Gå til innhold

Værmeldingen, pålitelighet

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bli med på et arrangement på lørdag, I Follo-regionen sør for Oslo. Det bør ikke regne, i hvert fall ikke mer enn litt yr. 

Foreløpig er det meldt pent vær, men det er noen dager igjen. Ville du tenkt at det er ganske bankers at det ikke blir regn, i hvert fall ikke mer enn litt yr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, norw said:

Jeg vurderer å bli med på et arrangement på lørdag, I Follo-regionen sør for Oslo. Det bør ikke regne, i hvert fall ikke mer enn litt yr. 

Foreløpig er det meldt pent vær, men det er noen dager igjen. Ville du tenkt at det er ganske bankers at det ikke blir regn, i hvert fall ikke mer enn litt yr? 

48% av langtidsvarselet er feil og været skifter fort, med andre ord, sjekk dagen før, kan ofte bli feil da og men er ialfall en liten pekepinne og mer riktig enn ¨sjekke flere dager i forveien-

Best å se ut av vinduet og tar været her og nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville tenkt at det er ganske bankers. Jo nærmere datoen man kommer, jo sikrere er værvarselet.

Litt voksenopplæring i hvordan få mer ut av Yr:
For moro skyld gikk jeg inn på Yr og søkte opp Follo (vet at Follo er et større område, men likevel). Deretter gikk jeg inn på 21-dagersvarselet, for der står det mer om sannsynligheter og slikt. Man ser også trender over flere dager. Jeg fikk opp at det er 15% sannsynlighet for litt nedbør på lørdag, og enda mindre på søndag. Det er null sannsynlighet for mye nedbør. 

Anonymkode: ca827...374

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...