Gå til innhold

Heklehjelp

Mobbi

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal forsøke å hekle en bamse. Men forstår ikke helt oppskriften. Noen som vet hva 1 fm, øk*, *gjenta fra* til*5 x til (=24m) betyr? Legger ved bilde av oppskriften 20240810_142457.thumb.jpg.5c96a60ef3066a7a2d5d3c675c9ffb85.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hekle 1 fastmaske, øk. Gjenta dette 5 ganger til. Denne omgangen skal du ha heklet 18 masker.

Det bør stå et sted hva "øk" innebærer, hvis dette ikke er basiskunnskap.

Anonymkode: 1c861...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 🙂 Står litt fast igjen nå. 4 fm, øk 3 x, 6 fm, øk 3 x, 2 fm noen som kan forklare meg hva det betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne omgangen  skal du hekle 4 fastmasker, øke 3 ganger, 6 fastmasker, øke 3 ganger og til slutt 2 fastmasker. 

Dette er et kodespråk, så det er bra du tør å spørre etter hjelp. Etterhvert blir det sikkert lettere for deg å oversette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Endret av Mobbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Denne omgangen  skal du hekle 4 fastmasker, øke 3 ganger, 6 fastmasker, øke 3 ganger og til slutt 2 fastmasker. 

Dette er et kodespråk, så det er bra du tør å spørre etter hjelp. Etterhvert blir det sikkert lettere for deg å oversette.

Men hvordan skal jeg øke? Hekle 4 fastmasker og så øke med 2 fm i de 3 neste maskene eller 3 masker i en maske hvis du skjønner? Skal jo bare øke med 6 masker på hele omgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Mobbi skrev (5 timer siden):

Men hvordan skal jeg øke? Hekle 4 fastmasker og så øke med 2 fm i de 3 neste maskene eller 3 masker i en maske hvis du skjønner? Skal jo bare øke med 6 masker på hele omgangen.

Jeg vil tro du skal ha to masker i hver maske de tre maskene der du skal øke. Det vil gi jevnest økning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...