Wonderwoman Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 Noen som vet om fastlegen kan henvise til andre terapeuter enn psykolog? For eksempel gestaltterapeut eller lignende? Hvis man selv kontakter en terapeut, har de refusjonsordning med trygdekontoret, slik at man betaler selv opptil 1600 kr og deretter får frikort?
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Noen som vet om fastlegen kan henvise til andre terapeuter enn psykolog? For eksempel gestaltterapeut eller lignende? Hvis man selv kontakter en terapeut, har de refusjonsordning med trygdekontoret, slik at man betaler selv opptil 1600 kr og deretter får frikort? ← Jeg har hørt at gestalt-terapauter ikke har refusjonsordning. Men spør legen din!
Brunhilde Skrevet 19. februar 2006 #3 Skrevet 19. februar 2006 Jeg klikket meg inn på sidene til Trygdeetaten, og litt nede på siden står det noe om hvilke helsetjenester det gis støtte til. Det ser ikke ut til at gestaltterapeut er en av disse, dessverre.
Wonderwoman Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2006 Det er jo egentlig litt uheldig at den enkelte ikke selv kan velge hva slags terapeut man vil gå til, men MÅ velge en tradisjonell psykolog? Det finnes jo så mye annet mener jeg. Gestaltterapi er jo kjempespennende.
Brunhilde Skrevet 19. februar 2006 #5 Skrevet 19. februar 2006 Jeg kjenner ikke gestaltterapien godt nok, men en (dårlig) leder jeg hadde en gang likte ideen godt - og eksperimenterte med den på totalt uforberedte personer. Enkelte av disse var i tillegg i en situasjon som gjorde dem ekstra sårbare og jeg må innrømme at jeg har skydd gestatterapien etter dette. Det er sikkert dumt, men en konsekvens av en dårlig erfaring. Ellers er jeg enig med deg i at man bør kunne velge andre alternativ enn psykolog/psykiater, men det blir som annet alternativt, det duger visst ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå