Gå til innhold

3-pakk eller enkeltforsøk? - IVF

Kirotraktoren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men denne statistikken blir heller ikke det samme siden den inkluderer heterofile par, som i utgangspunktet har problemer med å bli gravide før de oppsøker hjelp.

Anonymkode: 79031...a4b

Nei, helt riktig. Uansett hvordan man vrir og vender på det vil 2 fertile kvinner ha bedre statistikk. Ettersom de fleste kvinnelige par vil benytte inseminering og IVF kommer alle med i statistikken. Klart, noen har nok noen underliggende årsaker som kan gi utfordringer også. Men fordi alle behøver assistanse vil de dra opp statistikken for dem med fertilitetsutfordringer (det vil også single mødre). I tillegg er det nok flere som går privat for å kunne velge donor selv. Det virker i hvertfall slik for meg. 

Jeg synes hvis gjennomsnittssjansen er 30% for den gjennomsnittlige mottakeren, og den midtre linken jeg postet sier 40-70% for gjensidig IVF mellom to lesbiske, så vil jeg tro det ikke er så langt unna snittet for dem uten fertilitetsutfordringer. 

I 2022 skrives dette om PGT i europeisk lovgivning: 

Genetic testing of embryos, known as PGT-A, are available in Spain and the UK. They are not allowed in Denmark, France, Germany, and other countries.

Og så fant jeg dette om PGT fra diverse fertilitetssentere: 

Is IVF more successful with PGT?
PGT-A can improve IVF success rates, especially in infertile patients and patients with a history of failed treatments such as women over the age of 35 (advanced maternal age) which is chromosome aneuploidy rate in eggs increases after the age of 35, patients with prior recurrent implantation failures

Is PGT IVF worth it?
Does PGT-A improve the chance of a having a baby? While some studies have demonstrated a higher implantation rate for embryos that were selected after a PGT-A test there is no reliable evidence that it improves the chance of having a baby.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...