Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Sgirl skrev (Akkurat nå):

Et poeng til her: ut fra måten haakon formulerte seg idag, kan det tyde på at noe av det  kronprinsfamilien kommer til å spille på, er at Marius ikke har fått god nok hjelp her i Norge. At hvis bare sånn og sånn, hadde Marius idag vært velfungerende. Haakon sa i en setning idag at de søker mer hjelp, underforstått at Marius ikke har fått tilstrekkelig hjelp hittil. Dette vil jo være i samsvar med brevet fra mm, hvor hun retter pekefinger mot foreldre og lærere, for å forklare Marius sine problemer. Bare vent og se.  

Det er i så fall den dummeste taktikken de noensinne kunne valgt, da blir jeg imponert! Norges mektigste familie fikk ikke hjelp nok til sønnn sin? Come on! Det vil jo ingen klare å gi dem medfølelse for.

• Liker 29
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VXL100 skrev (4 minutter siden):

Hva skulle en respektert journalist spurt om? "- Hvorfor i helvete har dere ikke gjort noe med den jævla psykopat-ungen dere har fostret?"

Hadde faktisk vært et jævla godt spørsmål. Men utover det, har valg av ord stor betydning. Og det å beskrive Marius sine påståtte psykopatiske atferd som vansker, blir for billig

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (8 minutter siden):

Hva tror dere den lange saksbehandlingstiden for fengslingen betyr? Mange som skal fengsles i dag, eller er det så tynn suppe at det argumenteres opp og ned i mente? Uansett, han blir sittende til eventuell ankesak er avgjort i Lagmannsretten. 

Vet ikke om dette er spesielt lang saksbehandlingstid? 

Jeg var en gang vitne/fornærma i en straffesak. Da var det fengslingsmøte på dagtid, kjennelsen ble klar på kvelden. Deretter ble den forkynt for siktede dagen etter. 

Men en eventuell anke kan selvfølgelig forsinke prosessen, som du påpeker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (46 minutter siden):

Nei han kan ikke ha visst at det ble startet etterforskning 

https://www.dagbladet.no/nyheter/siktet-for-voldtekt-pa-skaugum/82263053

Voldtekt på Skaugum startet politiet å etterforske 6.november. 7. November melder nrk,tv2,vg med mer at Krompen avlyser sitt program og er med Marius i London. Det er kommer frem at dette var møte for å få han på rehab der. Det kan være tilfeldig selvfølgelig men… 

Og kan han ikke ha visst at hun anmeldte eventuelt? 

Endret av FruR
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert nevnt ørten ggr før i tråden, men orker ikke lese alle innlegg. 

Når HM uttaler "Jobbet lenge for at han skal få mer hjelp".. det skjønner jeg ikke. Han kan vel betale seg inn på hvilken som helst behandling. Snakker de om siden fasaden sprakk? Eller betyr det egentlig "vi har prøvd å få han i behandling, men han har ikke ønsket selv".. 

• Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

refill skrev (1 minutt siden):

Når HM uttaler "Jobbet lenge for at han skal få mer hjelp".. det skjønner jeg ikke. Han kan vel betale seg inn på hvilken som helst behandling. Snakker de om siden fasaden sprakk? Eller betyr det egentlig "vi har prøvd å få han i behandling, men han har ikke ønsket selv".. 

Ja, vil absolutt tenke at dette er en innrømmelse av det siste. Man kan ikke legge inn folk til rehab som ikke vil.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (Akkurat nå):

Det kan bety at ulike behandlingsinstitusjoner har skrevet ut Marius, grunnet manglende motivasjon fra hans side. Mot viljen til Haakon og mm. Sånn sett er de typiske for mange foreldre idag, som ikke forstår at behandling forutsetter motivasjon hos pasient, og at helsepersonell ikke kan utrette mirakler. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wildanden skrev (8 minutter siden):

Men en eventuell anke kan selvfølgelig forsinke prosessen, som du påpeker. 

En anke tar noen dager, og er ikke grunn til forsinkelsen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (5 minutter siden):

Så lenge kongehuset åpner for spekulering, gjør de det vanskelig for oss normale å kunne diskutere dette åpent. God strategi.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er igjen ryddet for avsporinger om IA og monarkiet sin rolle. Dette er ikke tråden for det. Samtidig er det ryddet for videre diskusjon rundt hvordan en lov skal tolkes, også dette kan tas i andre mer passende underforum.

Forumansvarlig.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (36 minutter siden):

Kan være de som foreldre har jobbet lenge med Marius. Forsøkt å overtale ham, realitetsorientere, motivere osv. Han er (var frem til arrestasjonen) et voksent, fritt menneske. De kunne sikkert lage avtaler med rehab-steder i hele verden, men hvis Marius sa nei så var det lite de kunne gjøre.

Endret av Avispapir
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (39 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/siktet-for-voldtekt-pa-skaugum/82263053

Voldtekt på Skaugum startet politiet å etterforske 6.november. 7. November melder nrk,tv2,vg med mer at Krompen avlyser sitt program og er med Marius i London. Det er kommer frem at dette var møte for å få han på rehab der. Det kan være tilfeldig selvfølgelig men… 

Og kan han ikke ha visst at hun anmeldte eventuelt? 

Tror ikke man skal tolke Haakon i verste mening. Tipper de fikk et intervju med en bra klinikk mtp. oppstart noe senere. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avispapir skrev (8 minutter siden):

Kan være de som foreldre har jobbet lenge med Marius. Forsøkt å overtale ham, realitetsorientere, motivere osv. Han er (var frem til arrestasjonen) et voksent, fritt menneske. De kunne sikkert lage avtaler med rehab-steder i hele verden, men hvis Marius sa nei så var det lite de kunne gjøre.

De kunne jo kanskje ha stoppet ukelønna for å finansiere kokain i det minste da, eller? Jeg fikk i det minste ganske tidlig beskjed om at jeg ikke kunne bruke lommepengene mine på tipping. Bare for å avklare det, foreldrene mine har ikke råd til å finansiere bolig for meg.

Edit: Jeg anser meg som et ganske fritt menneske, men det er mest fordi skattemyndighetene vet hvor pengene mine kommer fra.

Endret av BørIkkeSkriveForMy
Endrer visse ord uten å endre budskap
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (33 minutter siden):

En anke tar noen dager, og er ikke grunn til forsinkelsen. 

Neida, men er det en forsinkelse da? Det er vel ikke uvanlig at det tar noe tid å gjøre ferdig kjennelsen?

I så fall hva tror du er årsaken til forsinkelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sgirl skrev (38 minutter siden):

Det kan bety at ulike behandlingsinstitusjoner har skrevet ut Marius, grunnet manglende motivasjon fra hans side. Mot viljen til Haakon og mm. Sånn sett er de typiske for mange foreldre idag, som ikke forstår at behandling forutsetter motivasjon hos pasient, og at helsepersonell ikke kan utrette mirakler. 

Dersom han har rust seg i behandling så ryker han ut temmelig kjapt. Eller vært med på å formidle rus til andre. 
Da viser han en innstilling som ikke er ønskelig. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det varetekt på Marius. Han har sikkert godt av å teste ut livet i fengsel en uke. Kanskje det kan bidra til å forebygge flere anmeldelser. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...