AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 For 20 år siden stilte jeg dette spørsmålet og noen sa "Volvo 360". Styggeste bilen noensinne, men for 5000 kr kjørte jeg den i nesten ti år. Spurte det samme igjen for ti år siden. Kjøpte en Kia Ceed for 20000 kr som nå er ved veis ende. Hva er svaret i dag? Får jeg noe elektrisk for kanskje 50000 kr? Anonymkode: 3490a...442
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #2 Skrevet 8. august 2024 Det gjør du sikkert, men langt kommer du ikke. Bensin/diesel motorene er mer driftsikre over tid mot et batteri. Det vet alle som har hatt mobiltlf/pc over noen år. Anonymkode: 0a178...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Skrevet 8. august 2024 Corolla, men du kan være heldig med kia etc selv om jeg ikke har vært det. Berlingo var bra til ca 200.000 km. Anonymkode: 4d6b4...ae8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Skrevet 8. august 2024 Prius evt, hybrid og driftsikker men ikke pen.. og ikke helelektrisk, i så fall er det kanskje en Leaf selv om jeg tviler du får så mange år ut av den.. Anonymkode: 9fe7f...d27 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Skrevet 8. august 2024 Eldre Toyota vil jo alle ha, så spørs om du får de så billig. Hadde styrt langt unna Kia i hvertfall, mulig kvaliteten er bedre nå men eldre modeller er bare skrap. Anonymkode: 4f28f...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det gjør du sikkert, men langt kommer du ikke. Bensin/diesel motorene er mer driftsikre over tid mot et batteri. Det vet alle som har hatt mobiltlf/pc over noen år. Anonymkode: 0a178...cf4 Ja for det var jo bra sammenligning. Batteri er batteri liksom. Batteriene i håndkontrollen til spillkonsollen til ungdommen blir tom med bares ukers bruk, da må det bety at alle elbiler også er dritt...... Jeg kjører snart 10 år gammel elbil hvor batteriet er nesten like godt som nytt. Alt avhenger av sundt bruk som med mye annet på biler. Anonymkode: 17a3e...421 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #7 Skrevet 8. august 2024 Jeg vurderer faktisk å kjøpe EV6 fra Kia. Utrolig kjekt av en bil. Men en halv mill selv for to år gamle biler. Kia har blitt premium. Skal du en lignende bil hos tyskerne så må du ut nesten med dobbelt så mye. Anonymkode: 81759...07e 1
spinner Skrevet 8. august 2024 #8 Skrevet 8. august 2024 For tidlig å finne elektrisk «pensjonistbil», med tiden vil flere av dagens modeller bli upopulære. Enn så lenge får du se etter ukurant farge, manglende ekstautstyr/liten batteripakke. Greiere før i tiden da man kunne kjøpe burgunder Opel for en slikk og ingenting. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #9 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det gjør du sikkert, men langt kommer du ikke. Bensin/diesel motorene er mer driftsikre over tid mot et batteri. Det vet alle som har hatt mobiltlf/pc over noen år. Anonymkode: 0a178...cf4 Dette er bare tøv. Det er faktisk stikk motsatt. Det er færre elementer i en elbil som kan bli ødelagt. Færre slitasjedeler, rett og slettt. Og bare det at du sammenlikner en elbil med en mobiltlf sier jo sitt 😂😂😂😂 Anonymkode: 3c2dc...faa 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #10 Skrevet 8. august 2024 En 10-12 år gammel Nissan Leaf får du for under 50K. Anonymkode: 30ddb...3b4 1
newman01 Skrevet 8. august 2024 #11 Skrevet 8. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg vurderer faktisk å kjøpe EV6 fra Kia. Utrolig kjekt av en bil. Men en halv mill selv for to år gamle biler. Kia har blitt premium. Skal du en lignende bil hos tyskerne så må du ut nesten med dobbelt så mye. Anonymkode: 81759...07e Du får jo en flunkende ny EV6 med firehjulstrekk og stort batteri til under 500k, så hvorfor si at det koster en halv mill for en brukt EV6? 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #12 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er bare tøv. Det er faktisk stikk motsatt. Det er færre elementer i en elbil som kan bli ødelagt. Færre slitasjedeler, rett og slettt. Og bare det at du sammenlikner en elbil med en mobiltlf sier jo sitt 😂😂😂😂 Anonymkode: 3c2dc...faa Til gjengjeld er de delene som oftest ryker i en elbil mye dyrere å reparere. Jeg kan skifte ut bra mange tennplugger for prisen av et batteri. Anonymkode: 4f28f...7b4 2
newman01 Skrevet 8. august 2024 #13 Skrevet 8. august 2024 42 minutter siden, AnonymBruker said: Til gjengjeld er de delene som oftest ryker i en elbil mye dyrere å reparere. Jeg kan skifte ut bra mange tennplugger for prisen av et batteri. Anonymkode: 4f28f...7b4 Men du får ikke mange nye automatkasser, turboer, EGR-ventiler og clutcher for reparasjonskostnadene til et elbilbatteri 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #14 Skrevet 8. august 2024 newman01 skrev (1 time siden): Men du får ikke mange nye automatkasser, turboer, EGR-ventiler og clutcher for reparasjonskostnadene til et elbilbatteri EGR-ventil er ikke så dyrt. Det andre du nevner har jeg aldri hatt behov for å skifte ut, og den eldste bilen min er en 99-modell. Anonymkode: fc923...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #15 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det gjør du sikkert, men langt kommer du ikke. Bensin/diesel motorene er mer driftsikre over tid mot et batteri. Det vet alle som har hatt mobiltlf/pc over noen år. Anonymkode: 0a178...cf4 Som andre sier er jo det bare tøv. Så å si alle rundt meg har byttet til elbil. Mange av de for ti år og lengre siden. De forteller om svært lave kostnader, og et kjapt Google-søk bekrefter jo at batteriene varer lenge og har få feil - som elbiler ellers. Her i denne tråden er jeg på jakt etter innsikt, ikke propaganda fra for 10-15 år siden. spinner skrev (7 timer siden): For tidlig å finne elektrisk «pensjonistbil», med tiden vil flere av dagens modeller bli upopulære. Enn så lenge får du se etter ukurant farge, manglende ekstautstyr/liten batteripakke. Greiere før i tiden da man kunne kjøpe burgunder Opel for en slikk og ingenting. Ja, han som anbefalte Kiaen sa at den eller en pensjonist-Opel var tingen. Men at det ble færre verkstedopphold med koreaneren. Fornøyd så langt, men nå er det veldig mye samtidig. Gammel Leaf har jeg hatt på radaren. Google og sønnen min sier at batteriet er bedre i f.eks. en Hyundai Ioniq, men disse får jeg jo ikke så rimelig. Anonymkode: 3490a...442 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #17 Skrevet 8. august 2024 Solgte nettop vår gamle 2014 i3 for 50k. Gulle god bil med vanvittig lave driftskostnader, den er laget i plast så den vil aldri ruste. Desverre endret våre behov seg og vi trenger en bil med over 80km rekkevidde om vinteren Anonymkode: ec426...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #18 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Solgte nettop vår gamle 2014 i3 for 50k. Gulle god bil med vanvittig lave driftskostnader, den er laget i plast så den vil aldri ruste. Desverre endret våre behov seg og vi trenger en bil med over 80km rekkevidde om vinteren Anonymkode: ec426...e4d 80 km er ikke så mye, men gjelder det også om man kjører til fjells for å stå på ski? Min vanlige tur er 45 km unna. Anonymkode: 3490a...442
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #19 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 0.21): For 20 år siden stilte jeg dette spørsmålet og noen sa "Volvo 360". Styggeste bilen noensinne, men for 5000 kr kjørte jeg den i nesten ti år. Spurte det samme igjen for ti år siden. Kjøpte en Kia Ceed for 20000 kr som nå er ved veis ende. Hva er svaret i dag? Får jeg noe elektrisk for kanskje 50000 kr? Anonymkode: 3490a...442 Å kjøpe bil for mellom 10 000-80 000 handler oftest om flaks/uflaks. Lærte av en bilselger at en bil i 50 000 klassen kan kjøre 10 år og ha lite trøbbel, men at det er like stor sannsynlighet for at den ikke holder til neste eu-kontroll uten at masse må fikses på og den blir dyr likevel. Selv skal jeg selge min Toyota Yaris hybrid fra 2012. Den har kun kjørt 50 000 km og har aldri trengt å fikse noe på den utenom nye bremser i 2018. Trenger ny familiebil og har ikke råd til to. Kun derfor jeg selger den med tungt hjerte💔 Får vel rundt 30-40 000 kr for den i innbytte hos bilforhandler. De som overtar denne bilen gjør antagelig et røverkjøp. Anonymkode: 4d095...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #20 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 1.45): Selv skal jeg selge min Toyota Yaris hybrid fra 2012. Den har kun kjørt 50 000 km og har aldri trengt å fikse noe på den utenom nye bremser i 2018. Trenger ny familiebil og har ikke råd til to. Kun derfor jeg selger den med tungt hjerte💔 Får vel rundt 30-40 000 kr for den i innbytte hos bilforhandler. De som overtar denne bilen gjør antagelig et røverkjøp. Anonymkode: 4d095...4ad Har du hatt den årlig på service hos Toyota? (Altså Relax garantien de 10 årene den gjaldt) Anonymkode: d9f96...4dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå