Gå til innhold

En person sa ti stille til meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er flere personer på tur så jeg sa ingen ting når vedkommende sa ti stille til meg. Men jeg tok det opp i dag å spurte vedkommende hvorfor han sa ti stille  til meg. Og at jeg ikke ønsker å bli pratet sånn til

,Da sier personen det har jeg faen ikke sagt. Dette er noe du finner på i ditt eget hodet. 

Han prøver å fremstille det som jeg er gal. Det var en annen person som også hørte at han sa det . Det sa jeg  til han. Da sa han hvis hun andre innrømmer at jeg sa det så drar han  hjem i morgen. 

Jeg føler personen har null respekt for meg.Jeg veg ikke HVs jeg skal gjøre med forholdet til den personen lenger. 

Anonymkode: e809f...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig fra er han som hører ting inni sitt hode? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi er flere personer på tur så jeg sa ingen ting når vedkommende sa ti stille til meg. Men jeg tok det opp i dag å spurte vedkommende hvorfor han sa ti stille  til meg. Og at jeg ikke ønsker å bli pratet sånn til

,Da sier personen det har jeg faen ikke sagt. Dette er noe du finner på i ditt eget hodet. 

Han prøver å fremstille det som jeg er gal. Det var en annen person som også hørte at han sa det . Det sa jeg  til han. Da sa han hvis hun andre innrømmer at jeg sa det så drar han  hjem i morgen. 

Jeg føler personen har null respekt for meg.Jeg veg ikke HVs jeg skal gjøre med forholdet til den personen lenger. 

Men da er det vel ikke noe problem? Den andre personen bekrefter - han drar hjem?

Anonymkode: f2e89...5d0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da er det vel ikke noe problem? Den andre personen bekrefter - han drar hjem?

Anonymkode: f2e89...5d0

Vi har bare en bil. Og det er langt hjem.Han kunne gjerne reist hjem for min del.Men vi kjører dessverre felles bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken sammenheng ble dette sagt? 

Anonymkode: 988c0...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på fisketur.Han hadde valgt en for stor krok til fiskestangen. Jeg sa at han burde valgt en mindre krok. Personen var i dårlig humør og sa ti stille.Når jeg nevnte det for han. Så lagde han et helvetet, skreik å kranglet høylytt. Han sier jeg dikter opp ting men jeg vet hva jeg hørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi var på fisketur.Han hadde valgt en for stor krok til fiskestangen. Jeg sa at han burde valgt en mindre krok. Personen var i dårlig humør og sa ti stille.Når jeg nevnte det for han. Så lagde han et helvetet, skreik å kranglet høylytt. Han sier jeg dikter opp ting men jeg vet hva jeg hørte.

Du høres jo litt kranglete ut du også da. Så det hjelper jo ikke så mye på.

Helt unødvendig å påpeke det åpenbare på den måten. 

Anonymkode: 8691d...f12

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok flau fordi du tok det opp og nekter. Dumt å nekte da, burde heller bare sagt sorry, jeg var stresset. 
Men han tenker seg nok om heretter 

Anonymkode: 0b71f...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Når du påpeker en feil du mener noen har gjort, og til og med på en lite følsom måte, så er det helt naturlig (om enn ikke spesielt modent) å svare "ti still", det er jo ikke engang spesielt stygt. Men rart å nekte for det, men man husker jo ikke alltid ting man sier i affekt. Men like rart å lage en stor sak av.

Anonymkode: fcba7...cab

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså. Når du påpeker en feil du mener noen har gjort, og til og med på en lite følsom måte, så er det helt naturlig (om enn ikke spesielt modent) å svare "ti still", det er jo ikke engang spesielt stygt. Men rart å nekte for det, men man husker jo ikke alltid ting man sier i affekt. Men like rart å lage en stor sak av.

Anonymkode: fcba7...cab

Ti still er kjempestygt, jo. 

Anonymkode: 1e9e8...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er stygt med det? Hva skal man ellers si? Vil De være så vennlig å lukke munnen Deres?

Hvis ti still er kjempestygt må hold kjeft være ekstremt krenkende og grusefullt 

Anonymkode: ff9fb...41c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er stygt med det? Hva skal man ellers si? Vil De være så vennlig å lukke munnen Deres?

Hvis ti still er kjempestygt må hold kjeft være ekstremt krenkende og grusefullt 

Anonymkode: ff9fb...41c

Rart å si sånt, uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

"Ti still" kan, avhengig av måten det blir sagt på, være ufint. "Hold kjeft" er mer i kategorien kjempestygt. 😉

Jeg forstår ikke hvorfor du, ts, måtte pirke på valg av krok? Og enda mindre at du kan bli krenket av det som egentlig bare er en bagatell. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor så mye drama over så lite?

Anonymkode: cd4e1...f9d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor så mye drama over så lite?

Anonymkode: cd4e1...f9d

Enig. 

Når man er stressa, irritert, konsentrert osv, er det ikke noe verre enn en besserwisser som forteller deg hvordan ting skal gjøres. Ti still er greit å si da, men å henge seg opp i dette og lage drama i ettertid er bare tull. 

Anonymkode: 1e1f7...4d7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke kommentert hans valg av krok. Folk må få gjøre sine egne erfaringer. Unntak er selvsagt om dere var på en øde øy og dere måtte få fisk i dag 🤪

Men det er vanskelig å ikke hjelpe når man kjenner på at man muligens vet litt mer enn den andre. Likevel, ubedt hjelp kan bli litt masete. Særlig om det blir for mye av det. Det kan oppfattes som kritikk og man kan bli usikker på seg selv om man får for mye hjelp. Læring av egen erfaring er viktig. 

At han svarte ti still skjønner jeg du syns var krenkende. Men han følte seg nok krenket selv. 

Ikke hjelp når det strengt tatt ikke er nødvendig. Hans reaksjon er et perfekt eksempel på at det ikke alltid blir tatt godt imot. Spiller ingen rolle om alle dere fikk fisk og ikke han. Sjansen for at han ville legge to og to sammen etterhvert er der. Og uansett så ville ingen skade skjedd. 

Når alt dette er sagt så må jeg også si at det ikke alltid er sånn. Noen ganger er det perfekt å få en liten kommentar som fører til suksess fremfor at ting ble litt kludrete. 

Anonymkode: a6e28...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten litt rørende at to såpass krevende karakterer har møtt hverandre.

Anonymkode: 75e6e...278

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent, ts. Bekreftet den andre personen at ti stille ble sagt, og dro han hjem? 

Tok han beina fatt og dro hjem til fots?

Krevde han at dere alle sammen dro hjem i bil?

Tok han selv bilen og forlot dere alle i bushen?

Anonymkode: 8748a...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det ligge.

Fyren er hissigpropp, og alle fikk det med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 0.45):

Jeg fikk frysninger og flashback til en voldelig eks. Han kunne be meg holde kjeft og si de sykeste ting for så å nekte for å ha sagt det et minutt etterpå. Han sa at jeg var gal og innbilte meg ting. Jeg trodde han lenge og ble helt ødelagt selv, trodde jeg holdt på å bli gal. Håper dette ikke er noen du har et forhold til. Hvis dere har et forhold er dette er stort rødt flagg. Vær så snill å løp!

Anonymkode: d2fbf...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...