Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (19 minutter siden):

Nei det kan man ikke sånn generelt. Hvis en journalist spør meg om min kone kjørte for fort, og jeg ærlig svarer at hun gjorde det så kan jeg selvfølgelig ikke få rettslige etterspill. Hvorfra får ni alle deres merkelige ideer? 

Hvis hun blir frikjent og mener hun er uskyldig kan du i teorien risikere rettslige etterspill fra henne om hun går til sak for forhåndsdømming. Jeg jobber i media. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (1 minutt siden):

Nei, diskusjonen er hvor langt politiet kan trekke dette ned for å få en voldtektsiktelse. Hvis det hadde vært som beskrevet så går det under kategorien voldtekt. Men er det egentlig hva vi forbinder med voldtekt?

Hva du forbinder med voldtekt, gir jeg blanke f*** i. Dersom du synes lovene er feil, får du engasjere deg politisk evt., og få lovene endret.

Endret av Déjà vu
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (Akkurat nå):

Mulig jeg er teit, men er han blitt varetektsfengslet?

Ikke enda, jeg vet. Leser aviser og de er så uklare.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (1 minutt siden):

Ikke enda, jeg vet. Leser aviser og de er så uklare.

Avgjørelsen om varetektsfengsling er ikke klar enda. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (28 minutter siden):

For en tåpelig sammenligning. Du snakker om den verste terroren på norsk jord, hvor ugjerningene er filmet og dokumentert og hvor gjerningsmannen ble pågrepet på stedet hvor ugjerningene skjedde.

Aha, så fordi politiet ikke tok Marius i akten, så teller det mindre?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lurker skrev (1 time siden):

Det står i saken du lenker til at denne voldtekten skjedde i Tønsberg.

Så ja, Juliane er vitne i den saken i Tønsberg, ryktene som har svirret sier at det skjedde hjemme hos dem etter en fest.

2022 var vel året det ble slutt  mellom dem. Februar, mars ,  april engang (sett alle 3 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (20 minutter siden):

Jasså, fordi man etterspør hva laveste tenkelige handling Marius kan ha begått? Advokaten mener jo det er en bagatell, og la oss da tenke hva det lavest mulig kan være? Han har hatt med seg dame hjem, hatt sex med henne og de sover. Han våkner 08 med morrabrød, drar dynen til side og legger kuken på hennes mage og tar en snap til gutta; blir en runde med gakk-gakk også etterpå.

Morsomt? Nei. Dumt? Slemt selv om hennes ansikt ikke er gjenkjennelig? JA! Voldtekt etter paragrafen? Ja. 

I så tilfelle er det nok mang en tulling i snap-generasjonen som skulle vært tiltalt for voldtekt. 

Det er lov å bruke huet til å sette seg litt inn i de juridiske begrepene. Marius er siktet for seksuell omgang som vil si:   Seksuell omgang

Seksuell omgang kan være samleie. Andre eksempler er å stikke en gjenstand inn i en annens tiss eller rumpe eller å føre penis inn i noens munn. Det kan også være å fingre, slikke eller runke noen.                                                                                                                 Det du evt i fantasiverden referer til heter Seksuell handling: Seksuell handling

En seksuell handling kan være å ta på en annens pupper eller kjønnsorgan mot noen som ikke vil. Det er ikke lov å gjøre dette med noen som er under 16 år. Det gjelder uansett om han eller hun vil det eller ikke.

Her er noen eksempler:

• å ta noen på puppene eller rumpa utenpå eller innenfor klærne
  • å kline med noen som ikke vil
  • å ta noen på kjønnsorganet utenpå eller innenfor klærne
Endret av Wor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (4 minutter siden):

Aha, så fordi politiet ikke tok Marius i akten, så teller det mindre?

Og Marius har vel også dokumentert og filmet ugjerningene han er siktet for..

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på komplekse rare konspirasjonsteorier som ender opp med at folk i politiet og ulike kvinner har konspirert for å ta Marius. Mengden av alvorlige siktelser, et entydig samlet bilde gjør at jeg tror på ofrene og politiet. 

Marius har nå bli sikted for en voldtekt på Skaugum slutten av september. Som han filmet. 

Varsel fra JS. To pågripelser. Flere alvorlige siktelser. Men "festen" fortsatte på Skaugum. 

Hvor har de voksne vært? 

Nei, han som skulle være voksen kom med en rar uttelse idag. Null om ofrene, null som ga mening annen enn at han syntes synd på seg selv og familien og ønsker å hjelpe kjeltringen.

Synd, trist og leit å se dette. 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Nei, han som skulle være voksen kom med en rar uttelse idag. Null om ofrene, null som ga mening annen enn at han syntes synd på seg selv og familien og ønsker å hjelpe kjeltringen.

Det klippet var flaut og samtidig vondt å se på.

Jeg har masse medfølelse med HM, men respekten min får han dessverre ikke.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke på komplekse rare konspirasjonsteorier som ender opp med at folk i politiet og ulike kvinner har konspirert for å ta Marius. Mengden av alvorlige siktelser, et entydig samlet bilde gjør at jeg tror på ofrene og politiet. 

Marius har nå bli sikted for en voldtekt på Skaugum slutten av september. Som han filmet. 

Varsel fra JS. To pågripelser. Flere alvorlige siktelser. Men "festen" fortsatte på Skaugum. 

Hvor har de voksne vært? 

Synd, trist og leit å se dette. 

Hvor står det om den voldtekten på Skaugum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt todelt mtp kongefamilien og uttalelser. MM og far til Marius kunne derimot sagt noe, ettersom det har blitt så offentlig. Han er jo ikke kongelig og det er greit med et skille. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
hvalstad45 skrev (1 minutt siden):

Hvor står det om den voldtekten på Skaugum?

Stått med store krigsbokstaver i mange timer. Les avisene en gang i ny og ne. Prøv Dagbladet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (Akkurat nå):

Jasså, fordi man etterspør hva laveste tenkelige handling Marius kan ha begått? Advokaten mener jo det er en bagatell, og la oss da tenke hva det lavest mulig kan være? Han har hatt med seg dame hjem, hatt sex med henne og de sover. Han våkner 08 med morrabrød, drar dynen til side og legger kuken på hennes mage og tar en snap til gutta; blir en runde med gakk-gakk også etterpå.

Morsomt? Dumt? Slemt selv om hennes ansikt ikke er gjenkjennelig? JA! Voldtekt etter paragrafen? Ja. 

I så tilfelle er det nok mang en tulling i snap-generasjonen som skulle vært tiltalt for voldtekt. 

Basert på grundige utredninger og faglige råd, har lovgiver plassert de mest straffverdige seksuallovbruddene i voldtektsparagrafen (strl § 291). Så har man gjennom enkelte spesialbestemmelser fastsatt skjerpede strafferammer for noen særlig kvalifiserte former for voldtekt (jf § 292 om «voldtekt til samleie» og § 293 om «grov voldtekt»). Voldtektsdefinisjonen omfatter ikke «bagateller». Mindre alvorlige/straffverdige seksuallovbrudd rammes av andre straffebud, som f.eks. § 297 om «seksuell handling».

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som sirkusfamilien først nå har forsøkt å få hjelp, rehabilitering og behandling til MBH jfr. HM sin uttalelse fra Jamaica nå onsdag. Noe sent, burde jo vært for nesten 10 år siden minst.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt med i kveld,  og fant ikke noe om det i media, så spør her jeg 

Har marius fått varetekt? 

Og hvis ikke, er det sagt noe om når de besemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...