AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 Jeg er over 30 år nå. Det har alltid vært sånn at jeg ikke har fått lov til å snakke når vi har vært på besøk hos folk. Sånn er det enda. Hender jeg er med i familieselskaper osv. Hun sier på forhånd at det og det får du ikke lov å snakke om, egentlig kan du være stille og la de voksne snakke. Minner henne på at jeg også er voksen, men hun blir bare sur og i hennes øyne er jeg fortsatt et barn tydeligvis. Det jeg ikke får lov å snakke om er helt vanlige ting, jeg har aldri sagt noe stygt til noen. Så jeg sitter der og sier nesten ingenting, og de andre har nok skjønt det er noe. En gang sa jeg noe selv om jeg ikke fikk lov. Da så hun hardt på meg og hvisket høyt at nå er du stille, alle hørte henne og det var så flaut. Jeg er egentlig ikke noe særlig skravlete, men å sitte og tie fordi du ikke får lov å snakke er nedverdigende. Hun er kontrollerende på mange andre områder også og skjønner ikke at jeg faktisk er voksen. Helst vil hun styre og kontrollere alt. Ringer og sender melding og vil vite om alt jeg foretar meg, men det får hun ikke. Har prøvd å ta det opp med henne mange ganger. Det ender bare med kjefting og snakk om hvor dum og umoden jeg er. Hva er dette? Noe må jo være galt. Er det bare meg som har en sånn mor? Anonymkode: 7db96...912 6
mommyaka Skrevet 7. august 2024 #2 Skrevet 7. august 2024 Ja dette er galt...kom deg vekk... herregud hadde min mor vært slik mot meg hadde jeg blitt skikkelig sint..og ikke hat noe kontakt med henne mer 7 6
Krist1an Skrevet 7. august 2024 #3 Skrevet 7. august 2024 mommyaka skrev (37 minutter siden): Ja dette er galt...kom deg vekk... herregud hadde min mor vært slik mot meg hadde jeg blitt skikkelig sint..og ikke hat noe kontakt med henne mer 👆
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #4 Skrevet 7. august 2024 Du må kutte henne ut, helst i fjor! Anonymkode: 0383e...6e2 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Skrevet 7. august 2024 Ikke gå sammen med henne i selskaper, gå alene. Bor dere sammen? Du må flytte. Anonymkode: 90e1a...e62 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke gå sammen med henne i selskaper, gå alene. Bor dere sammen? Du må flytte. Anonymkode: 90e1a...e62 Jeg bor ikke sammen med henne. Joa, men om jeg går alene til samme selskap så hjelper det ikke. Anonymkode: 7db96...912
Kaisada Skrevet 7. august 2024 #7 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er over 30 år nå. Det har alltid vært sånn at jeg ikke har fått lov til å snakke når vi har vært på besøk hos folk. Sånn er det enda. Hender jeg er med i familieselskaper osv. Hun sier på forhånd at det og det får du ikke lov å snakke om, egentlig kan du være stille og la de voksne snakke. Minner henne på at jeg også er voksen, men hun blir bare sur og i hennes øyne er jeg fortsatt et barn tydeligvis. Det jeg ikke får lov å snakke om er helt vanlige ting, jeg har aldri sagt noe stygt til noen. Så jeg sitter der og sier nesten ingenting, og de andre har nok skjønt det er noe. En gang sa jeg noe selv om jeg ikke fikk lov. Da så hun hardt på meg og hvisket høyt at nå er du stille, alle hørte henne og det var så flaut. Jeg er egentlig ikke noe særlig skravlete, men å sitte og tie fordi du ikke får lov å snakke er nedverdigende. Hun er kontrollerende på mange andre områder også og skjønner ikke at jeg faktisk er voksen. Helst vil hun styre og kontrollere alt. Ringer og sender melding og vil vite om alt jeg foretar meg, men det får hun ikke. Har prøvd å ta det opp med henne mange ganger. Det ender bare med kjefting og snakk om hvor dum og umoden jeg er. Hva er dette? Noe må jo være galt. Er det bare meg som har en sånn mor? Anonymkode: 7db96...912 Her må du ta kontrollen tilbake, og snakke om akkurat det du vil når du er sammen med familie el. Ikke la din mor kontrollere livet ditt, vis at du er sterk i deg selv og ikke vil knebles av henne. Neste gang det er familiebesøk, kan du teste ut hva som skjer om du tar opp akkurat det hun sier du ikke skal si, samtidig som du stålsetter deg for null kontakt med mor på en stund. 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #8 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor ikke sammen med henne. Joa, men om jeg går alene til samme selskap så hjelper det ikke. Anonymkode: 7db96...912 Det er bare å be henne holde kjeft. Anonymkode: c4c5e...bb0 5
ashley jackson Skrevet 7. august 2024 #9 Skrevet 7. august 2024 Hvis du har en eller annen diagnose som gjør at du sier ting uten filter, kan jeg forstå det. Har du tidligere sagt upassende ting i sosiale situasjoner? Har du en diagnose som asberger eller lignende? Hovedinnlegget gir lite informasjon om hva som kan ha forårsaket din mors oppførsel. Hvis du aldri har sagt noe upassende før, så er moren din urimelig. 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #10 Skrevet 7. august 2024 ashley jackson skrev (56 minutter siden): Hvis du har en eller annen diagnose som gjør at du sier ting uten filter, kan jeg forstå det. Har du tidligere sagt upassende ting i sosiale situasjoner? Har du en diagnose som asberger eller lignende? Hovedinnlegget gir lite informasjon om hva som kan ha forårsaket din mors oppførsel. Hvis du aldri har sagt noe upassende før, så er moren din urimelig. Det har jeg ikke. Jeg er ikke en som snakker uten filter og sier mye upassende. Har ikke Asperger. Moren min liker bare å ha kontroll. Anonymkode: 7db96...912 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #11 Skrevet 7. august 2024 Det er drøyt. Det må du ikke finne deg i. Man behandler ikke andre sånn. Er hun redd for å bli avslørt? At du sier noe om hun som viser hvordan hun er? Hvordan er hun ellers? Anonymkode: 73dfb...a33 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #12 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er over 30 år nå. Det har alltid vært sånn at jeg ikke har fått lov til å snakke når vi har vært på besøk hos folk. Sånn er det enda. Hender jeg er med i familieselskaper osv. Hun sier på forhånd at det og det får du ikke lov å snakke om, egentlig kan du være stille og la de voksne snakke. Minner henne på at jeg også er voksen, men hun blir bare sur og i hennes øyne er jeg fortsatt et barn tydeligvis. Det jeg ikke får lov å snakke om er helt vanlige ting, jeg har aldri sagt noe stygt til noen. Så jeg sitter der og sier nesten ingenting, og de andre har nok skjønt det er noe. En gang sa jeg noe selv om jeg ikke fikk lov. Da så hun hardt på meg og hvisket høyt at nå er du stille, alle hørte henne og det var så flaut. Jeg er egentlig ikke noe særlig skravlete, men å sitte og tie fordi du ikke får lov å snakke er nedverdigende. Hun er kontrollerende på mange andre områder også og skjønner ikke at jeg faktisk er voksen. Helst vil hun styre og kontrollere alt. Ringer og sender melding og vil vite om alt jeg foretar meg, men det får hun ikke. Har prøvd å ta det opp med henne mange ganger. Det ender bare med kjefting og snakk om hvor dum og umoden jeg er. Hva er dette? Noe må jo være galt. Er det bare meg som har en sånn mor? Anonymkode: 7db96...912 Fasadedame, kom deg vekk! Anonymkode: 3e382...c83
Snublefot62 Skrevet 7. august 2024 #13 Skrevet 7. august 2024 Hva hindrer deg i å snakke i selskaper? 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #14 Skrevet 7. august 2024 Helt unormal oppførsel fra din mor. Regner med at andre i selskapet reagerte på måten hun oppførte seg på. Det er hun som bør være flau. Anonymkode: 9e633...37c 2
My o MY Skrevet 7. august 2024 #15 Skrevet 7. august 2024 Du skriver at hun på forhånd sier at det og det får du ikke snakke om. Kan du komme med et par eksempler på hva du har fått beskjed om å ikke snakke om? Bare for å forstå litt mer her. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #16 Skrevet 7. august 2024 ashley jackson skrev (3 timer siden): Hvis du har en eller annen diagnose som gjør at du sier ting uten filter, kan jeg forstå det. Har du tidligere sagt upassende ting i sosiale situasjoner? Har du en diagnose som asberger eller lignende? Hovedinnlegget gir lite informasjon om hva som kan ha forårsaket din mors oppførsel. Hvis du aldri har sagt noe upassende før, så er moren din urimelig. Dette handler ikke om diagnose hos henne, alt handler ikke om diagnoser. Autisme hos jenter er mye maskering og tilpasning i sosiale settinger. Kan ikke si at dette vitner om dette men en mor som er skadelig ovenfor datteren sin. Anonymkode: f41ae...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #17 Skrevet 7. august 2024 My o MY skrev (4 timer siden): Du skriver at hun på forhånd sier at det og det får du ikke snakke om. Kan du komme med et par eksempler på hva du har fått beskjed om å ikke snakke om? Bare for å forstå litt mer her. En gang var det at jeg hadde fått ny jobb. En annen gang noe så enkelt som at at vi hadde en del poteter på gården nå. Helt vanlige ting stort sett. Folk snakker jo om alt mulig. Men jeg får ikke si noe. Husker da jeg var ca 13 år og i et familebesøk og jeg og kusinene mine satt og snakket om gutter og sminke osv så sier mamma plutselig at nå slutter du å snakke om gutter og sminke ellers kan du gå ut. Det var ikke bare jeg som snakket om det. De andre så helt sjokkert ut. Anonymkode: 7db96...912
Snublefot62 Skrevet 7. august 2024 #18 Skrevet 7. august 2024 Men hva stopper deg for å snakke om det du vil nå? 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #19 Skrevet 7. august 2024 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Men hva stopper deg for å snakke om det du vil nå? Blir så mye bråk. Orker ikke det. Ja jeg er voksen og burde ikke bry meg, men hun har veldig overtaket på meg desverre. Anonymkode: 7db96...912
Snublefot62 Skrevet 7. august 2024 #20 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir så mye bråk. Orker ikke det. Ja jeg er voksen og burde ikke bry meg, men hun har veldig overtaket på meg desverre. Anonymkode: 7db96...912 Kun så lenge du godtar det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå