Gå til innhold

Hva hjelper mot kronisk kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger kjerringråd mot langvarig kvalme.

M45

Anonymkode: e3202...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hvorfor du er kvalm. Kosthold, mangel på elektrolytter, stress/angst, er eksempler på årsaker til kvalme. Jeg er f.eks kronisk kvalm når jeg spiser korn og melkeprodukter, eller når jeg svetter mye over tid, og mister elektrolytter. 

Anonymkode: 8135b...5bc

Skrevet

Først og fremst må du finne ut hvorfor du er kvalm. 

Anonymkode: 9d28b...483

• Nyttig 2
Skrevet

Venter på at fastlegen kommer igjen  fra ferie. Frem til da trenger jeg kjerringråd mot kvalme.

TS.

Skrevet

Det er litt vanskelig å gi gode råd uten å vite årsaken. 

Anonymkode: 210af...fd0

• Liker 1
Skrevet

Høres ikke kronisk ut hvis det er nyoppstått, siden du ikke har vært hos legen enda.

Ingefær hjelper mot kvalme. Man kan blande 0,5-1 tsk ingefærpulver i et lite glass vann og drikke, eller kjøpe ingefærshots på butikken eller ingefærkapsler på apotek. Har du for mye magesyre og at du er kvalm pga det, kan du kjøpe en pk somac (7 tbl) reseptfritt så har du til en uke fordi man tar 1 per dag. 

Det selges også seaband på apoteket. 

Anonymkode: ac49e...643

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Venter på at fastlegen kommer igjen  fra ferie. Frem til da trenger jeg kjerringråd mot kvalme.

TS.

Drikk elektrolytter. 

Anonymkode: 8135b...5bc

Skrevet

Føler med deg, kvalme er grusomt. Klarer du si noe om hvorfor du er kvalm? Hvis det feks er pga forsinka tømming av magesekken etter en omgangssyke vil det være noe helt annet enn hvis det er pga stress og angst.

Du kan prøve pusteøvelser, lett mat/små måltider hvor du sitter i ro i etterkant, små slurker av ulike farris, eller distraksjoner med gaming/tur/aktivitet/lesing.

Anonymkode: 6f30d...8c9

Skrevet

Hvor lenge er langvarig?

Anonymkode: cb56f...a5d

Skrevet

Ingefær og sitron te, cola, sjøsyke tabletter

Anonymkode: 5cbab...4a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...