AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #21 Del Skrevet 7. august 2024 Forskning har visst at psykisk vold er mer skadelig enn fysisk vold. Hvis de hadde sett blåmerker på kroppen din hadde de nok reagert, men så lenge de fortsetter å være venn med en som har vært voldelig mot deg, så hadde jeg kuttet dem ut. Anonymkode: 62aed...783 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #22 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): De er felles venner, og vil nok ikke ta parti eller blande seg inn. De vil være nøytrale. Jeg har også en venninne der det er brudd og mannen har drevet psykisk vold. Men jeg vil ha en relasjon med begge, og jeg vet faktisk bare hennes versjon. Jeg tror på henne, men jeg tror også det er mer kompleks. Ikke forvent at venner skal ta parti. Snakk med venner som ikke kjenner eksen din om hvordan du har det Anonymkode: 98f64...0ee Hadde jeg vært denne venninna di hadde jeg kutta deg ut tvert. Du er feig. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Forskning har visst at psykisk vold er mer skadelig enn fysisk vold. Hvis de hadde sett blåmerker på kroppen din hadde de nok reagert, men så lenge de fortsetter å være venn med en som har vært voldelig mot deg, så hadde jeg kuttet dem ut. Anonymkode: 62aed...783 Kilde på det? Anonymkode: 617d0...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #23 Del Skrevet 7. august 2024 Selv fikser jeg ikke venner som gjør seg til offer. Sier kjæresten din at du er feit (som nevnt over her), ja da har du to valg. Gå fra han eller slanke deg. Eller ikke bry deg. Er utrolig lei damer som klager over den fæle kjæresten sin kort inn i forholdet, og så skal ha sympati etterpå. Som voksen har man faktisk ansvar ovenfor seg selv. Unntaket er de som sniker det på en, hvor man blir brutt ned over lang tid uten å være klar over det selv. Men disse er ofte ikke klar over det, og forsvarer forholdet. Anonymkode: 7bf15...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #24 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Forskning har visst at psykisk vold er mer skadelig enn fysisk vold. Hvis de hadde sett blåmerker på kroppen din hadde de nok reagert, men så lenge de fortsetter å være venn med en som har vært voldelig mot deg, så hadde jeg kuttet dem ut. Anonymkode: 62aed...783 Har forskerne funnet ut at det er mer skadelig å få kjeft enn å få hodet kappet av? Psykisk vold er så vidt definert at det er umulig å si om det er alvorlig uten å vite mer. Det er psykisk vold å heve stemmen eller å overse noen. Alle i forhold kan påstå de er utsatt for psykisk vold. Anonymkode: d4b89...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #25 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hadde jeg vært denne venninna di hadde jeg kutta deg ut tvert. Du er feig. Kilde på det? Anonymkode: 617d0...fd6 https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2014/03/20/psykisk-vold-er-verst/ Anonymkode: 62aed...783 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #26 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selv fikser jeg ikke venner som gjør seg til offer. Sier kjæresten din at du er feit (som nevnt over her), ja da har du to valg. Gå fra han eller slanke deg. Eller ikke bry deg. Er utrolig lei damer som klager over den fæle kjæresten sin kort inn i forholdet, og så skal ha sympati etterpå. Som voksen har man faktisk ansvar ovenfor seg selv. Unntaket er de som sniker det på en, hvor man blir brutt ned over lang tid uten å være klar over det selv. Men disse er ofte ikke klar over det, og forsvarer forholdet. Anonymkode: 7bf15...9ab Det du skriver her viser at du ikke vet noe som helst om psykisk vold og hvordan det kan bryte ned et menneske. Anonymkode: 4f09d...268 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #27 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Folk som utøver vold har ofte psykopatiske trekk. Psykopater er viden kjent for å være utrolig sjarmerende og egnet til å manipulere mennesker til å tro at de er noe annet enn de er. Anonymkode: 40efa...c17 Nei, dette stemmer ikke. Folk som utøver vold er vanlige folk som strever med følelsesregulering, stressmestring og seg selv. Denne her ekstreme tendensen til å gjøre alle som har utøvd vold til grusomme mennesker er mer ødeleggende enn den gjør godt. Hva gjør da snille Nelly som slo i bordet og ba ungene om å holde kjeft, jo hun anerkjenner i alle fall ikke at det var materiell vold, og tar ansvar for å rydde opp, fordi da kommer alle til å tenke at hun er en person med psykopatiske trekk. Hva gjør Niels som er deprimert og kontrollerer kona, han tør i alle fall ikke å gå til en psykolog for der kommer han jo bare til å få høre at han er psykopat. Folk som sliter kan dessverre av og til skade andre. Det er kjipt, og det er trist, og det er ingen unnskyldning for vold. Det er bra at en kommer seg unna det. Men det er enormt mange som på et eller annet tidspunkt utøver vold, i ulike former, mot menneskene rundt seg, og hvis en anerkjenner det, UTEN å utvanne begrepet, så kan folk i større grad lære seg andre mestringsstrategier. Anonymkode: 1b293...e0c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #28 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forskning har visst at psykisk vold er mer skadelig enn fysisk vold. Hvis de hadde sett blåmerker på kroppen din hadde de nok reagert, men så lenge de fortsetter å være venn med en som har vært voldelig mot deg, så hadde jeg kuttet dem ut. Anonymkode: 62aed...783 For barn. Anonymkode: 1b293...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #29 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, dette stemmer ikke. Folk som utøver vold er vanlige folk som strever med følelsesregulering, stressmestring og seg selv. Denne her ekstreme tendensen til å gjøre alle som har utøvd vold til grusomme mennesker er mer ødeleggende enn den gjør godt. Hva gjør da snille Nelly som slo i bordet og ba ungene om å holde kjeft, jo hun anerkjenner i alle fall ikke at det var materiell vold, og tar ansvar for å rydde opp, fordi da kommer alle til å tenke at hun er en person med psykopatiske trekk. Hva gjør Niels som er deprimert og kontrollerer kona, han tør i alle fall ikke å gå til en psykolog for der kommer han jo bare til å få høre at han er psykopat. Folk som sliter kan dessverre av og til skade andre. Det er kjipt, og det er trist, og det er ingen unnskyldning for vold. Det er bra at en kommer seg unna det. Men det er enormt mange som på et eller annet tidspunkt utøver vold, i ulike former, mot menneskene rundt seg, og hvis en anerkjenner det, UTEN å utvanne begrepet, så kan folk i større grad lære seg andre mestringsstrategier. Anonymkode: 1b293...e0c Men så lenge omgangskretsen støtter voldsutøveren og ikke voldsofferet, vil voldsutøveren fortsette. Han/hun blir "godkjent" av omgivelsene med oppførselen sin. Anonymkode: 40efa...c17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #30 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For barn. Anonymkode: 1b293...e0c Nei, også for voksne. Jeg har opplevd en god del ting, både voldtekt, fysisk vold og psykisk vold. Min eksmann bedrev alt dette. Seksuell vold, fysisk vold, psykisk vold. Og den psykiske volden var den verste. Jeg fikk raskt lyst på sex igjen etter overgrepet, blåmerkene forsvant, men det han sa til meg gjentatte ganger, den ydmykelsen jeg gikk gjennom psykisk, det satt igjen i mange år. Noe av det sitter igjen enda. Blant annet i form av totalt ødelagt selvbilde. Jeg føler meg stygg og feit uansett hvordan jeg ser ut, ønsker ikke å være med på bilder med mindre jeg absolutt må, driver med "second guessing" av meg selv uansett hva det gjelder, og tror at jeg mislykkes hver gang jeg prøver noe nytt. Anonymkode: 40efa...c17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #31 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For barn. Anonymkode: 1b293...e0c https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/voldsofre-isolerer-seg Anonymkode: 40efa...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 8. august 2024 #32 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 21.30): Jeg er knust. Har blitt utsatt for psykisk vold av kjæresten min og gått fra han. Felles venner vet hva jeg har gått gjennom men de fortsetter å ha kontakt med han, sier at vi «må ordne opp» og at jeg er nærtagende. Jeg er redd for at han har fortalt dem en helt annen versjon enn hva som skjedde. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 46230...ad2 Jeg føler med deg. Jeg har opplevd det samme. De som var våres felles venner støtter og er nesten utelukkende med meg. Likevel kan de også oppsøke og være venn med min x. Jeg synes det er rart og jeg føler en skuffelse over det. Samtidig vet de jo ikke helt hvordan ting faktisk var mellom oss, selv om jeg har fortalt det. Det er vanskelig for folk å forstå det helt. Jeg synes de må få gjøre det de føler for. Han har nok fortalt dem en annen versjon enn hva som skjedde. Du kan ikke, og skal ikke, gjøre noe med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 8. august 2024 #33 Del Skrevet 8. august 2024 velg dine venner og velg bort hans venner tenker jeg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #34 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har forskerne funnet ut at det er mer skadelig å få kjeft enn å få hodet kappet av? Psykisk vold er så vidt definert at det er umulig å si om det er alvorlig uten å vite mer. Det er psykisk vold å heve stemmen eller å overse noen. Alle i forhold kan påstå de er utsatt for psykisk vold. Anonymkode: d4b89...2a5 Her henger du ikke på greip. Å få hodet kappet av er mord, da lever man ikke videre med skadene. Anonymkode: 1f7c9...ae8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #35 Del Skrevet 8. august 2024 On 8/6/2024 at 9:53 PM, AnonymBruker said: De er felles venner, og vil nok ikke ta parti eller blande seg inn. De vil være nøytrale. Jeg har også en venninne der det er brudd og mannen har drevet psykisk vold. Men jeg vil ha en relasjon med begge, og jeg vet faktisk bare hennes versjon. Jeg tror på henne, men jeg tror også det er mer kompleks. Ikke forvent at venner skal ta parti. Snakk med venner som ikke kjenner eksen din om hvordan du har det Anonymkode: 98f64...0ee Du vil henge med en fyr som utfører psykisk vold mot kona si? Du tror på henne sier du, men mener samtidig at du tror det er mer komplekst. Da lurer jeg på hva det er du tror det komplekse er. For å lese det du skriver så virker det som at su tror din venninne kanskje har skylda selv i den psykiske volden, og det stemmer vel ikke at du tror? Anonymkode: 2710e...264 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #36 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Forskning har visst at psykisk vold er mer skadelig enn fysisk vold. Hvis de hadde sett blåmerker på kroppen din hadde de nok reagert, men så lenge de fortsetter å være venn med en som har vært voldelig mot deg, så hadde jeg kuttet dem ut. Anonymkode: 62aed...783 Dette er litt merkelig. Fysisk vold er jo også psykisk vold. Ingen person utøver masse fysisk vold uten å ha et psykisk grep om personen. Da hadde jo den utsatte dratt etter første slag. Jeg forstår at det er sårt at felles venner ikke tar parti og kutter ut exen til ts. Men jeg syns også det er en uting å kreve slikt av venner. Anonymkode: 1256e...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #37 Del Skrevet 8. august 2024 Den holdningen du viser her ts indikerer at du ikke er helt god selv,som får meg til å tenke at den volden ikke var så ensidig som du prøver å fremstille den som. Anonymkode: 54dc6...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My o MY Skrevet 8. august 2024 #38 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 21.30): Jeg er knust. Har blitt utsatt for psykisk vold av kjæresten min og gått fra han. Felles venner vet hva jeg har gått gjennom men de fortsetter å ha kontakt med han, sier at vi «må ordne opp» og at jeg er nærtagende. Jeg er redd for at han har fortalt dem en helt annen versjon enn hva som skjedde. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 46230...ad2 De havner i en lojalitetskonflikt, og som du selv skriver så har de nok fått to versjoner av hva som har skjedd i forholdet deres. Dermed vet de ikke hva som har hendt slik du skriver i innlegget ditt, for de vet ikke hva de skal tro når de får to ulike sider av en sak. Jeg forstår godt at du opplever det veldig vanskelig å ikke bli trodd, men vi mennesker kan ikke snu ryggen så lett til andre som ikke har gjort oss noe, for da vil vi få dårlig samvittighet mens vi alltid vil være i tvil om hva som egentlig har skjedd også, i tilfeller som dette. Jeg tror at det kan være klokt å søke til andre venner, for det vil nok bli vanskelig for deg å føle at vennene ikke stoler på det du sier, og det kan ende med bitterhet fra din side, som heller ikke gjør saken bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #39 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): For barn. Anonymkode: 1b293...e0c For voksne og. Kvinner som har blitt utsatt for vold fra sine partnere sier ofte at det var den psykiske volden som var verst, den brøt de fullstendig ned. Anonymkode: 62aed...783 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #40 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er litt merkelig. Fysisk vold er jo også psykisk vold. Ingen person utøver masse fysisk vold uten å ha et psykisk grep om personen. Da hadde jo den utsatte dratt etter første slag. Jeg forstår at det er sårt at felles venner ikke tar parti og kutter ut exen til ts. Men jeg syns også det er en uting å kreve slikt av venner. Anonymkode: 1256e...94f Det er en grunn til at det finnes noe som heter psykisk vold. Jeg har vært utsatt for både fysisk og psykisk vold, og jeg skal love deg at det var den psykiske volden som var den verste. Men nå diskuterer vi utenom tråden. Anonymkode: 62aed...783 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå