AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #1 Skrevet 14. august 2024 Jeg sitter og puser med han hele tiden. Masserer skuldrene hans, føttene, lager god mat til han, tar alltid initiativ til sex, foreslår nye serier hele tiden. Jeg er på han hele tiden. Med det resultat at han totalt har mistet interessen i meg. Ham ser ikke på meg engang. Bryr seg ikke om sex. Om jeg forvant ville han ikke merket det engang. Han kommer aldri og vil tilbringe tid med meg. Han setter meg ikke sammen med meg. Prater ikke med meg. Jeg ser venninners menn er helt sprø etter dem. Ser på dem som om de var Hollywood-damer. Gjør alt for dem. Hvordan kan jeg få det? Egentlig lurer jeg på hvordan konkret jeg skal bli mindre klengete. Anonymkode: 0a150...f11 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #2 Skrevet 14. august 2024 Finn deg en annen hobby. Anonymkode: 1a6ef...2f0 9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #3 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Egentlig lurer jeg på hvordan konkret jeg skal bli mindre klengete. Anonymkode: 0a150...f11 Få deg et liv utenom ham. Egne venner/ bekjente, jobb (gjerne også en ekstrajobb), studier, idrett, tur i skogen, gå på en ny cafe aleine, hva som helst. Han vil oppleve at din tid blir mer verdifull. Og du vil oppleve det samme. Anonymkode: 8d588...e0f 12
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Finn deg en annen hobby. Anonymkode: 1a6ef...2f0 Men jeg har flere hobbyer. En ting jeg lurer på: gjør dere alt dette for mannfolka deres? Masserer hodet, skuldre, ansiktsmassasje, lager god mat nesten daglig, alltid tar initiativ til sex? Utføre spa behandling på han bare for å være nær han? Lage god frokost selv om jeg også skal på jobb, tenne lys osv? Er dette plagsomt for en mann? Liker menn sånn oppførsel? Til kontekst så har vi vært sammen i 11 år og er i 40 åra. Anonymkode: 0a150...f11
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #5 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Få deg et liv utenom ham. Egne venner/ bekjente, jobb (gjerne også en ekstrajobb), studier, idrett, tur i skogen, gå på en ny cafe aleine, hva som helst. Han vil oppleve at din tid blir mer verdifull. Og du vil oppleve det samme. Anonymkode: 8d588...e0f Takk dette var veldig gode tips. Anonymkode: 0a150...f11 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #6 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg har flere hobbyer. En ting jeg lurer på: gjør dere alt dette for mannfolka deres? Masserer hodet, skuldre, ansiktsmassasje, lager god mat nesten daglig, alltid tar initiativ til sex? Utføre spa behandling på han bare for å være nær han? Lage god frokost selv om jeg også skal på jobb, tenne lys osv? Er dette plagsomt for en mann? Liker menn sånn oppførsel? Til kontekst så har vi vært sammen i 11 år og er i 40 åra. Anonymkode: 0a150...f11 Nei, så absolutt ikke. Og jeg ville følt meg fullstendig kvalt om det var slik noen gjorde mot meg. Vi kan tilby en massasje ved behov, bare ligge inntill etc. Men nei, man sitter da for seg sjøl, lager mat på skift eller til og med hver for seg om timeplanen krasjer helt. Det er nok ingen magisk knapp man kan trykke på for å endre seg, du må bare rett og slett la være å gjøre det du gjør. Når man slutter med noe man er avhengig av, får man abstinenser, men det vil gå over. Du gir jo ikke fyren en sjanse til å faktisk kjenne på at han vil være i nærheten av deg, eller gjøre ting for/med deg for du er jo oppå ham ved enhver anledning virker det som. Kanskje mer tid fra hverandre? Anonymkode: b1c61...c59 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #7 Skrevet 14. august 2024 Still deg selv spørsmålet Hvorfor du er sånn, særlig når du ser at han blir helt kvalt og tar deg for gitt? Anonymkode: 5d044...35f 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #8 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men jeg har flere hobbyer. En ting jeg lurer på: gjør dere alt dette for mannfolka deres? Masserer hodet, skuldre, ansiktsmassasje, lager god mat nesten daglig, alltid tar initiativ til sex? Utføre spa behandling på han bare for å være nær han? Lage god frokost selv om jeg også skal på jobb, tenne lys osv? Anonymkode: 0a150...f11 Ja, gjør slikt iblant for/med ham, men ikke daglig. Ingen av oss spiser frokost før jobb. God frokost ilag blir heller type sein brunsj noen fridager. Jeg er alltid tilgjengelig for sex når vi er i samme hus, mens han har lavere libido, så avtalen er at han initierer sex når han er klar. Anonymkode: 8d588...e0f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #9 Skrevet 14. august 2024 https://www.aconsciousrethink.com/9423/be-less-clingy-needy/ Her er noen praktiske tips og noen mer tankemåter for å bli mindre klengete Anonymkode: 8d588...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #10 Skrevet 14. august 2024 Les deg opp om tilknytningsstiler. Du har sikkert anxious attachment. Anonymkode: e3fe9...7d6 3
Ellah Skrevet 14. august 2024 #11 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg har flere hobbyer. En ting jeg lurer på: gjør dere alt dette for mannfolka deres? Masserer hodet, skuldre, ansiktsmassasje, lager god mat nesten daglig, alltid tar initiativ til sex? Utføre spa behandling på han bare for å være nær han? Lage god frokost selv om jeg også skal på jobb, tenne lys osv? Er dette plagsomt for en mann? Liker menn sånn oppførsel? Til kontekst så har vi vært sammen i 11 år og er i 40 åra. Anonymkode: 0a150...f11 Nja, ikke alt hver eneste dag, men min mann hadde elsket det. Jeg lager middager, kan smøre brødskiver han tar med seg ut døra på vei til jobb om jeg har bedre tid enn han om morgenen og masserer føtter/klø han på ryggen når vi ser film. MEN jeg må ikke gjøre disse tingene for å være nær han. Han er mer "klengete" enn meg, Du må jo spørre din mann om han synes det blir for mye. Når du ikke får noe tilbake kan jeg heller ikke se hvorfor du gidder? 1
Honey Dew Skrevet 14. august 2024 #12 Skrevet 14. august 2024 Det er slutt mellom dere. Det er bare å innse det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #13 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg sitter og puser med han hele tiden. Masserer skuldrene hans, føttene, lager god mat til han, tar alltid initiativ til sex, foreslår nye serier hele tiden. Jeg er på han hele tiden. Med det resultat at han totalt har mistet interessen i meg. Ham ser ikke på meg engang. Bryr seg ikke om sex. Om jeg forvant ville han ikke merket det engang. Han kommer aldri og vil tilbringe tid med meg. Han setter meg ikke sammen med meg. Prater ikke med meg. Jeg ser venninners menn er helt sprø etter dem. Ser på dem som om de var Hollywood-damer. Gjør alt for dem. Hvordan kan jeg få det? Egentlig lurer jeg på hvordan konkret jeg skal bli mindre klengete. Anonymkode: 0a150...f11 Som en annen sier, får deg et liv uten han. Når det er sagt, jeg hadde elsket en som deg. Jeg mister interessen der man er tilbakeholden på å vise interesse og initiativ. MEN, jeg forventer at hun har sine ting hun «krever» av meg. Vet ikke, men om det føles som at vi «belønner» hverandre for det gode vi gjør mot hverandre, så føles det riktig for meg. Men om jeg bare får og får, uansett hvor lite jeg gir, så ville dette virket mot sin hensikt Anonymkode: 4efdd...776
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #14 Skrevet 14. august 2024 Er veldig klengete selv og koser meg med å være med og på partner hele tiden. Kosing, pusing, lager mat, styrer på. Heldigvis er han helt lik meg og vi koser oss med å være såpass mye- med hverandre. men om jeg hadde vært sammen med noen som trenger masse plass så hadde jo mannen blitt gal. og jeg hadde følt meg emosjonelt glemt og slitt over tid. Det er viktig å passe sammen på dette Anonymkode: b2399...732 2
Cornix Skrevet 14. august 2024 #15 Skrevet 14. august 2024 Hm. Har du blitt mer klengete i det siste? Om dere har vært sammen i 11 år, og det er først nå han trekker seg unna - høres det ut som han ikke lenger har romantiske følelser for deg eller at det er noe som tynger han. Han har jo tydeligvis satt pris på din kjærlighet tidligere, om han ikke trekker seg unna før nå? Lar du han ha alenetid, finne på ting med venner, holde på med forskjellige hobbyer? Eller krever du konstant oppmerksomhet? Viktig med balanse. Kommunikasjon. Prøver du nå inn til han? Finne ut om det er noe som tynger han? Har han vært tydelig på at du er "for mye"? Du blir nok mer klengete jo mer han trekker seg unna - det er ofte det som skjer. Du er redd for "miste" han, og han føler seg "kvalt". 😔 Jeg kan ikke være sammen med noen som ikke setter pris på mitt kjærlighetsspråk. Om jeg er trygg er jeg er ikke nødvendigvis "needy" (krever oppmerksomhet hele tiden). Kan f.eks være særboer. Trenger ikke kommunisere hele dagen, eller hver dag, men trenger forutsigbarhet. Men når man først møtes så må han være kompatibel med meg. Like kos, like å bli "vartet opp", like å bli litt "tatt vare på", like å bli "sett og hørt". 1
Trolltunge Skrevet 14. august 2024 #16 Skrevet 14. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men jeg har flere hobbyer. En ting jeg lurer på: gjør dere alt dette for mannfolka deres? Masserer hodet, skuldre, ansiktsmassasje, lager god mat nesten daglig, alltid tar initiativ til sex? Utføre spa behandling på han bare for å være nær han? Lage god frokost selv om jeg også skal på jobb, tenne lys osv? Er dette plagsomt for en mann? Liker menn sånn oppførsel? Til kontekst så har vi vært sammen i 11 år og er i 40 åra. Anonymkode: 0a150...f11 Min mann liker alt det nevnte, men jeg gjør det så absolutt ikke hele tiden. Han får muligheten til å kjenne på at han ønsker det og at det er litt "tivoli " når jeg slår til med å diske opp veldig, eller gi ham massasje, med mer. Jeg gidder ikke å gjøre slikt hver dag og hele tiden, og tror heller ikke man setter pris på det som skjer hver dag og hele tiden. Min mann lager for eksempel til kosekveld/date for oss ganske ofte, og blir det FOR ofte blir jeg ikke lenger glad for det, men freser litt innvendig (og ovenfor min nærmeste og betrodde venninne) at det er f... ta forventninger om kosemose hele f... tiden. Koselig det, for all del, men hele tiden er jeg på ingen måte innstilt på at kveld etter kveld skal være et romantisk eventyr hvor vi er mentalt dedikert til hverandre. Noen ganger vil jeg se på tv i taushet, noen ganger få anledning til å lese en bok, noen kvelder vil jeg tilbringe med venner, og NEI det finnes ikke koselig å føle det påtvunget å være kosemosekjærester kveld etter kveld. Da mister slikt sin verdi. Så vi har måtte ta noen samtaler om det, og jeg måtte bli flink til å gi beskjed om hva jeg har behov for. Hvilket ikke er å kosemose hver kveld. Før jeg ble flinkere til å si klart fra når det ble for mye ble jeg nok heller mutt og trakk meg mentalt bort fra ham. Vernet meg selv og mine behov for pusterom ved å liksom stenge ham av mentalt. Det var ikke positivt for noen av oss, for det ble nok litt slik du opplever din mann ts. Vil anbefale deg å roe ned. Alt som er koselig kan også bli for mye. Når det ikke blir for mye elsker jeg at min mann er romantisk, kjærlig, kosete og prioriterer meg og oss to høyt. Jeg har romantiske følelser for min partner, så absolutt, men jeg trenger også alenetid og pusterom. Ikke at jeg må være pålogget ham hele tiden. Samt at jeg trenger å få ha mine hender og min kropp i fred innimellom. Ja hodet mitt også, ikke minst. Endret 14. august 2024 av Trolltunge 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #17 Skrevet 14. august 2024 Jeg kan gjøre mye av det samme som du gjør, Ts. Men det du har glemt oppi det hele, det er å være oppmerksom på at det må være en balanse i dette. Jeg hadde aldri gjort alt jeg gjør, om ikke mannen hadde gjort det samme, hvor det var balanse hvor begge to tok vare på hverandre, gjorde tjenester for hverandre, tok initiativ til å ha sex. Det må være en gjensidighet i det å gi og motta, ellers blir det bare usunt. Jeg har stort behov for å være fysisk nær en partner, men jeg var sammen med en mann for mange år siden som var veldig klengete, og jeg følte etterhvert at jeg ikke fikk puste, jeg fikk ikke være meg selv, han skulle være sammen med meg og helst i fysisk kontakt med meg 24/7. Jeg avsluttet forholdet, for det var ingen fremtid i å ha det slik. Har du vurder om du i det hele tatt gir ham plass i forholdet, Ts? Gir du rom for at han kan ta litt vare på deg? Gir du ham rom til å ta initiativ til sex? Gir du ham rom til å gjøre ting for deg? Tror du bør se på hvorfor du gjør alt dette, være ærlig med deg selv, som noen andre sier. Har du hørt om de fem kjærlighetsspråkene? Vi har alle ett eller to som er mer fremtredende enn andre. Du virker kanskje å ha fysisk nærhet og tjenester som dine hovedspråk. Men det mange ikke er oppmerksomme på, det er at mange ofte velger å vise kjærlighet til partneren ut fra hvordan vi selv ønsker å bli vist kjærlighet - men glemmer å stoppe opp og finne ut hva partnerens kjærlighetsspråk er, hva partneren egentlig har mest behov for, hva som er partnerens kjærlighetsspråk og hva denne trenger for å føle seg elsket. Har du noen gang stoppet opp for å tenke på hva som egentlig er din manns kjærlighetsspråk? Har du i det hele tatt spurt ham hva som er viktigst for ham i et forhold for at han skal føle seg elsket? Dette er ikke kritikk av deg, men forsøker å få deg til å bli bevisst hva du selv og også han gjør. For hva gjør han for at du skal føle deg elsket? Har han noen gang spurt deg hva som er viktig for deg? Dere trenger å stoppe opp, kommunisere (gjerne med parterapi), og så restarte forholdet, begynne med å bli kjent med hverandre på nytt, hvem er dere i dag, hva trenger hver av dere, får og gir dere det som er riktig for hver av dere? Hvordan ser dere på forholdet i fremtiden? Hvordan fordeler dere ansvar? osv. osv. Anonymkode: 6a9c9...a6d 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #18 Skrevet 14. august 2024 Det er noe som heter "for mye av det gode". Om jeg får servert 2 stykker marsipankake til hvert bidige måltid dag ut og dag inn, så ber jeg ikke om å få kake. Da har jeg kake. For mye kake. Kvalm av kake! Jeg kjenner jeg får klaustrofobi av å lese startinnlegget her. Kroppen er ikke bare kjæresten "sin". Den er mest min. Jeg vil ikke ha fingrer og hender på bena, på ryggen, og spesielt ikke i ansiktet (wtf??)! At du ikke får positiv respons på dette, betyr at kjæresten din ikke liker at du er så "på". Kanskje vil han at du skal være på, men litt mindre på. Kanskje er han lei hele deg, og håper du vil ta hintet og slå opp om han ignorerer deg og er kald. Anonymkode: d4706...25d 5
Cornix Skrevet 14. august 2024 #19 Skrevet 14. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er noe som heter "for mye av det gode". Om jeg får servert 2 stykker marsipankake til hvert bidige måltid dag ut og dag inn, så ber jeg ikke om å få kake. Da har jeg kake. For mye kake. Kvalm av kake! Jeg kjenner jeg får klaustrofobi av å lese startinnlegget her. Kroppen er ikke bare kjæresten "sin". Den er mest min. Jeg vil ikke ha fingrer og hender på bena, på ryggen, og spesielt ikke i ansiktet (wtf??)! At du ikke får positiv respons på dette, betyr at kjæresten din ikke liker at du er så "på". Kanskje vil han at du skal være på, men litt mindre på. Kanskje er han lei hele deg, og håper du vil ta hintet og slå opp om han ignorerer deg og er kald. Anonymkode: d4706...25d Om man ønsker et brudd så er det faktisk ens eget ansvar. Ikke skyve det over på den andre. Noen liker faktisk ikke å anta hva den andre tenker, ergo tyde hint. Kommunikasjon, slik at man kanskje kan rette opp i misforståelser. Det burde man iallfall kunne gjøre etter 11 år sammen. Tyr man til ignorering er man umoden, og bør ikke være i et kjæresteforhold. Endret 14. august 2024 av Cornix 2
Gjest Hoia Skrevet 14. august 2024 #20 Skrevet 14. august 2024 Jeg tror faktisk det lønner seg å være ulike i tilknytningstil, men at verdier bør være samsvarende. Det samme med åpenhet mot verden. Jeg tror det er lurt at innadvendte bør møte en med samme behov for stillhet, de som har innadvendte interesser, sarte kunstnersjeler. Men det kan ikke være to som er redde for tilknytning i et forhold, eller to som klenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå