Gå til innhold

Barn på eige rom

Fremhevede innlegg

Skrevet

4 måneder var sønnen vår. Da sluttet han å spise på natta. Vi har soverom rett over hverandre og sov med dørene åpne så han var vel bare 2 meter borte selv om han var på eget rom.

Nå er han 2,5 år og kommer luskende ca. 3 ganger i uka på natta og skal sove i senga til mamma og pappa noe vi syns er helt greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var 5 mnd. Rommet hans var vegg i vegg :) Fungerte veldig bra for alle. Han og Pappaen sov jo hele natta uansett, mens jeg våknet av hver lille pustelyd når han lå rett ved siden av meg.... Selv når han fikk eget rom kunne jeg plutselig stå midt foran senga hans på null komma svisj uten å vite hvordan jeg hadde kommet dit. hadde vel hørt et klynk :ler:

Han har forresten bare kommet opp i min seng på nattestid èn gang i hele sitt liv, og da tror jeg han gikk i søvne. Er så glad i den senga si. Skulle nesten ønske han kom krypende avogtil jeg... :sjenert: Men vi koser om morgenen da.

Skrevet

Han var 4-5 uker da vi flyttet ham inn på eget rom (vegg i vegg m/åpen dør + babycall). Da han var 8 mnd. flyttet vi, og begynte å dele soverom fordi rommet hans var fylt opp med pappesker. Da han ble 10 mnd var det på tide å flytte ham på pappeskerommet ettersom han våknet hver gang vi kom for å legge oss.

Ungen kunne ikke brydd seg mindre og vi har hele tiden brukt babycall.

Tror det er vanlig å flytte barnet ut når mor & far er klar for det. ;)

Skrevet

Vi skal ha barna våre på soverommet vårt til de selv ønsker å flytte ut. Vi har de også i samme seng som oss. Det bestemmer de også selv. Eldstemann er to og et halvt nå.

Skrevet

3 mnd. Hun ble da flyttet på naborommet, og vi sov med dørene åpne imellom. Jeg ammet henne fremdeles om natten, men ordnet meg med en god stol og et teppe inne på hennes rom hvor jeg kunne sitte og amme. Fungerte kjempebra for oss, nå er hun 19 mnd. og har blitt veldig glad i senga si...

Skrevet

Nesten 4 år. Det skjedde da vil kjøpte nytt hus. Der vi bodde før var det bare ett soverom, og det måtte alle dele.

Skrevet

Junior var 9 uker...

Men rommet vi flyttet ham til lå tvers overfor vårt, begge dørene sto åpne, og det var ikke mer enn 5-6 meter mellom sengene. Vi bodde i liten leilighet, da. ;)

Det er så individuelt, for vår del var det best sånn for alle parter, men her må man gjøre som man selv føler for.

Jeg synes det var trygt, han lå jo så nærme allikevel, men langt nok unna til at jeg ikke lå "på ank" for hver minste beveglese fra ham.

Skrevet

4 måneder her. Hun sluttet å våkne sulten om natta etter at hun flyttet på eget rom. Utrolig deilig! ;)

Skrevet
Vi skal ha barna våre på soverommet vårt til de selv ønsker å flytte ut. Vi har de også i samme seng som oss. Det bestemmer de også selv. Eldstemann er to og et halvt nå.

Hvordan kan en unge på et halvt år bestemme selv hvilken seng han vil sove i? Når barna er så små må det vel være foreldrene som bestemmer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...