Gå til innhold

Barne TV

Fremhevede innlegg

Skrevet

Granny husker jeg og. Bestemor har en figur av henne stående på hylla si:)

Noen som husker noe om Shagma?

Videoannonse
Annonse
Gjest King James
Skrevet

Jeg husker..tomas toget...og en dokke som gikk som bodde oss en gammel dame men hva den het husker jeg ikke..portveien 2.

Og reisen til hjorteskogen..Jeg tror det var det den het.

og emil..madicken...pippi....og fraglende...det er vel de eneste jeg husker

Skrevet

sikkert tøydukke anna du mener:) og flukten til dyreskogen (hvisdet er den serien Rev var med i)

Gjest King James
Skrevet

ja flukten til dyreskogen det var den jeg mente..

jeg kommer også på brannmann sam......postman pat.

Når jeg tenker over det så var barne tv mye bedre før en det er i dag.

Skrevet

Takk! Det er det jeg mener jeg og! MEn dumme folka i NRK er ikke enige med meg. Så hva skal en stakkar gjøre da?

Gjest King James
Skrevet

Har du sakt det til NRK ?..Altså klakt til de at barne tvet er dårligere nå ?

men det er uanset lite man kan få gjort.

Skrevet

jupp. noe måtte jeg da gjøre. holdt på å bli gal. satt sinnsykt mye barnevakt en stund og seff skulle ungene se på all den hjernedøde driten som gikk. så der fikk NRK kjeft og!

Gjest King James
Skrevet

ja barn i dag.. Men det skjer jo at de viser barne tv fra den tid vi var unge vel nå vet jeg ikke hvor gammel du er..men jeg bare regner med at du så på barne tv rundt 80 tallet begynneslen av 90 tallet..

det skjer jo at de viser dem igjen veldig sjeldent..Men de viste noe i sommer kan jeg huske. Og fraglene og postman patt gikk heller ikke for så lenge siden..Branmann sam går noen ganger på frokost tv på NRK.. men det er sjeldent...

Skrevet

brannmann sam har de oppdatert, men han er ikke så ille. og de sender emil av og til og. emil liker vi :)

alt skal jo være så "pedagogisk riktig" nå.

men men

ces't la vie

Skrevet

Selvsagt, Arkana var jo hovedpersonen der. ;) Og så barna Spartacus og Rebekka, og de to rare "dyrene" Bic og Bac og piratene, og de reiste rundt i romskipet Shagma som kunne snakke. Min favorittserie da jeg var liten.

Ellers husker jeg bl.a.:

Postmann Pat

Portveien 2

den lille ormen som kom og dro opp/ned rullegardinen før/etter barne-tv

Midt i Smørøyet

Halvsju

Henrys katt

Lærer Flukt

Madicken

Tøydukke Anna

Albert Åberg

Anne fra Bjørkely

Fraglene

Det var en gang et menneske

Kalles klatretre

Avisgjengen

To gode naboer

Gulars

Lekestue

Et program med Vibeke Sæther, Halvdan Sivertsen, Labbetuss, Smitt og Smule (husker ikke hva det het)

Klabb og Babb

Rädda Joppe

To hus tett i tett

Vill Villere Villaveien

Thomas og vennene hans

Majka

Nattseilere

Veien til Avonlea

Skrevet

Fraglene, Muppet Show, Thomas toget, Postman Pat, Flode, Portveien 2, den serien med Labbetuss, Tøydukke Anna, Tante Brun tante Grønn og tante Fiolett, Albert Åberg, Gulars....

Gjest Ingrid78
Skrevet

Det er nok mange jeg husker hvis jeg bare blir minnet på de, men de som sitter i enda er:

Fraglene

Gulars

Colargol

Portveien 2

Barna fra Ulenbuch

Redda Joppe død eller levande...

Skomakergata

Berta

Tøydukke Anna

Postmann Pat

Skrevet

hva med tante brun.tante grønn og tante fiolett???????

Skrevet (endret)
Granny husker jeg og. Bestemor har en figur av henne stående på hylla si:)

Så klart jeg husker Shagma :) Har fortsatt kjenningsmelodien på hjernen etter en liten mimreperiode på folkehøgskolen :)

sikkert tøydukke anna du mener:) og flukten til dyreskogen (hvisdet er den serien Rev var med i)

Flukten fra Dyreskogen og Dyrene i hjorteparken het sesongene :) Det beste barne-TV som noen gang har blitt sendt, så jeg var klistret til skjermen hver søndag da jeg var yngre, og jeg var det nå som den ble sendt på nytt og :)

Endret av Aylana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...