AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Skrevet 11. august 2024 Hvordan vite om man trenger østrogentilskudd? Jeg sover dårlig, er trøtt, legger på meg, lite overskudd, innimellom nedstemt og gråter lett, urolig....hva er hva? Anonymkode: bebb4...0f7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Skrevet 11. august 2024 Dersom det går ut over daglig fungering og livskvalitet, så er vel det god nok grunn til å begynne med hormoner. Er selv i overgangsalderen, og gjennomgår et helvete for tiden. Men det er laaaang ventetid hos gynekolog. Jeg vil ikke begynne med hormoner før jeg har vært hos gynekolog. Anonymkode: 5148f...fda
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dersom det går ut over daglig fungering og livskvalitet, så er vel det god nok grunn til å begynne med hormoner. Er selv i overgangsalderen, og gjennomgår et helvete for tiden. Men det er laaaang ventetid hos gynekolog. Jeg vil ikke begynne med hormoner før jeg har vært hos gynekolog. Anonymkode: 5148f...fda Takk for svar. Kan jeg spør hvorfor gynekolog? Jeg har hormonspiral. Tenker det holder å gå til fastlegen å forklare dette? Tas det blodprøve for å måle østrogennivået? Anonymkode: bebb4...0f7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan vite om man trenger østrogentilskudd? Jeg sover dårlig, er trøtt, legger på meg, lite overskudd, innimellom nedstemt og gråter lett, urolig....hva er hva? Anonymkode: bebb4...0f7 Hva med å få tatt en blodprøve hos fastlegen og fått sjekket verdiene dine? Å spekulere i hva eller om noe er galt blir å Leite etter nåla i den berømmelige høystakken. Legen klarer å finne svar mye bedre og sikrere enn folk på nettet. Anonymkode: e03f3...8d5
Spanky Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 Jeg vil anbefale deg en tur til fastlegen først og fremst, for å utelukke andre ting. Om det er overgangsalder, så er nok gynekolog et bedre alternativ, for de kan sjekke eggstokker, livmor osv med ultralyd. Dette er et bedre alternativ enn å sjekke via blodprøver. Du har jo også hormonspiral, som vanskeliggjør vurdering med blodprøvene.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan vite om man trenger østrogentilskudd? Jeg sover dårlig, er trøtt, legger på meg, lite overskudd, innimellom nedstemt og gråter lett, urolig....hva er hva? Anonymkode: bebb4...0f7 Dette kan jo være alt annet enn hormonelt og stoffskifte. Det kan være b-12, d vitamin, jern, dårlig kosthold, m.m. Gå til lege og gynekolog for utredning. Anonymkode: e4f1a...b7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå