Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
Gibralfaro skrev (8 minutter siden):

Selvsagt, men jeg mener som sagt at dette snakket om mistillit er overdrevet.

Spiller ingen rolle hva du mener så lenge mange nok mener tilliten er svekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gibralfaro skrev (54 minutter siden):

Ja, som man reder ligger man, og Marius er fortsatt kun tiltalt. Han er ikke funnet skyldig i noe som helst. Inntil det skjer så synes jeg dette er helt greit. Det er en grunn til at man har et rettssystem, og ikke folkemobber på Karl Johan.

Han er vel kun siktet, de har ikke tatt ut noen tiltalt. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (1 time siden):

Fordi pressen har skjermet han. På tide å ta ansvar selv når man er 27 år. Ikke mange 27 åringer som har adresse hos foreldrene og som reiser rundt i verden med kjæresten sin. Noen betaler for dette, men signaleffekten dette gir er verre og svært kritikkverdig. Priviligert som han er. 

Ok, så dere vet at han har sluttet og jobbe via bekjente eller noe? 
ja, noen betaler for dette. Husker saken da Rimi Hagen kjøpte hest til Martha, selvom foreldrene hadde sagt hun måtte spare selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Malmfrid said:

Spiller ingen rolle hva du mener så lenge mange nok mener tilliten er svekket. 

Selvsagt? 🤷‍♂️

Jeg sier kun min mening, jeg bryr meg fint lite om noen er enig i den eller ikke. Det spiller jo like liten rolle hva du mener.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O Rakel said:

Han er vel kun siktet, de har ikke tatt ut noen tiltalt. 

Mente siktet ja, gikk litt fort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granitta skrev (15 minutter siden):

Håper kke det blir enda en henlagt sak.

Da tror jeg det blir ramaskrik. Det er jo flere beviser her også, bl.a fingeravtrykkene til Marius på den kniven. Så noe er han vel garantert skyldig i.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

O Rakel skrev (1 time siden):

Lurer på hva en truckfører lærer om mennesker, mer enn en som studerer idéhistorie og religionshistorie 🙄

Nei, hva en truckfører generelt lærer om andre mennesker er nok individuelt. For og bli god på og skildre andre mennesker er det en fordel og møte ulike type mennesker. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (24 minutter siden):

Men så har jeg forklart hvorfor et par ganger nå da. Jeg støtter ikke slike mobbtilstander som vi kunne se antydninger til når denne nyheten kom. Da synes jeg absolutt at man kan gjør unntak i enkelte saker. Utvilsomt, ja.

Jeg skjønner at dette er et vanskelig konsept for mange, men i henhold til uskyldighetsprinsippet, som mange her vil kaste til ulvene når det passer de selv, så er man uskyldig inntil man er funnet skyldig i retten. Er man tiltalt så har man fått færre friheter, men man er fortsatt ikke dømt, uansett hvor mange som ønsker å fjerne rettsstaten, og heller innføre giljotin eller gapestokk på Karl Johan.

Blir han dømt i retten så man gjerne føres ut hovedinngangen, det sier jeg ikke noe på. Så lenge man kan garantere hans sikkerhet fra de som møter opp. Da har det gått litt tid, så mange har forhåpentligvis fått roet seg litt ned.

Jeg har egentlig ikke skrevet noe om uskyldsprinsippet. 

De som hentes av politiet fordi de er siktet er alltid, i Norge, uskyldige inntil det motsatte er bevist. 

Både Marius og andre voldsutøvere. 

Med ditt siste avsnitt, kan vi altså argumentere for at ingen skal hentes på steder som kan oppfattes som ydmykende 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granitta skrev (24 minutter siden):

Håper kke det blir enda en henlagt sak.

Hvorfor skal ikke den saken blir henlagt når alle andre saker blir det? Fordi han heter Høyby?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Nå har jeg to stk som har prioritert utdanning fremfor friår. Men jeg tenker at utdanning kan man ta hele livet.. må ikke være ferdig advokat,lege, bussjåfør når en er 25 år. 

Ja, 19 åringer er forskjellige. Jeg kjenner mange som har tatt friår ( som og jobbe ), som har startet på studier de fant ut at ikke var riktig og byttet ( litt dumt ) og de som bare vet hva de vil i så ung alder . Riktig , utdannelse kan man ta hele livet, så om man ikke er sikker kan det og jobbe og prøve seg ut litt være en god løsning. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (1 time siden):

Lurer på hva en truckfører lærer om mennesker, mer enn en som studerer idéhistorie og religionshistorie 🙄

Lagarbeid mulig? Lærer mer om gutta på gulvet med å arbeide på gulvet. Lærer mer om mennesker med å omgås ulike mennesker en å trykke trynet nedi en bok skulle eg tro.🤔 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sinsiew said:

Med ditt siste avsnitt, kan vi altså argumentere for at ingen skal hentes på steder som kan oppfattes som ydmykende 🙄

Du må gjerne argumentere for det, men det er ikke min mening. 🤷‍♂️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal ikke den saken blir henlagt når alle andre saker blir det? Fordi han heter Høyby?

Fordi det er en skam at så mange saker blir henlagt i Norge. Har ingen ting med navnet hans å gjøre. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Da tror jeg det blir ramaskrik. Det er jo flere beviser her også, bl.a fingeravtrykkene til Marius på den kniven. Så noe er han vel garantert skyldig i.

Blir det like mye ramaskrik i andre saker 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (1 minutt siden):

Du må gjerne argumentere for det, men det er ikke min mening. 🤷‍♂️

Det er slik det fremstår ut fra dine innlegg med tanke på at du syns det er OK at noen får særbehandling så lenge de ikke er dømt. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Fordi det er en skam at så mange saker blir henlagt i Norge. Har ingen ting med navnet hans å gjøre. 

Jeg er helt enig i att de som gjør slikt skal straffes hardt. Men da må de gjøre om på lovverket og gjøre det mot alle. Ikke gi MH en 3 ganger så streng straff fordi han er den han er

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PusheenPusheen skrev (11 minutter siden):

Men er det ulovlig å sette en kniv i en vegg? 

De kan jo ikke bevise om det var feks et uhell. 

Eneste de kan gjøre er å be utleier eller eier av leiligheten og kreve skaden utbedret. 

Politiet tar ikke på seg saker hvor noen har ødelagt en vegg ved å sette en kniv der. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt enig i att de som gjør slikt skal straffes hardt. Men da må de gjøre om på lovverket og gjøre det mot alle. Ikke gi MH en 3 ganger så streng straff fordi han er den han er

Hvor har du det fra at han skal få strengere straff fordi han er den han er? 

Hittil har han jo kommer billigere unna enn de fleste andre ville gjort, ved å kunne bestemme pågripelsessted selv. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sinsiew said:

Det er slik det fremstår ut fra dine innlegg. 

Men det stemmer altså ikke.

31 minutter siden, Gibralfaro said:

Men så har jeg forklart hvorfor et par ganger nå da. Jeg støtter ikke slike mobbtilstander som vi kunne se antydninger til når denne nyheten kom. Da synes jeg absolutt at man kan gjøre unntak i enkelte saker. Utvilsomt, ja.

"Unntak i enkelte saker" betyr ikke "alle saker". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clearpath skrev (Akkurat nå):

Men er det ulovlig å sette en kniv i en vegg? 

De kan jo ikke bevise om det var feks et uhell. 

Eneste de kan gjøre er å be utleier eller eier av leiligheten og kreve skaden utbedret. 

Politiet tar ikke på seg saker hvor noen har ødelagt en vegg ved å sette en kniv der. 

Det er ulovlig dersom bruken av kniven har vært ment til å fremkalle frykt. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...