Gå til innhold

R&R - Marius Borg Høiby

Anbefalte innlegg

DaisyD skrev (31 minutter siden):

Dette er et diskusjonsforum - det virker sannelig som enkelte må påminnes dette. 

Neida. De fleste vet faktisk hva et diskusjonsforum er. I MBH-tråden, not so much.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DaisyD skrev (57 minutter siden):

Dette er et diskusjonsforum - det virker sannelig som enkelte må påminnes dette. 

Ja, men må det samtidig være et ryktespredningsforum? Tro og overtro er vel best i religiøse forum. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Ja, men må det samtidig være et ryktespredningsforum? Tro og overtro er vel best i religiøse forum. 

Synes ikke det er så mye ryktespredning her. Det meste jeg leser her har jeg lest andre steder først. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (9 minutter siden):

Synes ikke det er så mye ryktespredning her. Det meste jeg leser her har jeg lest andre steder først. 

Det er jo stort sett ikke NOE ANNET enn ryktespredning - side opp og side ned.

Og at man har lest rykter andre steder før man sprer dem videre gjør dem jo ikke til bekreftet informasjon akkurat.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (8 minutter siden):

Det er jo stort sett ikke NOE ANNET enn ryktespredning - side opp og side ned.

Og at man har lest rykter andre steder før man sprer dem videre gjør dem jo ikke til bekreftet informasjon akkurat.

Nå er det faktisk lov å diskutere her inne - det har moderatorene bekreftet. Ulovlige innlegg blir slettet. 
Kan dere ikke bare slå dere til ro med det?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (Akkurat nå):

Nå er det faktisk lov å diskutere her inne - det har moderatorene bekreftet. Ulovlige innlegg blir slettet. 

Du glemte å svare på hvordan rykter blir til noe annet når man har lest dem et annet sted først.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (Akkurat nå):

Du glemte å svare på hvordan rykter blir til noe annet når man har lest dem et annet sted først.

Du snakker som om Kvinneguiden er det verste stedet for rykter. 
Jeg bare påpeker at alt jeg har lest her inne, har jeg lest andre steder først. 

Du kan velge selv hvor du vil diskutere - det er mange alternativer der ute.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (1 time siden):

Nå er det slik at en hel haug av innleggene som bebreider MM for alt fra genene hennes til statusen som ugift mor, faktisk er slettet, fordi de er brudd på bestemmelsene på KG. Det er dessuten sånn at KG er i sin fulle rett til å regulere utsagnene de tillater helt uavhengig av ytringsfrihet. Man har rett til å mene og si så mangt, men man har ikke noe rett til å få det publisert der man vil, og det er KG som bestemmer hva de vil tillate.

Når det er sagt, så skulle jeg virkelig ønske at enkelt var litt mer opptatt av å behandle alle mennesker, også moren til en som er mistenkt og har innrømmet en rekke alvorlige lovbrudd, med respekt og bittelitt empati.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (11 minutter siden):

Nå er det slik at en hel haug av innleggene som bebreider MM for alt fra genene hennes til statusen som ugift mor, faktisk er slettet, fordi de er brudd på bestemmelsene på KG. Det er dessuten sånn at KG er i sin fulle rett til å regulere utsagnene de tillater helt uavhengig av ytringsfrihet. Man har rett til å mene og si så mangt, men man har ikke noe rett til å få det publisert der man vil, og det er KG som bestemmer hva de vil tillate.

Når det er sagt, så skulle jeg virkelig ønske at enkelt var litt mer opptatt av å behandle alle mennesker, også moren til en som er mistenkt og har innrømmet en rekke alvorlige lovbrudd, med respekt og bittelitt empati.

Det er jo det jeg sier. Moderatorene sletter det som er ulovlig. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (5 minutter siden):

Det er jo det jeg sier. Moderatorene sletter det som er ulovlig. 

jepp. Så da burde man vel bare  slutte å skrive det? det blir jo ofte stående i mange timer.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (39 minutter siden):

Hva er det du diskuterer, egentlig? Tråden har vært ryddet eksepsjonelt ofte, det har vært stadige ryddemeldinger, påminnelser om reglene og ikke minst stenginger i en grad i hvert fall ikke jeg har sett her før. Det er et signal om å endre kurs, ikke et signal om at moderator kan slette regelbrudd og alt fortsette som før. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tråden er blitt til oppgulp av søppelkommentarer, fy fa… som folk mesker seg! 🤢

Den tråden er en skam for KG 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natron skrev (9 minutter siden):

Enig. Det hjelper ikke med moderering. Det sklir ut med én gang etter rydding. Det beste hadde vært å stenge hele tråden siden folk åpenbart ikke vil forholde seg saklige.

@Forumansvarlig

Er det mulig?

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jævlig moderering det er. Må da være lov å tenke høyt og foreslå scenarioer. Er ikke ryktespredning av den grunn. Idiotisk. 
Er ikke et diskusjonsforum lenger. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lov å diskutere det som har kommet frem i media om Marius' utsagn ang egen økonomi? Heter ikke tråden Marius Borg Høiby og skal kunne inneholde alt som omhandler ham? Til og med linkingen til tv2.no sin sak på dette, er moderert vekk. Hva var galt med det?

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eyr skrev (31 minutter siden):

For en jævlig moderering det er. Må da være lov å tenke høyt og foreslå scenarioer. Er ikke ryktespredning av den grunn. Idiotisk. 

Å "foreslå" scenarioer, er da ikke korrekt gjengivelse av trådens utfordringer - som i en slags uferdigstilt, åpen undring over aktuelle temaer. Det dras slutninger over en lav sko.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (24 minutter siden):

Vi har ett regelverk man godtar når man lager seg en bruker her, en av våre regler er denne:

Sitat

Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene, eller deres nærstående.  Du har selv ansvar for å dokumentere dine påstander fra anerkjente kilder i tilfeller hvor årsakssammenhenger ikke vurderes å være allmenn kjent.

Det å anklage folk for det ene eller det andre i tenkte scenarioer er ikke noe vi tillater her hos oss, det blir fjernet som regelbrudd uansett hvem det omhandler. 

PusheenPusheen skrev (22 minutter siden):

Er det ikke lov å diskutere det som har kommet frem i media om Marius' utsagn ang egen økonomi? Heter ikke tråden Marius Borg Høiby og skal kunne inneholde alt som omhandler ham? Til og med linkingen til tv2.no sin sak på dette, er moderert vekk. Hva var galt med det?

Det ligger ett innlegg med lenke til utsagnet som du sier i tråden. Samt diskusjonen videre rundt dette, så det er såklart lov. 

Tråden blir ryddet og stengt, også får jeg heller ta en vurdering på om tråden skal stenges i perioder hvor det ikke er noe nytt i saken siden det bare går rundt og rundt. 

Også vil jeg minne på at R&R er ikke stedet for diskusjon med mindre tråden er åpent opp nettopp for dette. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (25 minutter siden):

Tråden blir ryddet og stengt, også får jeg heller ta en vurdering på om tråden skal stenges i perioder hvor det ikke er noe nytt i saken siden det bare går rundt og rundt. 

Men da havner diskusjonen i den andre tråden om Kongefamilien kan jeg tenke meg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (Akkurat nå):

Men da havner diskusjonen i den andre tråden om Kongefamilien kan jeg tenke meg

Og der vil den bli ryddet som avsporing. Hadde tråden holdt seg til debatten om MBH, saken hans o.l. ville det ikke værtt et problem. Men nå i det siste har det vært grove spekulasjoner om andre en MBH, grove personangrep på andre enn MBH o.s.v. og vi ser ett mønster at det blir diskutert nyheter i 2-3 dager før det går over i disse regelbruddene og det varer frem til det kommer noe nytt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...