Theka Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 (endret) Jaa, hva husker dere fra barne TV? En ting jeg har lurt på lenge er hva de rare hudfargede figurene heter. Sangen/melodien i serien var vel noe som: dopidopidopdop dopidopidopdop og de snakket vel litt på samme måte og. Husker at de hadde en gris i en episode, med flekker på. Var vel en tegneserie. Endret 18. februar 2006 av Theka
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Husker Joppe, juleseriene, Hr. Nelson og Pernille, Titten Tei, Portveien, Andungen kvakk-kvakk, en serie (østeuropeisk tror jeg) hvor to fyrer bodde sammen og han som sov i overkøyen hoppet rett ned i buksene sine om morgenen, brannmann Sam, Sesam Stasjon, Thomas Toget... Og sikkert mange fler... Jo, også de grufulle seriene med Vibeke Sæther, jeg haaaaater hun! Skrekkelig dame! Hun hadde en om den lille piken Rosa også, fryktelig unge
Theka Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2006 Rosa og alle de andre husker jeg og. Hva med Majka?
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2006 #4 Skrevet 18. februar 2006 Husker de samme som Fjompe, men hun glemte nok Fraglene og Bompibjørnene
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #5 Skrevet 18. februar 2006 Majka er det mange som husker, men jeg aner ikke hva det var jeg... :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #6 Skrevet 18. februar 2006 Husker de samme som Fjompe, men hun glemte nok Fraglene og Bompibjørnene ← JA! Selvsagt, at jeg kunne glemme de!
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2006 #7 Skrevet 18. februar 2006 Og Postmann Pat, hvordan kunne jeg glemme han da?
Theka Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2006 Det var en liten jente fra verdensrommet med røde gummistøvler. Hadde potteklipp. Hun fløy lydløst (også over vannet) Hun løftet tunge ting. Alt hun så ble overført til fjernsynsapparatene i landsbyen. Chabovke. Når hun kommuniserte med moderskipet fikk hun helt hvite øyne. Hun kunne duplisere ting (kofferter og kaker). Eneste grunnen til at jeg husker henne er at jeg var mye syk i den perioden når jeg var liten, og for å få meg til å spise lagde mamma Majka-biter
Gjest Donna Skrevet 18. februar 2006 #9 Skrevet 18. februar 2006 Jeg husker: Colargol Stian med sekken Agaton Sax Daktari Huset på prærien Follyfoot Stompa Klabb og Babb Heidi Fru Pigalopp Ante
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #10 Skrevet 18. februar 2006 Gulars Pernille og Mister Nelson Pompel og Pilt Postmann Pat Brannmann Sam Barbapappa (er det ikke sånn det skrives?) Sjiraffen i Portveien 2 Mummitrollet, både ny og gammel serie Fragglene Labbetuss!! Tøydukke Anna ...ja. Det var de jeg kom på. Sier bare navnet på figurene jeg husker jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #11 Skrevet 18. februar 2006 Jo, også to hus tett i tett! Egentlig ikke min type barne-TV, jeg var ganske antisosialist allerede den gangen Også Gullars! Der var det noe med fiolett, også var det Marianne og en kar med hatt som var uteligger eller noe?
Theka Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #12 Skrevet 18. februar 2006 Også Gullars! Der var det noe med fiolett, også var det Marianne og en kar med hatt som var uteligger eller noe? ← Indigo het han og bodde i søppeldunken Husker at de rare malerne skulle male et gjerde og de hadde rød og gul maling. Dermed så ble ene gjerdet rødt, det andre gult og porten eller noe ble oransje.
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #13 Skrevet 18. februar 2006 Indigo het han og bodde i søppeldunken Husker at de rare malerne skulle male et gjerde og de hadde rød og gul maling. Dermed så ble ene gjerdet rødt, det andre gult og porten eller noe ble oransje. ←
Theka Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #14 Skrevet 18. februar 2006 Det har vært så sinnsykt mye rart på Barne TV oppgjennom årene. Likte spesielt godt SuperTed jeg. Fikk vi noen gang vite det hemmelige trylleordet hans?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #15 Skrevet 18. februar 2006 Jeg husker: Thomas-toget Eli og Theodor (?) Portveien 2 Sesam Stasjon Postman Pat Huset med det rare i Brannmann Sam Andungen Kvakk Kvakk Bråkmakargatan med hun Lotta Brødrene Dal-seriene Huckleberry Finn Bertha Superted Kalle Klovn Flukten fra dyreskogen? Tror det var det...
Tinken Skrevet 18. februar 2006 #17 Skrevet 18. februar 2006 Å, jeg husker at flukten fra dyreskogen var så utrolig trist! Og Hufsa i Mummitrollet kjempeskummel! Å Bertha, kjære Bertha. Du er noe for deg selv! Synes ikke det er like god kvalitet på dagens barnetvprogrammer som de jeg husker fra da jeg var liten. Noen enige?
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2006 #18 Skrevet 18. februar 2006 Åh, jeg elsker slike tråder for da blir jeg i skikkelig mimrehumør Jeg husker iallefall: - Tøydukke Anna - Mr.Hickup - Plipp, plopp og plomma - Andungen kvakk-kvakk - Pingu - Huset med det rare i / Loftet med det rare i - Portveien 2 - Brannmann Sam - Postmann Pat - Kalle Klovn - Fraglene - Bompibjørnene - To hus tett i tett - Mummitrollet - Albert Åberg - Thomas Toget Det meste egentlig... Men er det noen som husker "Granny", jeg husker ikke helt hva serien het på norsk eller om det bare var en del av en serie eller hva det var.. Tror det ble kaldt verdens beste bestemor eller noe sånt?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #20 Skrevet 18. februar 2006 Husker Granny, men husket ikke helt om det var i med Postmann Pat eller noe. Tror det var Vestens beste Bestemor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå