Gå til innhold

R&R - Marius Borg Høiby

Anbefalte innlegg

Natron skrev (4 minutter siden):

Nå tenkte jeg mer på usaklig kritikk av tårer på oppdrag/fokuserer på seg selv, hva hun har gjort/ikke gjort mtp ekskjærester, hvor egnet/ikke egnet hun er for oppgaven som kronprinsesse/dronning, sinneutbrudd vs. umenneskelig robot, hvem som er sjefen av HM og MM, osv. Alt hun gjør/ikke gjør er jo galt uansett.

Det eneste positive jeg har les der i det siste er at hun er en statuesk vikingkvinne i motsetning til andre kongeligheter.

Hvor mange moderatorer trenger man hvis man skal slette alle usakeligheter på KG?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigermor skrev (4 minutter siden):

Hvor mange moderatorer trenger man hvis man skal slette alle usakeligheter på KG?

Det må du neste spørre admins om, ikke meg. Det søkes jo etter flere.

Endret av Natron
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (10 minutter siden):

Nå tenkte jeg mer på usaklig kritikk av tårer på oppdrag/fokuserer på seg selv, hva hun har gjort/ikke gjort mtp ekskjærester, hvor egnet/ikke egnet hun er for oppgaven som kronprinsesse/dronning, sinneutbrudd vs. umenneskelig robot, hvem som er sjefen av HM og MM, osv. Alt hun gjør/ikke gjør er jo galt uansett.

Det eneste positive jeg har les der i det siste er at hun er en statuesk vikingkvinne i motsetning til andre, spurveaktige kvinnelige kongeligheter.

Ja, det er bare å rette opp og skrive det, så får vi håpe @Forumansvarlig kan gi en tilbakemelding her i tråden  på om det du nevner regnes som regelbrudd. 

Endret av Glrmn
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glrmn skrev (1 minutt siden):

Ja, det er bare å rette opp og skrive det, så får vi håpe @Forumansvarlig kan gi en tilbakemelding her i tråden  på om det du nevner regnes som usaklig. 

Jeg tenker de får det med seg uansett. De er jo ikke evneveike disse modsa.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker de får det med seg uansett. De er jo ikke evneveike disse modsa.

Det var du som har bedt om at de skulle se over tråden:

Natron skrev (6 timer siden):

Admins kan forresten ta en grundig kikk i Kongehuset-tråden også. Der flommer det over av kritikk og ukvemsord mot MM.

Jeg tenker det kan være viktig med en avklaring av om det du nevner (eksempelvis diskutere "tårer ute på oppdrag") er regelbrudd,  da flere nok er uenige med deg i det.

Endret av Glrmn
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt heteste tips, som burde gå foran både rapportering, stenging, flytting av tråder og bruk av ignoreringsfunksjon, er selvregulering.

Når jeg imidlertid ser hva som utspiller seg i kongehustråden av latterliggjøring (eks.strikking) i løpet av kort tid etter stenging av MBH tråden, til tross for at forumreglene ligger rett under nesa i hvert innlegg, virker det fånyttes opp mot en åpenbart sterkere drivkraft slarv. 

Hvordan skal dere moderatorer forholde dere til dette om det ikke er vilje til endring?

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NordreSving
~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Mitt heteste tips, som burde gå foran både rapportering, stenging, flytting av tråder og bruk av ignoreringsfunksjon, er selvregulering.

Når jeg imidlertid ser hva som utspiller seg i kongehustråden av latterliggjøring (eks.strikking) i løpet av kort tid etter stenging av MBH tråden, til tross for at forumreglene ligger rett under nesa i hvert innlegg, virker det fånyttes opp mot en åpenbart sterkere drivkraft slarv. 

Hvordan skal dere moderatorer forholde dere til dette om det ikke er vilje til endring?

Jeg skjønner ikke annet enn at dersom brukere ikke greier å bedrive «selvregulering», så er utestengelse den åpenbare konsekvensen. Jeg er helt overbevist om at dette er den beste medisinen. Advarsel og utestengelse ved nytt brudd på samme regel. 

Men jeg skjønner godt at man argumenterer mot, da det blir veldig vanskelig å fortsette med den valgte strategien i håp om å få tråden stengt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (16 minutter siden):

Jeg skjønner ikke annet enn at dersom brukere ikke greier å bedrive «selvregulering», så er utestengelse den åpenbare konsekvensen. Jeg er helt overbevist om at dette er den beste medisinen. Advarsel og utestengelse ved nytt brudd på samme regel. 

Men jeg skjønner godt at man argumenterer mot, da det blir veldig vanskelig å fortsette med den valgte strategien i håp om å få tråden stengt. 

Jeg er enig her.

Nei, det skjønner jeg ikke er noe å argumentere mot, da advarsel og utestengelse er en logisk og naturlig konsekvens.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan denne tråden har utviklet seg siste døgnet viser vel bare at det er all grunn til å stenge tråden hvis den ikke kan moderes ofte nok til at brudd på forumreglene, brukerangrep, brukerstalking, brukerdebatt, falske påstander om navngitte personer, avsporinger m.m. kan lukes bort ofte nok.

Og at brukere som konsekvent og daglig og mange ganger om dagen får fortsette å bryte forumreglene gjør bare at enten må det langt hyppigere moderering til, eller så må tråden stenges når den ikke modereres ofte nok. At tråden skal modereres ofte nok i julen ser jeg på som en utopi, basert på erfaring tidligere år. Og så alvorlige påstander og regelbrudd som får fortsette i MBH-tråden, de bør heller ikke få stå på offentlig forum lenge før de blir slettet.

Jeg ønsker en åpen MBH-tråd hvor brukere diskuterer fakta, diskuterer på en saklig måte, hvor brukere heller kan løfte tråden opp til å bli en viktig tråd om det MBH er et symptom på, og hvilke følger dette har nå på samfunnet, og trolig bli verre fremover.

Tidlig etter at saken sprakk i media skrev jeg i den tråden at jeg håpte MBH-saken kan føre til at saker som f.eks. vold mot kvinner, vold i nære relasjoner, trusler, psykiske problemer/sykdom, rusproblemer, rusbehandling, helsetilbud for de som sliter psykisk, problemene rundt hvordan så tung kriminalitet (som den MBH har hatt som venner i 10 åt) påvirker samfunnet, hvordan dette har utviklest seg til det mye verre, narkotikasmugling, internasjonal kriminalitet, hvordan barn og unge fanges inn i rus og kriminalitet, men også veien ut av dette, både på individnivå, på lokalnivå og på samfunnsnivå.

Og jeg ønsker at MBH-saken blir omtalt på en edruelig måte, hvor debattanter argumenterer ut fra kjente opplysninger på ethvert tidspunkt, slik at man unngår ryktespredning, alvorlige, falske påstander/løgner om navngitte personer m.m.

Men, så lenge det synes å godtas uendelige antall brudd på bl.a. forumreglene over svært lang tid, og selv lovbrudd har fått stå i halvannet døgn uten å bli moderert, så har tråden mistet sin "troverdighet", og fremstår nå mer enn annet som ekstremt dårlig reklame for både Kvinneguiden og Egmont.  Det tror jeg egentlig ikke er ønsket av hverken Kvinneguiden eller Egmont, eller Forumansvarlig eller moderatorene. Og det er i hvert fall mange brukere i tråden som ikke ønsker dette.

Om alle følger forumreglene, norsk lov og holder normal, god argumentasjonsteknikk, så hadde det fungert.

Å flytte tråden vil ikke ha noen stor hensikt, for regelbrudd, brudd på norsk lov m.m. må likevel modereres ofte nok, så for forumet og moderering vil det ikke ha noen nytte i å flytte tråden, for ingen ting tilsier at de som konsekvent velger å bryte regler vil endre seg bare fordi tråden flyttes til et annet forum.

Jeg ønsker fremdeles svar på spørsmålene jeg stilte i tråden i går ang. hvordan tråden skal sikres i julen.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

Hvordan denne tråden har utviklet seg siste døgnet viser vel bare at det er all grunn til å stenge tråden hvis den ikke kan moderes ofte nok til at brudd på forumreglene, brukerangrep, brukerstalking, brukerdebatt, falske påstander om navngitte personer, avsporinger m.m. kan lukes bort ofte nok.

Og at brukere som konsekvent og daglig og mange ganger om dagen får fortsette å bryte forumreglene gjør bare at enten må det langt hyppigere moderering til, eller så må tråden stenges når den ikke modereres ofte nok. At tråden skal modereres ofte nok i julen ser jeg på som en utopi, basert på erfaring tidligere år. Og så alvorlige påstander og regelbrudd som får fortsette i MBH-tråden, de bør heller ikke få stå på offentlig forum lenge før de blir slettet.

Jeg ønsker en åpen MBH-tråd hvor brukere diskuterer fakta, diskuterer på en saklig måte, hvor brukere heller kan løfte tråden opp til å bli en viktig tråd om det MBH er et symptom på, og hvilke følger dette har nå på samfunnet, og trolig bli verre fremover.

Tidlig etter at saken sprakk i media skrev jeg i den tråden at jeg håpte MBH-saken kan føre til at saker som f.eks. vold mot kvinner, vold i nære relasjoner, trusler, psykiske problemer/sykdom, rusproblemer, rusbehandling, helsetilbud for de som sliter psykisk, problemene rundt hvordan så tung kriminalitet (som den MBH har hatt som venner i 10 åt) påvirker samfunnet, hvordan dette har utviklest seg til det mye verre, narkotikasmugling, internasjonal kriminalitet, hvordan barn og unge fanges inn i rus og kriminalitet, men også veien ut av dette, både på individnivå, på lokalnivå og på samfunnsnivå.

Og jeg ønsker at MBH-saken blir omtalt på en edruelig måte, hvor debattanter argumenterer ut fra kjente opplysninger på ethvert tidspunkt, slik at man unngår ryktespredning, alvorlige, falske påstander/løgner om navngitte personer m.m.

Men, så lenge det synes å godtas uendelige antall brudd på bl.a. forumreglene over svært lang tid, og selv lovbrudd har fått stå i halvannet døgn uten å bli moderert, så har tråden mistet sin "troverdighet", og fremstår nå mer enn annet som ekstremt dårlig reklame for både Kvinneguiden og Egmont.  Det tror jeg egentlig ikke er ønsket av hverken Kvinneguiden eller Egmont, eller Forumansvarlig eller moderatorene. Og det er i hvert fall mange brukere i tråden som ikke ønsker dette.

Om alle følger forumreglene, norsk lov og holder normal, god argumentasjonsteknikk, så hadde det fungert.

Å flytte tråden vil ikke ha noen stor hensikt, for regelbrudd, brudd på norsk lov m.m. må likevel modereres ofte nok, så for forumet og moderering vil det ikke ha noen nytte i å flytte tråden, for ingen ting tilsier at de som konsekvent velger å bryte regler vil endre seg bare fordi tråden flyttes til et annet forum.

Jeg ønsker fremdeles svar på spørsmålene jeg stilte i tråden i går ang. hvordan tråden skal sikres i julen.

Veldig godt innlegg og jeg er helt enig 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (21 timer siden):

Jeg tror ikke jeg har sett så mye "krangling" i noen tråd før, så det er iallefall helt klart at saken engasjerer. Brukerdebatten går så klart begge veier, men det ser desverre ikke ut som det er mulig å få slutt på det?! Synd at tråden må stenges hele tiden. 

Men som sagt, dette engasjerer veldig tydeligvis og tråden blir VELDIG aktiv og stor. 

Det virker som om enkelte brukere har fått hverandre så langt oppi halsen at man ikke greier å bryte sirkelen. Og vil understreke at jeg ikke snakker om «den ene eller andre siden», tar noe parti eller noe. Kun betraktning på hvorfor tråden låser seg gang på gang. Det var liknende tendenser i tråden om Team Ingebrigtsen da den saken sprakk, men mye lavere aktivitet der, og man greide i det store og hele å ta det ned igjen etter relativt kort tid. Det spesielle i MBH-tråden er at det bare fortsetter og fortsetter. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det litt komiske er at enkelte av de som er mest aggressive når det gjelder å «arrestere» andre, beskylde dem for å lyve osv., også er de mest aktive når det gjelder å slette egne innlegg.

I dag bladde jeg litt rundt i MBH-tråden, og ikke bare fikk jeg bekreftet mye av det noen påstår er løgn, men jeg noterte meg også at en viss kjent bruker hadde slettet minst seks egne innlegg (eller «endret» slik at det ble tomme).  Når dette kommer på toppen av særdeles aktiv moderering, der hele sider slettes, så synes jeg faktisk enkelte burde være litt mer ydmyke før de beskylder andre for løgn.

Selv står jeg inne for alt jeg har skrevet og føler ikke noe behov for å gå inn og endre i etterkant.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at man kan endre egne innlegg for grammatikken sin skyld også? Evt. Ombestemme seg eller ikke gidde å delta i akkurat den debatten likevel?

Jeg syns det er altfor mye brukerdebatt og angrep i M-tråden, men nå dukker det jammen meg opp i en tråd som er ment for moderering også. Helt idiotisk.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (26 minutter siden):

Du vet at man kan endre egne innlegg for grammatikken sin skyld også? Evt. Ombestemme seg eller ikke gidde å delta i akkurat den debatten likevel?

Jeg syns det er altfor mye brukerdebatt og angrep i M-tråden, men nå dukker det jammen meg opp i en tråd som er ment for moderering også. Helt idiotisk.

Jeg snakker ikke om å endre innlegg, noe jeg trodde fremgikk av det jeg skrev. Jeg snakker om å slette ALT innhold i innlegget. Enkelte gjør det mye.

(Det fremgår tydelig av konteksten, dvs de andre innleggene rundt, at vedkommende har hatt et standpunkt som senere har vist seg å ikke holde vann),

Poenget mitt er: med så mye som slettes i den tråden ville jeg ha vært forsiktig med å hardnakket påstå at andre lyver om hva som tidligere har stått.

• Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (10 minutter siden):

Jeg snakker ikke om å endre innlegg, noe jeg trodde fremgikk av det jeg skrev. Jeg snakker om å slette ALT innhold i innlegget. Enkelte gjør det mye.

(Det fremgår tydelig av konteksten, dvs de andre innleggene rundt, at vedkommende har hatt et standpunkt som senere har vist seg å ikke holde vann),

Poenget mitt er: med så mye som slettes i den tråden ville jeg ha vært forsiktig med å hardnakket påstå at andre lyver om hva som tidligere har stått.

Du viser til én spesiell bruker jeg ikke kan si jeg kjenner igjen, men likevel er det brukerdebatt dette her.

Legger til at å rote rundt i en så diger tråd som MBH-tråden har blitt  syns jeg det høres rart ut å vise til 6 innlegg siden august som er "tomme" og spekulere i årsaken til hvorfor.

Endret av Natron
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frisk Frosk skrev (På 20.12.2024 den 0.12):

@Forumansvarlig, jeg lurer på hvordan dere har tenkt å sikre at det ikke sklir ut med mer regelbrudd m.m. gjennom julen/nyttårshelgen? Slik det er nå får tildels grove regelbrudd stå i altfor mange timer.

Hvordan skal dere sikre jevnlig og hyppig nok moderering av MBH-tråden i julen? Vil tråden f.eks. være fast nattestengt?

Jeg mener tråden bør stenges helt i den perioden, hvis ikke har dere tidligere sett at tråden sklir helt ut, og da blir det raskt ekstremt mye verre, som man også har sett flere ganger i høst.

Det ble allerede for en god stund tilbake bestemt at tråden skulle stenges i julen. Dette er noe vi ofte gjør med store tråder og skjer fra tid til annen. Selv i den korte perioden jeg har vært forumansvarlig har vi stengt ett ti-talls tråder i perioder med ferie/fravær som jul, romjul, påske, høstferie o.s.v. nettopp pga kapasitet og ønske om at det ikke skal skli for mye ut.

Kattedama skrev (På 20.12.2024 den 14.18):

@Forumansvarlig @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset kan dere ta en vurdering på om denne tråden kan flyttes til aktuelle saker og politikk? Med tanke på at saken snart er ferdig etterforsket, og at det vil bli en påfølgende rettssak hvor det med stor sannsynlighet vil bli høyt trykk i tråden, er det flere fordeler med å flytte den. 

1) Med tanke på hvor mye moderering som kreves vil rampelys generelt  være tjent med at den flyttes. Slik det er nå er det mer brukerdebatt og avsporing enn diskusjon av tema. Det vil også åpne opp for at nye brukere kommer til.

2) At tråden stenges over lenger tid basert på mengden moderering som kreves og at det ikke er ressurser til dette, så har brukere i og utenfor rampelys også fordel av at tråden flyttes. 

3) Ser at brukerdebatt, avsporing og personangrep flyttes videre til ris og ros, selv om tråden er stengt. Det vil si at moderatorene ikke trenge å bruke ressurser på å moderere ris og ros også hvis tråden flyttes. 

Fint med en tilbakemelding så snart dere har vurdert dette. 

1) Vi ser ingen grunn til at tråden skal flyttes til aktuelle. Når det har vært store saker med kjendispersoner har også disse trådene blitt flyttet inn hit. Forumet er åpne for alle så de som evt ønsker å diskutere MBH vet hvor de finner tråden. Om den skulle flyttes ville det nok ikke gjort noen stor forskjell på hvor mange brukere som er innom tråden og diskuterer. Og de brukerene som i dag frekventerer tråden vil jo følge over til aktuelle.

2) Det er fortsatt kun meg, og med tidvis hjelp fra andre, som har ansvar for moderering av tråden. Om den står her, på aktuelle, eller et annet underforum har ingenting å si for moderering og stenging pga stor mengde regelbrudd/kapasitet.

3) Om tråden flyttes til aktuelle ville denne tråden bare blitt flyttet til tilbakemeldingsforumet ettersom den er ment som en tilbakmeldingstråd, ergo ville det nok ikke gjort noen forandring på at disksusjonen flyttes hit når tråden er stengt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...