AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Skrevet 12. august 2024 Jeg sliter med mitt, blant annet det å snakke i forsamlinger, også når det er bare 5stk til stede som jeg ikke kjenner godt. Blir veldig nervøs og gruer meg i flere dager før feks møter ol. Hater fokus på meg. Er selvsagt noe jeg jobber med, men per nå holder det mer enn nok med "påtvunget" møter via jobb. Nesten umulig å finne arbeid hvor det aldri finnes noen form for møter/felles diskusjoner osv. Nå er det valg av nytt FAU i barnehagen. Kvir meg. Er redd jeg blir spurt i forsamlingen foran alle. Vanskelig å si nei, for "alle" har vel sine grunner enten det er tid, arbeidstider, helse osv. Hvordan kan jeg unngå å bli det? Hva svarer jeg om jeg blir spurt? Eller trekt? Syns dette er veldig ubehagelig. Jeg tror heller ikke jeg blir noe god representant da jeg nok bare kommer til å være musestille. Anonymkode: ef6ed...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #2 Skrevet 13. august 2024 FAU i barnehagen er i alle fall noe av det «beste» du kan få. Som regel lite å gjøre og veldig ufarlig. Som regel er det jo noen som sier ja til det, så du må bare holde deg i ro helt til noen andre sier ja. Tviler på at du spesifikt blir spurt direkte. Anonymkode: 495f5...997 7 2
fru Alving Skrevet 13. august 2024 #3 Skrevet 13. august 2024 Kanskje du kan forsøke og se på dette som en mulighet til å konfrontere den sosiale angsten din noe? FAU i en barnehage er easy peasy og en fin måte og bli bedre kjent med andre foreldre og få mer innsikt i det som skjer der ungen din er hele dagen. Og om du ikke ønsker verv er det bare å sitte stille og ikke si noe. Hvis noen spør deg direkte så rist på hodet da vel, da trenger du ikke en gang å bruke stemmen. 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #4 Skrevet 13. august 2024 Har også hørt at FAU er helt ufarlig og heller både nyttig og koselig Hadde lett meldt meg selv på forrige valg om ikke det var for at jeg pr. da var sykemeldt og på vei inn i AAP pga utbrenthet. Føler det hadde vært uhensiktsmessig å ta på seg et nytt verv i den situasjonen. Det var derimot en som meldte seg etterhvert, sekundet før det ble loddtrekning. Blir du trukket må du bare hoppe i det og gjøre så godt du kan, husk at du gjør det for at barnet ditt skal ha en god barnehagehverdag! Anonymkode: feb35...204 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #5 Skrevet 13. august 2024 Hos oss er det mange som vil inn i FAU og SU, ingen som ikke vil blir tvunget. Anonymkode: a6ad9...00c 2
Beloved Skrevet 13. august 2024 #6 Skrevet 13. august 2024 Min erfaring er at FAU (som egentlig heter SU - samarbeidsutvalget - når det er snakk om barnehage) i barnehagen er såpass populært at det alltid er noen som melder seg frivillig raskt. Når det gjelder FAU på skolen sitter det litt lenger inne, jeg endte opp med å melde meg frivillig og sitte i 5 år siden ingen andre direkte ønsket å overta, og jeg synes FAU er koselig. Men jeg har aldri opplevd noen som har blitt tvunget, det er alltid noen som melder seg frivillig innen det går så langt som til loddtrekning. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #7 Skrevet 13. august 2024 Alle sliter med sitt. Du er ikke unik. Men noen må gjøre jobben og det er en viktig jobb. Det er ikke større grunn til at akkurat du skal slippe unna enn alle andre. Anonymkode: 09bca...474 4 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #8 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg sliter med mitt, blant annet det å snakke i forsamlinger, også når det er bare 5stk til stede som jeg ikke kjenner godt. Blir veldig nervøs og gruer meg i flere dager før feks møter ol. Hater fokus på meg. Er selvsagt noe jeg jobber med, men per nå holder det mer enn nok med "påtvunget" møter via jobb. Nesten umulig å finne arbeid hvor det aldri finnes noen form for møter/felles diskusjoner osv. Nå er det valg av nytt FAU i barnehagen. Kvir meg. Er redd jeg blir spurt i forsamlingen foran alle. Vanskelig å si nei, for "alle" har vel sine grunner enten det er tid, arbeidstider, helse osv. Hvordan kan jeg unngå å bli det? Hva svarer jeg om jeg blir spurt? Eller trekt? Syns dette er veldig ubehagelig. Jeg tror heller ikke jeg blir noe god representant da jeg nok bare kommer til å være musestille. Anonymkode: ef6ed...c3a Altså, om du ikke klarer å være FAU i bhg er du ikke skikket til å ha barn🙄 Anonymkode: d11c4...2ee 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #9 Skrevet 13. august 2024 Beloved skrev (1 time siden): Min erfaring er at FAU (som egentlig heter SU - samarbeidsutvalget - når det er snakk om barnehage) i barnehagen er såpass populært at det alltid er noen som melder seg frivillig raskt. Når det gjelder FAU på skolen sitter det litt lenger inne, jeg endte opp med å melde meg frivillig og sitte i 5 år siden ingen andre direkte ønsket å overta, og jeg synes FAU er koselig. Men jeg har aldri opplevd noen som har blitt tvunget, det er alltid noen som melder seg frivillig innen det går så langt som til loddtrekning. Fau og su er to forskjellige ting. Anonymkode: e2e29...844 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #10 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alle sliter med sitt. Du er ikke unik. Men noen må gjøre jobben og det er en viktig jobb. Det er ikke større grunn til at akkurat du skal slippe unna enn alle andre. Anonymkode: 09bca...474 Er ikke viktig jobb å sitte i FAU, gi deg. Anonymkode: 17155...9d0 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #11 Skrevet 13. august 2024 Beloved skrev (1 time siden): Min erfaring er at FAU (som egentlig heter SU - samarbeidsutvalget - når det er snakk om barnehage) i barnehagen er såpass populært at det alltid er noen som melder seg frivillig raskt. Når det gjelder FAU på skolen sitter det litt lenger inne, jeg endte opp med å melde meg frivillig og sitte i 5 år siden ingen andre direkte ønsket å overta, og jeg synes FAU er koselig. Men jeg har aldri opplevd noen som har blitt tvunget, det er alltid noen som melder seg frivillig innen det går så langt som til loddtrekning. Vår barnehage har både FAU og SU, ikke samme folka 🤔 Bare foreldre i FAU, i SU er det ansatte og. Anonymkode: 52c07...bc1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #12 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Altså, om du ikke klarer å være FAU i bhg er du ikke skikket til å ha barn🙄 Anonymkode: d11c4...2ee Helt latterlig kommentar. Anonymkode: f6d88...00f 14
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #13 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg sliter med mitt, blant annet det å snakke i forsamlinger, også når det er bare 5stk til stede som jeg ikke kjenner godt. Blir veldig nervøs og gruer meg i flere dager før feks møter ol. Hater fokus på meg. Er selvsagt noe jeg jobber med, men per nå holder det mer enn nok med "påtvunget" møter via jobb. Nesten umulig å finne arbeid hvor det aldri finnes noen form for møter/felles diskusjoner osv. Nå er det valg av nytt FAU i barnehagen. Kvir meg. Er redd jeg blir spurt i forsamlingen foran alle. Vanskelig å si nei, for "alle" har vel sine grunner enten det er tid, arbeidstider, helse osv. Hvordan kan jeg unngå å bli det? Hva svarer jeg om jeg blir spurt? Eller trekt? Syns dette er veldig ubehagelig. Jeg tror heller ikke jeg blir noe god representant da jeg nok bare kommer til å være musestille. Anonymkode: ef6ed...c3a Uff, det er vondt å leve så innkapslet. Snakk med en psykolog, kanskje? Så du kanskje kan slippe så mye ekstra stress/unngåelse i livet 🌸 Anonymkode: 65912...65a 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #14 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Altså, om du ikke klarer å være FAU i bhg er du ikke skikket til å ha barn🙄 Anonymkode: d11c4...2ee Og denne kommentaren passer veldig fint inn i tråden "Gørrkjedelig i Norge", pluss tråden om barnehagen som nektet mor å sende annet enn brød i matpakka. Alle MÅ være a4, digge de samme tingene og handle helt likt. Fysj. Jeg har fire barn. Har aldri sittet i FAU, men vært leder, trener, dommer og ildsjel i idretten for alle barna. FAU opplever jeg som pengemaskin og kaffeskravling. Ikke noen "viktig" jobb, som noen her skriver. Diskusjonen om man skal forby nugatti på brødskiva, at alle foreldrene skal underskrive en kontrakt der de lover å ikke la barna ha sosiale medier, pengegalopp til diverse samlinger, 17. mai og lignende, og masse kaffeslabberas. Ingenting av dette er viktig. Anonymkode: effaf...b0f 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #15 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og denne kommentaren passer veldig fint inn i tråden "Gørrkjedelig i Norge", pluss tråden om barnehagen som nektet mor å sende annet enn brød i matpakka. Alle MÅ være a4, digge de samme tingene og handle helt likt. Fysj. Jeg har fire barn. Har aldri sittet i FAU, men vært leder, trener, dommer og ildsjel i idretten for alle barna. FAU opplever jeg som pengemaskin og kaffeskravling. Ikke noen "viktig" jobb, som noen her skriver. Diskusjonen om man skal forby nugatti på brødskiva, at alle foreldrene skal underskrive en kontrakt der de lover å ikke la barna ha sosiale medier, pengegalopp til diverse samlinger, 17. mai og lignende, og masse kaffeslabberas. Ingenting av dette er viktig. Anonymkode: effaf...b0f FAU hos oss arrangerer en del hyggelige arrangementer hvor foreldre kan bli kjent og ungene kan leke. Vil påstå det kan være ganske så viktig 😊 Anonymkode: 52c07...bc1 2
Beloved Skrevet 13. august 2024 #16 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vår barnehage har både FAU og SU, ikke samme folka 🤔 Bare foreldre i FAU, i SU er det ansatte og. Anonymkode: 52c07...bc1 Aha, hos oss har barnehagen bare SU så jeg trodde det var slik alle steder.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #17 Skrevet 13. august 2024 øv på å si nei - gjerne med "jeg er ikke så god på dette så om dere ønsker et FAU som jobber FOR dere er jeg definitivt ikke riktig valg. Anonymkode: b36bc...02e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #18 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke viktig jobb å sitte i FAU, gi deg. Anonymkode: 17155...9d0 Kommentaren din forteller meg alt om hvor ekstremt lite peiling du har. Anonymkode: 09bca...474 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #19 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Helt latterlig kommentar. Anonymkode: f6d88...00f Latterlig å stille grunnleggende krav til omsorgskompetamse? AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Og denne kommentaren passer veldig fint inn i tråden "Gørrkjedelig i Norge", pluss tråden om barnehagen som nektet mor å sende annet enn brød i matpakka. Alle MÅ være a4, digge de samme tingene og handle helt likt. Fysj. Jeg har fire barn. Har aldri sittet i FAU, men vært leder, trener, dommer og ildsjel i idretten for alle barna. FAU opplever jeg som pengemaskin og kaffeskravling. Ikke noen "viktig" jobb, som noen her skriver. Diskusjonen om man skal forby nugatti på brødskiva, at alle foreldrene skal underskrive en kontrakt der de lover å ikke la barna ha sosiale medier, pengegalopp til diverse samlinger, 17. mai og lignende, og masse kaffeslabberas. Ingenting av dette er viktig. Anonymkode: effaf...b0f Flytt til fantastisk alternativt land da vel. Ingen som hindrer deg. Du hater jo norsk kultur. Anonymkode: d11c4...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #20 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): FAU hos oss arrangerer en del hyggelige arrangementer hvor foreldre kan bli kjent og ungene kan leke. Vil påstå det kan være ganske så viktig 😊 Anonymkode: 52c07...bc1 Tvungen sosialisering er ikke viktig. Hos oss er det en regel at barn må invitere alle, enten absolutt alle, eller alle av samme kjønn, i bursdag. De fleste ungene deltar på idrett og henger mye sammen på treninger, samlinger og stevner. Anonymkode: effaf...b0f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå