AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Skrevet 9. august 2024 Hei! Har fullammet baby siden fødsel, er nå 7mnd. Begynner å bli sliten og lei amming, og kunne trengt at far tok baby en natt i ny og ne så jeg kunne fått sovet litt. Har siden barnet ble født hatt barnet mesteparten av tiden, natta tar jeg meg av og mesteparten av dagen. Baby tar ikke flaske, funker ikke med mm eller mme. Noen som har noen tips til å få baby til å ta flaske? Hilsen en ekstremt søvndeprivert mamma😴 Anonymkode: 28646...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #2 Skrevet 9. august 2024 Reis bort en helg… så lenge baby lukter deg så vil den neppe ta mme eller flaske… la pappa ta styringen en helg, dere kan legge tilrette både for far og baby så det går enklest mulig, men du må rett og slett reise bort og ikke lukte melk. Anonymkode: 5839e...096 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Skrevet 9. august 2024 Når baby er over et halvt år MÅ den ikke mat om natten lenger. Så egentlig trenger ikke baby ta mme eller flaske om natta, "bare" trøstes fordi puppen er borte. Det er slitsomt nok det, men Anonymkode: e06fd...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #4 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Har fullammet baby siden fødsel, er nå 7mnd. Begynner å bli sliten og lei amming, og kunne trengt at far tok baby en natt i ny og ne så jeg kunne fått sovet litt. Har siden barnet ble født hatt barnet mesteparten av tiden, natta tar jeg meg av og mesteparten av dagen. Baby tar ikke flaske, funker ikke med mm eller mme. Noen som har noen tips til å få baby til å ta flaske? Hilsen en ekstremt søvndeprivert mamma😴 Anonymkode: 28646...cf5 Her må jo far mer på banen først og fremst… Hvorfor tar du alt? Anonymkode: 64175...4b2 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Her må jo far mer på banen først og fremst… Hvorfor tar du alt? Anonymkode: 64175...4b2 Hvorfor er et veldig godt spørsmål, men har vært sånn fra dag 1. Han var med på fødsel, men dro hjem når lille var kommet til verden, var på besøk på sykehuset men overnatta ikke med oss der. Hadde baby noen timer på kveld de første dagene etter vi kom hjem så jeg fikk sove litt, men det gikk fort over og han evakuerte mer eller mindre huset på dagtid og kveldstid når han ikke hadde sin eldste å måtte være hjemme. Så det har blitt til at alt havner på meg, baby er ikke like trygg på han som på meg så blir ofte gråt når jeg blir borte, er krig om han skal legge på kvelden eller til dupp på dagtid. Anonymkode: 28646...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Reis bort en helg… så lenge baby lukter deg så vil den neppe ta mme eller flaske… la pappa ta styringen en helg, dere kan legge tilrette både for far og baby så det går enklest mulig, men du må rett og slett reise bort og ikke lukte melk. Anonymkode: 5839e...096 Baby har aldri vært alene med far, far har heller ikke vært særlig delaktig i hverdagen annet enn at han har baby når jeg dusjer. Han får ikke til å legge verken til dupp eller natta så jeg er ikke komfortabel med å forlate de alene en helg. Anonymkode: 28646...cf5
Sniff76 Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 Klart babyen reagerer når den ikke er vant til å legges eller ordnes med av faren. Jeg hadde begynt med å få far til å leke og være mer med babyen, og deretter jobbe med at han legger babyen på dagtid. Bære babyen litt først og kose med den, så legge i vogna og trille i søvn 😊 Far må da også være den som tar babyen opp etter lur. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 Her må man begynne med at far tar baby på ettermiddag så du får hvile da. Dette handler ikke om ammeslutt, men om en far som ikke tar sin del. Anonymkode: 7b003...46d 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #9 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Baby har aldri vært alene med far, far har heller ikke vært særlig delaktig i hverdagen annet enn at han har baby når jeg dusjer. Han får ikke til å legge verken til dupp eller natta så jeg er ikke komfortabel med å forlate de alene en helg. Anonymkode: 28646...cf5 Hvis du fortsetter å tilrettelegge for en ubrukelig pappa vil du fortsette å ha en ubrukelig pappa. Change nothing, and nothing will change, med andre ord. Anonymkode: 5839e...096 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #10 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor er et veldig godt spørsmål, men har vært sånn fra dag 1. Han var med på fødsel, men dro hjem når lille var kommet til verden, var på besøk på sykehuset men overnatta ikke med oss der. Hadde baby noen timer på kveld de første dagene etter vi kom hjem så jeg fikk sove litt, men det gikk fort over og han evakuerte mer eller mindre huset på dagtid og kveldstid når han ikke hadde sin eldste å måtte være hjemme. Så det har blitt til at alt havner på meg, baby er ikke like trygg på han som på meg så blir ofte gråt når jeg blir borte, er krig om han skal legge på kvelden eller til dupp på dagtid. Anonymkode: 28646...cf5 Du må stille krav, og han må seriøst bli voksen å ta litt ansvar. Ærlig talt.. Hvorfor godtar du det der? Ønsker du at barnet ditt skal ha så dårlig tilknytning til far? Han må mer på plass, du må trekke deg unna når han stepper opp. Tenk også om det skulle skje noe med deg, hvordan skal det da bli for barnet som ikke er trygg på egen far? Jeg ble innlagt når førstemann her var 4 mnd, det var heldigvis ikke noe problem siden far var tilstedeværende fra dag 1. Det er heller ikke riktig at du skal slite deg totalt ut mens han gir fullstendig f i både deg og barn🙄 Anonymkode: 64175...4b2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #11 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du må stille krav, og han må seriøst bli voksen å ta litt ansvar. Ærlig talt.. Hvorfor godtar du det der? Ønsker du at barnet ditt skal ha så dårlig tilknytning til far? Han må mer på plass, du må trekke deg unna når han stepper opp. Tenk også om det skulle skje noe med deg, hvordan skal det da bli for barnet som ikke er trygg på egen far? Jeg ble innlagt når førstemann her var 4 mnd, det var heldigvis ikke noe problem siden far var tilstedeværende fra dag 1. Det er heller ikke riktig at du skal slite deg totalt ut mens han gir fullstendig f i både deg og barn🙄 Anonymkode: 64175...4b2 Kommer jo ikke til å levne barnet hos noen det ikke er 100% trygg på, kan heller ikke tvinge voksne folk til å gjøre noe de ikke vil. Han er nok vandt til at han slapp å gjøre noe med barnet fra tidligere, har prøvd å stille krav og snakke med han om dette og det går som regel bra i 1 ukes tid, men når det blir som å snakke til en vegg så ser jeg ikke poenget med å ta det opp gang på gang. Anonymkode: 28646...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #12 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du fortsetter å tilrettelegge for en ubrukelig pappa vil du fortsette å ha en ubrukelig pappa. Change nothing, and nothing will change, med andre ord. Anonymkode: 5839e...096 Han er flink med baby når han vil, han har bare veldig lett for å gi baby tilbake om det er trist, trenger skift, skal sove. Ser som sagt ikke poenget i å ta opp noe som er blitt tatt opp 100 ganger uten endring. Ender bare opp med sure miner og krangel. Anonymkode: 28646...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #13 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser som sagt ikke poenget i å ta opp noe som er blitt tatt opp 100 ganger uten endring. Ender bare opp med sure miner og krangel. Men da er du jo like langt om far ikke kan bidra utover litt morsom lek i blant. Det er ikke noe lettere selv om du hadde lært barnet å ta flaske på natten siden han uansett ikke hadde bidratt, og du måtte lagd flaske. Noen barn sover natten igjennom fra tidlig, men veldig mange vil trenge støtte igjennom natten ganske lenge. Spesielt første mann sov dårlig på natten, og jeg ammet så naturlig at jeg var med barnet. Men far tok barnet på dagtid, helger, ettermiddager sånn at jeg kunne sove og ha egentid. Anonymkode: 86078...a16
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #14 Skrevet 9. august 2024 Oppførselen din (ja, DIN) gjør barnet ditt en bjørnetjeneste. Du skjermer ikke barnet ditt ved å la pappa slippe å være en forelder. Per i dag er han en dårlig onkel, ikke i nærheten av en PAPPA. Fortsetter du, lærer du barnet ditt at pappas velbehag er viktigere enn barnets grunnleggende behov for nærhet. Du lærer også barnet ditt at det er helt greit å tråkke på mammas grenser. Pappa får jo gjøre det uten konsekvenser. barnet ditt er syv mnd og du har alle muligheter åpne til å lære barnet ditt bedre. Men da må DU gjøre det bedre. Enten ved å dumpe den ubrukelige mannen du har, eller ved å stille krav. Akkurat nå er din atferd og oppførsel med på å muliggjøre fars ubrukelighet. Akkurat nå er DIN oppførsel MED PÅ Å muliggjøre fars ubrukelighet. Det er han som er en idiot, ja. Men det er DU som har muligheten til å gjøre noe for både deg og barnet ditt. Ditt barn, dott ansvar, når far velger å IKKE ta ansvaret. Anonymkode: 5839e...096 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #15 Skrevet 9. august 2024 Et praktisk tips: test tutekopp i stedet for flaske. Ingen av mine fikk dreisen på flaska, men klarte å drikke av tutekopp når de var sånn 6-7 måneder, og jeg begynte å jobbe igjen. (Tok gradert permisjon, så jeg begynte å jobbe deltid ganske tidlig.) Anonymkode: b63e7...15c 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #16 Skrevet 9. august 2024 Hvorfor er det mor som er problemet når far ikke stiller opp annet enn å passe barnet når mor bla trenger en dusj? Mor forklarer jo at hun har prøvd å kommunisere det med far uten hell, det er jo ikke mors jobb å få far til å endre prioriteringene sine. Mor gjør nok sitt beste i den situasjonen de er i, ammeslutt er nok ikke løsningen, men kanskje mer fast føde utover dagen kan hjelpe til at baby ikke våkner på natt? Anonymkode: 28646...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #17 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et praktisk tips: test tutekopp i stedet for flaske. Ingen av mine fikk dreisen på flaska, men klarte å drikke av tutekopp når de var sånn 6-7 måneder, og jeg begynte å jobbe igjen. (Tok gradert permisjon, så jeg begynte å jobbe deltid ganske tidlig.) Anonymkode: b63e7...15c Hun spytter melken ut uansett, kan drikke vann av både flaske og tutkopp, men melk er uaktuelt. Anonymkode: 28646...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #18 Skrevet 9. august 2024 Jeg ville begynt å be han ta alle bleieskiftene når han er hjemme og våken. Jepp, alle. Begrunn det med at du synes det er synd at de ikke har fått så tett kontakt på, og at bleieskift er en fantastisk måte å snakke med og bonde med babyen. Og at siden du tar all mating og alle netter, så burde han i det minste orke all bleieskift + lek og kos. Vanskelig å argumentere mot det, og du får bare se rart på han hvis han kommer og ber deg skifte på ungen. Anonymkode: 0b50a...c46 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #19 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg ville begynt å be han ta alle bleieskiftene når han er hjemme og våken. Jepp, alle. Begrunn det med at du synes det er synd at de ikke har fått så tett kontakt på, og at bleieskift er en fantastisk måte å snakke med og bonde med babyen. Og at siden du tar all mating og alle netter, så burde han i det minste orke all bleieskift + lek og kos. Vanskelig å argumentere mot det, og du får bare se rart på han hvis han kommer og ber deg skifte på ungen. Anonymkode: 0b50a...c46 Han legg bare ungen fra seg også går han, ender opp med at det ikke blir skifta på, han skifter bare om jeg ikke er hjemme. Sitter å ser på tlf og spiller framfor å være med baby.. Anonymkode: 28646...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #20 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han legg bare ungen fra seg også går han, ender opp med at det ikke blir skifta på, han skifter bare om jeg ikke er hjemme. Sitter å ser på tlf og spiller framfor å være med baby.. Anonymkode: 28646...cf5 Hvorfor er du sammen med en som bryr seg såå lite om deg og barnet? Han ønsker jo tydeligvis ikke å stille opp for verken babyen eller deg… det er bare trist. Anonymkode: 64175...4b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå