Era Vulgaris Skrevet 1. april #521 Del Skrevet 1. april Moderering i MBH-tråden er helt umulig å forstå seg på, og mildest talt suspekt i blant. En helt generell kommentar som verken er brukerdebatt eller rettet mot enkeltpersoner, blir slettet. Knebling kaller man sånt. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 2. april #522 Del Skrevet 2. april Era Vulgaris skrev (21 timer siden): Moderering i MBH-tråden er helt umulig å forstå seg på, og mildest talt suspekt i blant. En helt generell kommentar som verken er brukerdebatt eller rettet mot enkeltpersoner, blir slettet. Knebling kaller man sånt. Tråden i går ble ryddet hovesakelig for spekulasjoner og brukerdebatt. Samt noen innlegg forsvant da de var direktesvar på disse innleggene som inneholdt regelbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 10. mai #523 Del Skrevet 10. mai Kan dere vennligst slå hardere ned på uttalelser om at brukere - som til eksempel tematiserer mediekritikk - forsvarer og bagatelliserer vold og mangler moralsk kompass? Det er ikke greit å sette seg selv i et slikt moralsk førersete og angripe andres karakter på bakgrunn av slike saksuenigheter. Spesielt ikke i en sak om vold, der man ikke kjenner til andres personlige eller profesjonelle erfaring med temaet og hvordan slike påstander mottas. Dette har vært et gjentakende problem i tråden, til stadighet avvist og rapportert (og da slettet), men likevel tilbakevendende. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 10. mai #524 Del Skrevet 10. mai ~ Ada ~ skrev (1 time siden): Kan dere vennligst slå hardere ned på uttalelser om at brukere - som til eksempel tematiserer mediekritikk - forsvarer og bagatelliserer vold og mangler moralsk kompass? Det er ikke greit å sette seg selv i et slikt moralsk førersete og angripe andres karakter på bakgrunn av slike saksuenigheter. Spesielt ikke i en sak om vold, der man ikke kjenner til andres personlige eller profesjonelle erfaring med temaet og hvordan slike påstander mottas. Dette har vært et gjentakende problem i tråden, til stadighet avvist og rapportert (og da slettet), men likevel tilbakevendende. Støttes! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 10. mai #525 Del Skrevet 10. mai Jeg har også rapportert denne brukerdebatten i tråden akkurat nå (før jeg leste her). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 10. mai #526 Del Skrevet 10. mai Litt slitsomt å rapportere med tekst når rapporteringene forsvinner etter kort tid. Teknisk svikt? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 11. mai #527 Del Skrevet 11. mai Rev. Revenge skrev (På 10.5.2025 den 14.32): Litt slitsomt å rapportere med tekst når rapporteringene forsvinner etter kort tid. Teknisk svikt? Usikker på om det er moderatorar på jobb 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 12. mai #528 Del Skrevet 12. mai (endret) oss-to skrev (14 timer siden): Usikker på om det er moderatorar på jobb 😅 Tja, når vi rapporterer og rapporterer uten at det skjer noe og debattklimaet dermed forsures ytterligere, kan en jo lure på hvorfor to av "prestisjetrådene" behandles så stemoderlig. Én grunn er åpenbart at rapporteringene forsvinner innenfor den første halvtimen. Jeg gidder faktisk ikke å rapportere samme innlegg 3 ganger. Så tenker jeg at jo lengre regelbrudd får stå urørt, desto flere regelbrudd blir det. Regelbrudd avler regelbrudd. Endret 12. mai av Rev. Revenge 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 12. mai #529 Del Skrevet 12. mai (endret) Rev. Revenge skrev (50 minutter siden): Tja, når vi rapporterer og rapporterer uten at det skjer noe og debattklimaet dermed forsures ytterligere, kan en jo lure på hvorfor to av "prestisjetrådene" behandles så stemoderlig. Én grunn er åpenbart at rapporteringene forsvinner innenfor den første halvtimen. Jeg gidder faktisk ikke å rapportere samme innlegg 3 ganger. Så tenker jeg at jo lengre regelbrudd får stå urørt, desto flere regelbrudd blir det. Regelbrudd avler regelbrudd. 🙌🙌 Så einig! Endret 12. mai av oss-to 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 12. mai #530 Del Skrevet 12. mai Rev. Revenge skrev (1 time siden): Tja, når vi rapporterer og rapporterer uten at det skjer noe og debattklimaet dermed forsures ytterligere, kan en jo lure på hvorfor to av "prestisjetrådene" behandles så stemoderlig. Én grunn er åpenbart at rapporteringene forsvinner innenfor den første halvtimen. Jeg gidder faktisk ikke å rapportere samme innlegg 3 ganger. Så tenker jeg at jo lengre regelbrudd får stå urørt, desto flere regelbrudd blir det. Regelbrudd avler regelbrudd. Forsvinner de etter en halvtime? Hvor ser vi det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 12. mai #531 Del Skrevet 12. mai ~ Ada ~ skrev (56 minutter siden): Forsvinner de etter en halvtime? Hvor ser vi det? Veit ikkje tida ,men ser dei forsvinn, då du kan rapportere att. Elles står det du har allereie rapportert, om ein ynskjer fjerne rapporteringa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 12. mai #532 Del Skrevet 12. mai oss-to skrev (19 minutter siden): Veit ikkje tida ,men ser dei forsvinn, då du kan rapportere att. Elles står det du har allereie rapportert, om ein ynskjer fjerne rapporteringa. Slik å forstå, ja. Takk😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 12. mai #533 Del Skrevet 12. mai oss-to skrev (1 time siden): Veit ikkje tida ,men ser dei forsvinn, då du kan rapportere att. Elles står det du har allereie rapportert, om ein ynskjer fjerne rapporteringa. Dette er ikke korrekt. I programvaren er det en funksjon som sørger for at man ikke kan spamrapportere innlegg, samt i tilfelle man ønsker å ombestemme seg om rapporten man har utført. Denne funksjonen har ingen sammenheng med om rapporten er behandlet eller ikke av oss. Man kan altså rapportere samme innlegg flere ganger før det blir behandlet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 12. mai #534 Del Skrevet 12. mai Forumansvarlig skrev (Akkurat nå): Dette er ikke korrekt. I programvaren er det en funksjon som sørger for at man ikke kan spamrapportere innlegg, samt i tilfelle man ønsker å ombestemme seg om rapporten man har utført. Denne funksjonen har ingen sammenheng med om rapporten er behandlet eller ikke av oss. Man kan altså rapportere samme innlegg flere ganger før det blir behandlet. Ok. Kva er då grunnen at feks klare regelbrudd blir ståande etter gjentakande rapportering? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 12. mai #535 Del Skrevet 12. mai oss-to skrev (11 minutter siden): Ok. Kva er då grunnen at feks klare regelbrudd blir ståande etter gjentakande rapportering? Det kan være varierende grunner, det går tid imellom hver gang tråden leses, rapportern har glippet i rapportsenteret fordi mengden er så stor i andre tråder og man ikke ser de, man kan ha lest og misforstått, o.l. Blir det stående etter at tråden er ryddet ville jeg rapportert det på nytt. Det har skjedd at ting glipper fordi det er 8 rapporter på rad og man tror det er de åtte innleggene som man nettopp ryddet, også viser det seg at det var et helt annet innlegg den samme brukeren rapporterte. Men som nevnt over her, om det har vært en oppfatning om at rapportene er behandlet når man kan rapporere på nytt så skjønner jeg en del av tilbakemeldingene som feil moderering. Nå har jeg f.eks ikke moderert tråden siden i går tidlig. Men generelt kan jeg si at hvis noen skriver ett innlegg med brukerdebatt, så er det såklart ikke lov å svare med brukerdebatt selv. Regelbrudd er regelbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 12. mai #536 Del Skrevet 12. mai oss-to skrev (2 timer siden): Veit ikkje tida ,men ser dei forsvinn, då du kan rapportere att. Elles står det du har allereie rapportert, om ein ynskjer fjerne rapporteringa. Det hender at jeg dobbeltsjekker at jeg har rapportert et spesielt ille innlegg. Da er gjerne rapporten jeg skrev med tekstinnhold borte og jeg kan rapportere samme innlegg på nytt, samtidig som andre innlegg står som rapportert. Jeg har ikke brukt stoppeklokke, men det kan være kort eller lang tid etter. Da tenker jeg det er teknisk svikt, siden andre innlegg fra samme tid blir stående. Ser at du har registrert akkurat det samme som meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 12. mai #537 Del Skrevet 12. mai Rev. Revenge skrev (3 minutter siden): Det hender at jeg dobbeltsjekker at jeg har rapportert et spesielt ille innlegg. Da er gjerne rapporten jeg skrev med tekstinnhold borte og jeg kan rapportere samme innlegg på nytt, samtidig som andre innlegg står som rapportert. Jeg har ikke brukt stoppeklokke, men det kan være kort eller lang tid etter. Da tenker jeg det er teknisk svikt, siden andre innlegg fra samme tid blir stående. Ser at du har registrert akkurat det samme som meg. Samme her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 12. mai #538 Del Skrevet 12. mai Jeg kan bare anta at graden av regelbrudd øker når modereringen tar så lang tid. Nesten som et rop om moderering når DM og rapportering ikke gir resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 12. mai #539 Del Skrevet 12. mai Noen grunn til at min henvendelse her ikke besvares? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 12. mai #540 Del Skrevet 12. mai (endret) ~ Ada ~ skrev (4 minutter siden): Noen grunn til at min henvendelse her ikke besvares? Ah, beklager! Ser at du ikke har fått svar på betimelige spørsmål. Støttes. Endret 12. mai av Rev. Revenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå