Gå til innhold

Barn på eige rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanleg å flytte babyen/barnet sitt ut frå foreldre-rommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre var begge to år da de ble flyttet inn på eget rom.

Skrevet

Her kommer du til å få mange ulike svar.

Jenta mi var 9 måneder da hun flytta inn på eget rom.

Skrevet

Da han var 3-4 mnd. Vi sov alle så urolig med ham på vårt soverom. Etter flyttingen sov alle mye bedre.

Skrevet

Forstår at det er veldig individuelt når barnet begynner å sove på eige om ja. Kva som gjorde at de kjende dykk klare til å flytte småen ut av rommet dykkar då de gjorde det då? Hadde de nokon formeiningar på forhånd om kor lenge de ville ha småen på rommet dykkar? Korleis er det å ha ein 2-åring på soverommet sitt?

Skrevet

Begge barna mine var rundt 8 mnd da de ble lagt på eget rom. Før jeg fikk unger, hadde jeg aldri trodd at jeg ville "kaste dem ut" så tidlig ;) Så liksom for meg at ett år var minstegrensen. Men det ble naturlig å gjøre det samtidig som de skulle avvennes med nattpuppen. Pappaen tok nattlig ansvar de dagene det tok å få dem til å sove hele natta. Både vi og ungene har sovet bedre etterpå, begge gangene vi har vært gjennom dette ;) Men så må det sies at alle soverommene ligger så nært at vi hører hvert minste klynk. Det er jo betryggende!

Skrevet

Nesten 4 år :sjenert:

Men jeg er alene og det er bare oss to og vi koste oss på samme rom. Tiden var inne å flytte henne fordi hun trengte et eget lekerom (så egentlig var det jeg som flyttet ut med sengen min haha :ler:

Skrevet

Førstemann flytta på eget rom då ho var 8 mnd. Kunne gjort det tidligare, men venta sia vi skulle flytte inn i nytt hus.

Nestemann kjem vi til å flytte inn på eget rom då h*n slutta å få mat om natta.

Men det er egentlig vanskeli å seie på forhånd. Nokon likar å ha barna lenge på rommet, medan andre fort flytta dei ut. Vi sov alle bedre etter at ho flytta ut, så det var grunnen til når ho flytta ut.

Skrevet

Poden var rundt 6 mnd.

Etter flyttingen sov alle mye bedre :)

Skrevet

Poden her i huset er nå 6 mnd, og han skal på eget rom ganske snart. Det er for at vi alle skal få sove bedre, samtidig som jeg og mannen vil ha soverommet vårt i fred :)

Skrevet

8 måneder var hun, da jeg sluttet å amme om natten.

Skrevet

Victoria flyttet på eget rom da hun var rundt 5mnd. Det var godt å få soverommet for seg selv igjen..

Skrevet

Nicolai flyttet på eget rom når han var 7 mnd

Skrevet
Forstår at det er veldig individuelt når barnet begynner å sove på eige om ja. Kva som gjorde at de kjende dykk klare til å flytte småen ut av rommet dykkar då de gjorde det då? Hadde de nokon formeiningar på forhånd om kor lenge de ville ha småen på rommet dykkar? Korleis er det å ha ein 2-åring på soverommet sitt?

Det kommer vel ann på barnet. Våre har sovet veldig godt og gjennom hele natten fra de var 2-3 måneder. Syntes det var koselig å ha dem hos oss jeg. Eldstemann ble flyttet da han var to. Da var det bare noen måneder til neste mann meldte sin ankomst, og jeg så ikke helt for meg å ha begge inne hos oss, i tilfellet nestemann skulle være mer urolig om natten.

Så, vi laget et koselig barnerom, og snakket mye om at det skulle bli stor gutt rom, og overflyttingen gikk helt greit. Har ikke hatt noen problemer.

Eneste gangen de kommer inn til oss, er dersom de har mareritt, noe som hender uhyre sjelden.

Skrevet

6 mnd er det som blir anbefalt av eksperter, da går tilvenningen meget bra for de små å ligge på eget rom. Det gikk smertefritt for vår del da første mann fylte 6 mnd og flyttet inn på sitt rom. Regner med at minste mann også kommer til å flytte ut av vårt rom når hun blir 6 mnd. Da sover de vanligvis mye bedre om nettene, siden de får grøt før de legger seg.

Skrevet
Nesten 4 år :sjenert:

Men jeg er alene og det er bare oss to og vi koste oss på samme rom. Tiden var inne å flytte henne fordi hun trengte et eget lekerom (så egentlig var det jeg som flyttet ut med sengen min haha :ler:

Men du trenger da vel ikke unskylde at du hadde ungen sovende på rommet lenget?

Tenk på hvordan det var i tidligere tider. Og ikke alle har plass og råd til eget barnerom når ungen er så liten.

Jeg bodde også på rommet til moren min fram til jeg var 4-5 år gammel. Men det har ikke betydd at navlestrengen aldri har blitt kuttet. Tvert imot var min mor veldig bevisst på at jeg skulle bli selvstendig og begynte bla å reise alene til skolen kun få år senere.

:)

Skrevet

Barnet mitt var 7 mnd da han flyttet på eget rom. Det var pga at vi forstyrret hverandre. Så han sov mye bedre da han fikk sitt eget rom. Han er så var for lydet og så kosesyk at om han da hørte at vi sov så ville han til oss. Pluss en mann som kom tidig hjem fra jobben på morran, da fikk ikke han sove lenger.

Så for meg til å ha ham inne hos oss til han var 1 år. Men slik gikk det ikke. Det ble mye bedre for oss alle.

Skrevet

Vel 9 mnd. Da vente vi henne av med mat på natta.

Skrevet

13 måneder. Da var vi lei av å liste oss rundt på soverommet vårt. Hvordan det gikk - det gjenstår å se, for det er bare 2 dager siden!

Gjest Anita :-)
Skrevet

Vi flyttet gutten vår på eget rom når han var 1 år.

Minstemann er 4 måneder nå og blir nok flyttet inn til storebror når han sover litt bedre om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...