Gå til innhold

Det er visst UP igjen i Norge!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser nesten aldri politi, men denne artikkelen her er interessant:

Sitat

I sommer er det en økning i grove fartsovertredelser i Norge på 20 prosent fra i fjor. Det viser tall NRK har fått fra UP.

Dvs. mange kjører altfor fort. Kanskje det skjer idet de passerer én av disse talløse bobilkøene?

Sitat

Totalt 1314 forelegg er gitt ut til turister denne sommeren.

...og det er litt utydelig, men det skal være opp mot en tredel av alle forelegg. Det er jo ikke mange, landet sett under ett?

Anonymkode: 56213...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bobilrasisten i kommentarfeltet igjen? 

Alt ondt i verden skyldes bobiler, ikke sant? Hvordan de snirkler seg avgårde i 55 i 60-sona langs favorittveiene dine

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der jeg bor er det nå titt og ofte fartskontroll og alkoholkontroll og for mobil og selebruk

Anonymkode: ab8c6...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det bobilrassister her inne? Så gøy, kunne godt tenkt meg å ta en øl med dem. :D

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

UP er det alltid, året rundt. At du ikke ser en betjent i hver ei grøft du kjører forbi 24/7. Er ikke ensbetydende med at avdelingen er lagt ned 😂

Anonymkode: 53e8a...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er UP:,de prioriterer for convenience. Er det pent vær - Regn med at de står ute langs veien og spiser is med laseren. Kommer det litt regn,så planter de ræva inn i bilen.. Ser de 2 kjøretøy - En Tesla som kjører i 120 i 80 sonen,eller en mopedist som har dristet seg over 60 - Regn med at de stopper mopedisten. Samme situasjon med en MC som kommer flyvende i 190 samtidig som stakkars Tesla eieren glemmer seg å svarer en telefon. Regn med de går for Teslaen. Norsk UP vil alltid gjøre det enklest og mest lettvindt for seg selv. Poenget er ikke at begge gjør noe ulovlig. Poenget er at de alltid vil velge det enkleste,og klappe seg godt på skuderen etterpå. Ved f.eks si at ved å driste enmoppe over 60,så er det LIVSFARLIG. Noe som er latterlig i seg selv. Samme med å ta en telefon. Da er man nærmest dødsdømt for det er jo så heslig farlig.

De er mer opptatt av knulletorsdag,og rå hårsveiser,sminke og generelt bare se rå ut en å gjøre en god innsats. Ekstremt irriterende del av politistyrken. Er langt mer å skryte av f.eks hundepatruljen.

Så kan bedreviterene si at man ikke skal drive med noen ulovligheter. Men det var heller ikke poenget mitt. UP er bare latskap satt i system.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fant80 skrev (På 24.8.2024 den 13.23):

Dette er UP:,de prioriterer for convenience. Er det pent vær - Regn med at de står ute langs veien og spiser is med laseren. Kommer det litt regn,så planter de ræva inn i bilen.. Ser de 2 kjøretøy - En Tesla som kjører i 120 i 80 sonen,eller en mopedist som har dristet seg over 60 - Regn med at de stopper mopedisten. Samme situasjon med en MC som kommer flyvende i 190 samtidig som stakkars Tesla eieren glemmer seg å svarer en telefon. Regn med de går for Teslaen. Norsk UP vil alltid gjøre det enklest og mest lettvindt for seg selv. Poenget er ikke at begge gjør noe ulovlig. Poenget er at de alltid vil velge det enkleste,og klappe seg godt på skuderen etterpå. Ved f.eks si at ved å driste enmoppe over 60,så er det LIVSFARLIG. Noe som er latterlig i seg selv. Samme med å ta en telefon. Da er man nærmest dødsdømt for det er jo så heslig farlig.

De er mer opptatt av knulletorsdag,og rå hårsveiser,sminke og generelt bare se rå ut en å gjøre en god innsats. Ekstremt irriterende del av politistyrken. Er langt mer å skryte av f.eks hundepatruljen.

Så kan bedreviterene si at man ikke skal drive med noen ulovligheter. Men det var heller ikke poenget mitt. UP er bare latskap satt i system.

Morsomt svar som sier mer om deg enn om UP 😆

Anonymkode: 9e1ee...4c8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/24/2024 at 1:23 PM, Fant80 said:

...samtidig som stakkars Tesla eieren glemmer seg å svarer en telefon. 

...Ved f.eks si at ved å driste enmoppe over 60,så er det LIVSFARLIG. Noe som er latterlig i seg selv. Samme med å ta en telefon. Da er man nærmest dødsdømt for det er jo så heslig farlig.

Har man en Tesla har den bilen et ganske ok system for å ta telefonen via handsfreesystemet i bilen, uten at man trenger å tafse på telefonen.

Og en moped som kjører over 60 er pr.def ulovlig, så det skulle vel bare mangle at UP stopper den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 9.48):

Ser nesten aldri politi, men denne artikkelen her er interessant:

Dvs. mange kjører altfor fort. Kanskje det skjer idet de passerer én av disse talløse bobilkøene?

...og det er litt utydelig, men det skal være opp mot en tredel av alle forelegg. Det er jo ikke mange, landet sett under ett?

Ja, må være turister. Vi andre har den lille dingsen som varsler.

Anonymkode: d3cbd...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, newman01 said:

Har man en Tesla har den bilen et ganske ok system for å ta telefonen via handsfreesystemet i bilen, uten at man trenger å tafse på telefonen.

Og en moped som kjører over 60 er pr.def ulovlig, så det skulle vel bare mangle at UP stopper den. 

Du cherrypicker nå bare hva du foretrekker. Begge deler er like ulovlig. og  _farlig_  La oss si det var en 1997 Honda Civic da. Uten montert handsfree som ekstrautstyr.

Du hoppet uansett over poenget -.-

Endret av Fant80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Morsomt svar som sier mer om deg enn om UP 😆

Anonymkode: 9e1ee...4c8

Sier lite og ingenting om meg,annet en at jeg har gjort meg opp en mening om hva jeg synes om UP. Sier noe om deg om du tenker det er at jeg er kriminell eller noe. Jeg har aldri hatt noe med de å gjøre. Så kan jeg også hive ut et par emoji for å distansere meg litt fra det hele :) 🤪 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fant80 said:

Du cherrypicker nå bare hva du foretrekker. Begge deler er like ulovlig. og  _farlig_  La oss si det var en 1997 Honda Civic da. Uten montert handsfree som ekstrautstyr.

Du hoppet uansett over poenget -.-

Da tar man ikke telefonen før man har kjøpt handsfree. Relativt enkelt. 
For min del kunne de hatt snittmåling på samtlige veier i landet uten at det hadde plaget meg særlig

Og plombert motorsykler på 120, med gps-sperre i tettbygde strøk

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...