskjemt" av og til.

Avataren er fin den, ja. Han ser liksom litt tenkende/reflekterende ut. Det gjorde ikke meg noe at du spurte. Må jo være lov å lure. ;)

Skrevet

Har du prøvd Diane (ppiller)? De har hjulpet meg mye.

Tetracycliner er et antibiotikum, verdt et forsøk, men du kan bli uvel av dem og bakteriebalansen i kroppen kan bli forstyrret.

Skrevet

Ja, jeg blir litt kvalm om jeg tar dem før jeg har spist noe om morgenen.

Ellers er bieffektene reversible. Det skal nevnes at misfarging på emaljen hos voksne ikke forekommer ofte. Det er hyppigst blant barn, og derfor anbefales det ikke for barn eller gravide.

Skrevet

En hudlege trenger du hvis du feks har ekstrem akne, og det du får er medisin.

Hvis det er en skjønnhetsbehandling du trenger er hudpleie svaret. Digg, og kan ofte hjelpe en hel del på utseendet.

Problemet er såklart at har du en sykdomstilstand og går til lege gjelder Folketrygdens regler for egenandel osv, mens en hudpleier som regel tar 4-600 for én ansiktsbehandling....

Hvis du bor i nærheten av Oslo kan du ta behandling hos elevene på en av de skolene som utdanner hudpleiere. Det er visst også bra, og mye billigere enn en etablert salong :-)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tenk deg nøye om før du prøver antibiotika for aknen din. Jeg har brukt det selv, kanskje i 3 år til sammen, 2 år sammenhengende. Det fungerte ganske greit hos meg, men etter en stund var effekten borte. Magen vart litt ko ko, har fått diverse allergier etterpå. En lege bekreftet at det kunne være pga. antibiotikaen. Brukte når jeg var 23-25 år, nå som 29 åring har tennene mine den karakteristiske stripa....

Jeg fikk god hjelp av roaccutane. En sterk kur for kviser. For mange blir de borte, eller i alle fall redusert, for alltid. Denne hudlegen som forøvrig er professor ville heller gi meg roaccutane enn å la meg gå på enda en antibiotika-runde. Sjekk ut om du kanskje kan få det.

I dag har jeg litt småkviser i ny og ne, er fremdeles opptatt av å dekke over, tar meg fremdeles sammen for ikke å klemme. Men det store problemet er borte, jeg var helt besatt av det med huden min, syntest jeg så utolig fæl ut. Alvorlig akne går faktisk kraftig utover selvtilliten.

Tumbs up for mineral sminke. Pure luxe er superbra!!!

Skrevet

Det er i utgangspunktet heller ikke forsvarlig å gå på tetracykliner så lenge. Da bør en hudlege evt. se på en og foreskrive Roaccutane.

Javisst er det en sterk kur, den har massevis av bivirkninger og den er dyr. Men om det er det eneste som kan hjelpe, så vil en hudlege foreskrive det. ;)

Dette preparatet er fremdeles på prøvebasis her i landet, og det skrives ikke ut så forferdelig mange resepter på dette i løpet av et år. Det som er så fint med de som får dette, er at de stort sett blir kvitt problemet permanent etter en til to kurer. Men de fleste leger vil at en prøver tetracykliner først. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...