Gå til innhold

Menn som liker kvinner som "er mye"

Anbefalte innlegg

Skrevet

De jentene og kvinnene som tar mye plass og som er litt offensive av natur. Ikke direkte støyende men mer at de aldri viker eller er defensive. Hvorfor er det visse menn som kun velger slike kvinner?  De er typisk mer tilbakeholdne men ikke sjenerte selv.

Anonymkode: 21a37...1cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke min erfaring. I gjengen min synes mannfolka ofte at slike kvinner er slitsomme. 

Anonymkode: 2441b...335

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er ikke min erfaring. I gjengen min synes mannfolka ofte at slike kvinner er slitsomme. 

Anonymkode: 2441b...335

Nå gjelder dette nok en viss type menn, og det var derfor jeg lurte. Hvorfor visse menn foretrekker denne type kvinne. 

Skrevet

En finner seg gjerne partner som passer en selv. De som er "lite" går også å finner seg noen som er lite...

Anonymkode: 9906b...78b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Blant mine kompiser så kaller vi slike damer for drama Queens eller bipolare

Anonymkode: af57e...877

• Hjerte 1
Skrevet

Screenshot_20240813_232721_Facebook.thumb.jpg.e9ee449dae033ad969e87761816ecbe1.jpg

Anonymkode: 5c9dc...0a5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En finner seg gjerne partner som passer en selv. De som er "lite" går også å finner seg noen som er lite...

Som nevnt er det mer tilbakeholdne menn jeg vet om som er tiltrukket av slike kvinner. De er ikke lite, men er ikke i sentrum av oppmerksomhet selv på noen måte.

Skrevet

Tilbaketrukne menn finner slik kvinner fordi det trolig var kvinnene som valgte mennene, og ikke omvendt. 

Mannfolka har bare ikke helt skjønt hva som har skjedd før de plutselig sitter der som samboer med hus, bikje, illsint dame og tre felles barn. 

Anonymkode: 907cc...84f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg kjenner et par jenter/kvinner som er «mye». Snakker høyt og fort, ler masse og høyt, tar mye plass og er tidvis vulgære. Som bifil kvinne må jeg si at jeg ikke synes dette er tiltrekkende. De har kjæreste begge to, hvor han ene er litt tilbaketrukket og sikkert liker at hun kan «styre showet». Hun andre sin type er samme ulla.. liksom «kule» begge to, høylytte og ler masse, med løkka-lugg og bøttehatt på øyafestivalen. Er slitsomme mennesker som er ekstremt opptatt av å få oppmerksomhet 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Som nevnt er det mer tilbakeholdne menn jeg vet om som er tiltrukket av slike kvinner. De er ikke lite, men er ikke i sentrum av oppmerksomhet selv på noen måte.

Jeg har aldri skjønt dette uttrykket. Og spesielt ikke hvorfor det konsekvent brukes om kvinner, aldri menn. Jeg har aldri hørt en mann bli omtalt som "for mye". Kanskje Petter Stordalen, men selv han bør være akkurat den han er, fordi han er den han er.

For mye hva? For mye meninger? For mye latter? For høy latter? Står for mye, står stolt, tar plass på lik linje som en mann? Sitter for mye? Sitter ikke med beina i kryss, hsr grenser.

Hva er den rette mengden? Den akkurat rette perfekte mengden? For at alle andre skal mene hun er perfekt mengde? Hvor mye mindre må noen være? For det er jo det en sier, at mange bør være mindre.  Jeg synes ikke noen skal måtte presse seg inn i et mindre format. 

Hvilke type menn som blir tiltrukket av kvinner som har meninger, som tar den plassen de selv ønsker: litt forskjellige. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De jentene og kvinnene som tar mye plass og som er litt offensive av natur. Ikke direkte støyende men mer at de aldri viker eller er defensive. Hvorfor er det visse menn som kun velger slike kvinner?  De er typisk mer tilbakeholdne men ikke sjenerte selv.

Tja..er det så mange menn som liker dumme dramaqueens da?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har aldri skjønt dette uttrykket. Og spesielt ikke hvorfor det konsekvent brukes om kvinner, aldri menn. Jeg har aldri hørt en mann bli omtalt som "for mye". Kanskje Petter Stordalen, men selv han bør være akkurat den han er, fordi han er den han er.

For mye hva? For mye meninger? For mye latter? For høy latter? Står for mye, står stolt, tar plass på lik linje som en mann? Sitter for mye? Sitter ikke med beina i kryss, hsr grenser.

Hva er den rette mengden? Den akkurat rette perfekte mengden? For at alle andre skal mene hun er perfekt mengde? Hvor mye mindre må noen være? For det er jo det en sier, at mange bør være mindre.  Jeg synes ikke noen skal måtte presse seg inn i et mindre format. 

Hvilke type menn som blir tiltrukket av kvinner som har meninger, som tar den plassen de selv ønsker: litt forskjellige. 

Det sto i hermetegn, og hvis du ikke skjønner uttrykket så forklarte jeg det i hi. Hvorfor du tenker at det er negativt og oppfører deg forutrettet på kvinners vegne er det store spørsmålet her. 

Skrevet
TomSawyer skrev (11 minutter siden):

Tja..er det så mange menn som liker dumme dramaqueens da?

Jeg har ikke sagt noe om hvor mange eller få menn det handler om, og ikke har jeg skrevet noe om dramaqueens heller. Skjønner dere ikke spørsmålet så ikke svar. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det sto i hermetegn, og hvis du ikke skjønner uttrykket så forklarte jeg det i hi. Hvorfor du tenker at det er negativt og oppfører deg forutrettet på kvinners vegne er det store spørsmålet her. 

Jeg tenker det er negativt fordi du selv vinkler det den veien og ønsker at det skal være negativt og lager et hi basert på dette uttrykket som ikke er positivt. Når det blir brukt til å "irettesette" kvinner til å dempe seg for å passe inn i noe som er et mindre format er det kvinne nedsettende. Og jeg svarte deg på det du lurte på med ddnne tråden. Var det noe mer du lurte på? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det er negativt fordi du selv vinkler det den veien og ønsker at det skal være negativt og lager et hi basert på dette uttrykket som ikke er positivt. Når det blir brukt til å "irettesette" kvinner til å dempe seg for å passe inn i noe som er et mindre format er det kvinne nedsettende. Og jeg svarte deg på det du lurte på med ddnne tråden. Var det noe mer du lurte på? 

Nei på ingen måte. Det er ingenting negativt i det jeg skriver, og jeg vil heller si at det er positivt om kvinnene, så dette er din tolkning! Det er helt umulig å få seriøse svar som tyder på at noen har forstått spørsmålet her, med unntak av en stakkars bruker som faktisk svarte på spørsmålet uten å fortolke og misforstå og også uten å være fordømmende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blant mine kompiser så kaller vi slike damer for drama Queens eller bipolare

Da fremstiller man ikke seg selv noe særlig bra kan man si. 

Anonymkode: ac1e6...0be

Skrevet

Jeg er vel per definitivt en kvinne som er «mye»: jeg er karismatisk, tar plass og ler høyt. Jeg er også veldig inkluderende, sørger for at alle kan bli hørt og jeg har ikke noe behov for oppmerksomhet- jeg trives bare generelt i sosial setting. Jeg er godt likt og populær. 

Generelt er både menn og kvinner tiltrukket av meg og mine to forhold har vært med rolige og sindige menn som jeg trives godt i selskap med. Begge disse virker til andre nesten å være tilbaketrukket eller lite snakkesalig men med meg har de vært både sosial og likt en god samtale. Tilbakemeldingen er at jeg er lett å snakke med, åpne seg for og aldri gir utrykk for eller får en til å føle seg dårlig. 

jeg er mye fordi jeg krever masse emosjonelt og tidsmessig og er et solid klistremerke av en partner- heleigvis noe begge mine har satt stor pris på. Min nåværende kjæreste og jeg er veldig lik. 

så kanskje roligere mennesker tiltrekkes oss som er «mer» og omvendt? Fordi det blir en god kombinasjon?

Anonymkode: 56a9c...cb8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er vel per definitivt en kvinne som er «mye»: jeg er karismatisk, tar plass og ler høyt. Jeg er også veldig inkluderende, sørger for at alle kan bli hørt og jeg har ikke noe behov for oppmerksomhet- jeg trives bare generelt i sosial setting. Jeg er godt likt og populær. 

Generelt er både menn og kvinner tiltrukket av meg og mine to forhold har vært med rolige og sindige menn som jeg trives godt i selskap med. Begge disse virker til andre nesten å være tilbaketrukket eller lite snakkesalig men med meg har de vært både sosial og likt en god samtale. Tilbakemeldingen er at jeg er lett å snakke med, åpne seg for og aldri gir utrykk for eller får en til å føle seg dårlig. 

jeg er mye fordi jeg krever masse emosjonelt og tidsmessig og er et solid klistremerke av en partner- heleigvis noe begge mine har satt stor pris på. Min nåværende kjæreste og jeg er veldig lik. 

så kanskje roligere mennesker tiltrekkes oss som er «mer» og omvendt? Fordi det blir en god kombinasjon?

Anonymkode: 56a9c...cb8

Klarer du å roe deg ned i situasjoner der det ikke passer seg å ta plass?

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mauren
  Liten?
  Jeg?
  Langtifra.
  Jeg er akkurat stor nok.
  Fyller meg selv helt
  på langs og på tvers
  fra øverst til nederst.
  Er du større enn deg selv kanskje?

av Inger Hagerup (1905-1985)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mitt inntrykk er at mange mennesker velger partnere som er komplementære på slike variabler. Ikke på mange andre variabler: det er godt dokumentert at mennesker velger partnere som er lik dem på variabler som sosioøkonomisk status, livssyn, verdier osv. Det er spennende med noe helt annerledes, men da gjerne som en ungdomsflørt. De som blir par over tid, har mye til felles på disse variablene. Men når det gjelder introversjon/ekstroversjon, ser det ut som om mange par består av to der den ene er merkbart mer utadvendt, og den andre merkbart mer innadvendt. Kanskje kan det være så enkelt som at to introverte, eller stille og reserverte, kan få det litt for stusselig sammen, og to som er ekstroverte, eller offensive av natur, kan bli litt mye tilsammen? Jeg tilhører den offensive/ekstroverte kategorien i noen grad - ikke fullstendig. Og har, som du nevner, fått stor interesse fra mange rolige menn. Mange av dem har kjedet meg, så det ble kortvarig. Det var alltid jeg som gikk, og de ville fortsette. Det de gjerne anførte, var at det var mer liv sammen med meg, og de kjedet seg alene. Kanskje er det det du sikter til? Jeg trives best sammen med menn som er likere meg på dette feltet, og fant en mann som tar akkurat like stor plass, og er akkurat like offensiv, som jeg selv er. Vi "krangler" om hvem som snakker mest, og begge har rett. :) Vi har lært oss å innimellom lese bok i hvert vårt rom, fordi vi begge forstyrrer hverandre. 

Endret av Supermerry
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...