Jane How Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 Hvor mye er vanlig å jobbe ved siden av fullt studie? Og hvor sliten er det normalt å bli? Jeg jobber ca 50% og studerer fullt. Syns det er slitsomt, og at jeg ikke har særlig overskudd til sosialt liv. Så jeg føler meg litt pinglete, i og med at det ikke er noe uvanlig å jobbe ved siden av studier, og jeg har inntrykk av at de som gjør dette, ikke blir så slappe som meg, etter endt arb./skoledag.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Det hadde jeg aldri orka. Jeg jobber annahver helg. Kunne sikkert greid å jobba mer, men så er jeg typen som blir fort sliten også.
Hilde Skrevet 18. februar 2006 #3 Skrevet 18. februar 2006 Da jeg studerte jobbet jeg tre kvelder i uka, 6 timer hver kveld + annenhver lørdag. Det holdt, for å si det sånn..
Gjest Liten Tapir Skrevet 18. februar 2006 #4 Skrevet 18. februar 2006 Jeg jobba 100% ved siden av. Utrolig slitsomt. Men må man, så må man... Ingenting jeg anbefaler dersom man har noe valg, for å si det sånn.
Gjest baby-E Skrevet 18. februar 2006 #5 Skrevet 18. februar 2006 jeg jobber vel gjennomsnittelig 6-8 vakter i mnd. Kunne sikker ha jobbet er, men fortrekker å være litt sosial også
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #6 Skrevet 18. februar 2006 Jeg går på privatskole, så jeg må jobbe ved siden av for å ha råd til skolepenger. Samtidig kan man jo ikke tjene mer enn ca 110 000 kr pr år. jeg jobber ca 3 dager i uka, og må innrømme at jeg blir veldig sliten jeg også. Men det kommer jo også an på hva slags jobb man har. Jeg har en fysisk krevende jobb hvor det ofte ikke er tid til pause i løpet av dagen. Hvis jeg derimot hadde hatt en jobb hvor jeg kun satt på vakt feks hadde jeg sikkert ikke så sliten. Men det hadde jo vært dørgende kjedelig også da Alt maset om at studietida er den beste tida vet jeg ikke om jeg er enig i. Har jo aldri en frihelg og har likevel dårlig økonomi. Men samtidig er det jo mer givende å studere enn å ha en kjedelig rutinejobb. Så jeg klager egentlig ikke. Tross alt får vi jo masse penger fra staten for å studere
Jane How Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2006 Takk for svar. Føler meg ikke fullt så stusselig lenger nå Jeg har absolutt ingen fysisk krevende jobb, men blir sliten av å bare være på jobb, underskudd på søvn (klarer ikke legge meg så tidlig). Prøver nå å skape rutiner, siden jeg vet jeg ikke får lest mer selv om jeg har bedre tid, for da sover jeg den bort. Bare syns det er så mange flinke, som bruker tiden sin maks. effektivt!
Saeria Skrevet 18. februar 2006 #8 Skrevet 18. februar 2006 Synes ikke du trenger å føle deg stusselig. En ønsker gjerne å gjøre det bra under studiene og å få gode resultater. Det krever mye lesing og annet studierelatert arbeid. Man BLIR faktisk mentalt sliten når men bruker en del tid på studier. Jobber man en de i tillegg så er det ikke rart at en ikke har overskudd, selv om jobben ikke er fysisk krevende. Man må være mentalt tilstede på arbeidsplassen og det tømmer en for energi det også Synes du er flink som både studerer og jobber såpass mye som du gjør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå