AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Skrevet 8. august 2024 En kollega jeg har jobbet med i mange år er ofte syk og borte fra jobb etter ferie. Kan være noen dager og opp til 1 uke. Flere som har sånne kollegaer? Anonymkode: 78328...65a
svartkatt Skrevet 8. august 2024 #2 Skrevet 8. august 2024 Nei... men jeg kan forstå det er mulig.. jeg har alltid hatt behov for å ha en dag eller to til å stille meg inn og forberede meg på hverdagen igjen, en slags ferie etter ferien. Har ofte behov for pause etter pausen på jobb, så pleier som regel jobbe istedenfor. Vet ikke om det er dette som skjer med kollegaen din.. er uansett ikke noe du burde henge deg opp i?
Diskulis Skrevet 8. august 2024 #3 Skrevet 8. august 2024 I min nærmeste familie har det vært 7 sydenturer ila siste par årene, så vidt jeg mener å huske. Og etter 5 av de har en eller flere ligget ganske syke etterpå. 2 tilfeller av ganske heavy covid, 1 magetrøbbel og 2 ganger forkjølelse/feber som lukter «air condition» syke. Kjenner mer enn 10 stykker i år som har kommet fra ferie eller festival og fått covid. Og to familier (ikke på samme reise) som fikk norovirus/spysyke i Syden nettopp. Så det blir iblant endel greier etter ferie ja…. Burde visst holdt oss hjemme 😅 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Skrevet 8. august 2024 Det er vel ikke så uvanlig at folk kan bli syke om de har vært på reise, blant mange folk osv. Det er også greit å huske på at immunforsvaret ikke nødvendigvis er så godt etter flere år med pandemi. Anonymkode: 0fe4d...0dc
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Skrevet 9. august 2024 Man kan da vitterlig bli syk når som helst på året. Var selv sykmeldt i 2 uker rett etter ferie pga en heftig influensa jeg fikk på sydentur, som gikk over i lungene og gjorde at jeg lå langflat lenge. Var særdeles lite høy i hatten da, når bemanningen på jobb allerede er sårbar i ferieavvikling, men sånn er det bare. Hadde jeg visst at kollegaer reagerte på det hadde jeg blitt både forbanna og lei meg. Det er lov å være syk, det passer uansett aldri. Anonymkode: 0fee1...afe 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Skrevet 9. august 2024 svartkatt skrev (På 8.8.2024 den 18.55): Nei... men jeg kan forstå det er mulig.. jeg har alltid hatt behov for å ha en dag eller to til å stille meg inn og forberede meg på hverdagen igjen, en slags ferie etter ferien. Har ofte behov for pause etter pausen på jobb, så pleier som regel jobbe istedenfor. Vet ikke om det er dette som skjer med kollegaen din.. er uansett ikke noe du burde henge deg opp i? Eh, jo…hvis dette er ett mønster som TS har lagt merke til over år. Er stress nok selv å komme tilbake etter ferien med alt som skal tas tak i om ikke kollega støtt er borte ETTER ferie… tenk litt lenger Anonymkode: 17b8b...d24
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå