Gå til innhold

Kyrie Eleison

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at Kyrie Eleison betyr Herre Miskunne Deg. Jeg er ikke i kirken så ofte som jeg skulle ønske, men hver gang jeg er der, så har jeg lyst til å spørre presten om nettopp dette. Hva betyr det, egentlig? Hvorfor skal Herren Miskunne meg? Er det fordi at Vår Herre skapte alle i sitt bilde, og fordi han elsker alle mennesker og vil at alle skal ha det godt?

Anonymkode: 1fd5f...25a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg vet at Kyrie Eleison betyr Herre Miskunne Deg. Jeg er ikke i kirken så ofte som jeg skulle ønske, men hver gang jeg er der, så har jeg lyst til å spørre presten om nettopp dette. Hva betyr det, egentlig? Hvorfor skal Herren Miskunne meg? Er det fordi at Vår Herre skapte alle i sitt bilde, og fordi han elsker alle mennesker og vil at alle skal ha det godt?

Anonymkode: 1fd5f...25a

Tilgi meg, forbarme deg over meg, se bort fra syndene mine. Bakgrunnen skal være til den blinde, Bartomeolus (sikkert feilskrevet) ropte dette til Jesus 'herre, miskunn deg over meg'....

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg den låta til mr mister på hjernen. Kyrie Eleison tralalalala. Hva betyr egentlig miskunne? 

Anonymkode: 0c991...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være barmhjertig mot. Nådig. Tilgivende.

Anonymkode: d4979...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi meg.

Anonymkode: 80200...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...