Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Malmfrid
MissLucy skrev (36 minutter siden):

Kongehuset sa jeg jo 🙂

Eller kanskje det var en avtale mellom politiet og livvaktpolitiet? 

eller kanskje der er noen juridiske knuter ved å arrestere folk i en av kongehusets residenser? 🤷🏻‍♀️

Mye synding der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Malmfrid said:

Jeg vet om folk som blir hentet hjemme av politiet og det er ikke kjekt for noen. 

Men det er noe som heter "som man reder, ligger man" ... og det må de fleste av oss vanlige dødelige forholde oss til. Man lærer gjerne den veien ...

Ja, som man reder ligger man, og Marius er fortsatt kun tiltalt. Han er ikke funnet skyldig i noe som helst. Inntil det skjer så synes jeg dette er helt greit. Det er en grunn til at man har et rettssystem, og ikke folkemobber på Karl Johan.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (3 minutter siden):

Folk er vel ikke stokk dumme? Alle vet det er reklame. 

👇

Sinsiew skrev (2 minutter siden):

Hun har følgere ned i 13 års alder, så nei. 

Og det spiller ingen rolle om folk forstår det, hun bryter fortsatt lovverk. 

VetAlt - svaret ditt er ganske ironisk. Det Leah I. Behn (og ML og Verrett) gjør, det er brudd på norsk lov.

Dette bagatelliserer du... i en tråd hvor andre lovbrudd, om enn langt mer alvorlig (!) tas opp og alle detaljer, både fakta og spekulasjoner, blir dissekert, og følgene for andre diskuteres.

Leah I. Behn, nr. 6 i arverekken til den norske trone, velger å livnære seg ved blant annet hyppige lovbrudd. Det er et faktum, på samme måte som hennes mor prinsesse Märtha Louise, nr. 4 i arverekken til den norske trone, velger å drive business. Og som også Verrett gjør. All den tid Verrett nå er bosatt i Norge, og hans bedrift må anses å drives fra Norge, så er han også underlagt norsk lov.

• Liker 30
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (12 minutter siden):

Folk er vel ikke stokk dumme? Alle vet det er reklame. 

nei, det er det mange som ikke skjønner. Det er en grunn til at det lønner seg å ikke merke reklame.

• Liker 22
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Gibralfaro skrev (4 minutter siden):

Ja, som man reder ligger man, og Marius er fortsatt kun tiltalt. Han er ikke funnet skyldig i noe som helst. Inntil det skjer så synes jeg dette er helt greit. Det er en grunn til at man har et rettssystem, og ikke folkemobber på Karl Johan.

Vi får krysse fingrene og håpe at det blir tatt hånd om på best mulig måte ... det kan være slutten på monarkiet vi ser nå, så kjempeviktig at folk føler alt skjer på en rettferdig måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Malmfrid said:

det kan være slutten på monarkiet vi ser nå

Er det det, så er det det, men jeg mener det er en komplett overreaksjon, foreløpig i alle fall.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig for Norges omdømme. Denne saken, Märtha og Durek, svak krone så ingen vil investere her, kriminalitet og faenskap... 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Gibralfaro skrev (5 minutter siden):

Er det det, så er det det, men jeg mener det er en komplett overreaksjon, foreløpig i alle fall.

Det synes kanskje du ... jeg hører helt andre reaksjoner ute blant folk jeg omgås. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (47 minutter siden):

Googlet litt. Jo, han har studert, og jobbet som truckfører og bartender. Ja, han var 27 år når han fikk forsiden på vg med terningkast 6 og ble sammenlignet med Ibsen og Hamsun. Jeg hadde byttet bort studier med denne gaven ( som desverre ikke utviklet seg fordi han møtte Martha og slottet sensurerte den litt råe skrivestilen hans. ) Men jo han har studert religionshistorie og idéhistorie , om han har fått bruk for det vet jeg ikke. Tror både truckfører og bartender gjorde mer for evnen til menneskekildring. Hva var det han deltok på som han ikke likte for og skaffe penger? 

Diverse tv program.  Han sa bla til kjæresten sin at Knausgård aldri ville ha stilt opp på sånne tv programmer. Dette fortalte hun i podkasten om Ari.

Endret av tirben
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (20 minutter siden):

👇

VetAlt - svaret ditt er ganske ironisk. Det Leah I. Behn (og ML og Verrett) gjør, det er brudd på norsk lov.

Dette bagatelliserer du... i en tråd hvor andre lovbrudd, om enn langt mer alvorlig (!) tas opp og alle detaljer, både fakta og spekulasjoner, blir dissekert, og følgene for andre diskuteres.

Leah I. Behn, nr. 6 i arverekken til den norske trone, velger å livnære seg ved blant annet hyppige lovbrudd. Det er et faktum, på samme måte som hennes mor prinsesse Märtha Louise, nr. 4 i arverekken til den norske trone, velger å drive business. Og som også Verrett gjør. All den tid Verrett nå er bosatt i Norge, og hans bedrift må anses å drives fra Norge, så er han også underlagt norsk lov.

Opprett en egen tråd for barna til ML. Denne tråden er om MH. Avsporing i denne tråden. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KatteLatte skrev (2 timer siden):

Tror neppe andre kriminelle får slike spesialtilbud. 

Det er ikke uvanlig. Folk kan bli oppringt av politiet før de skal pågripes for å avtale et passende sted.  Blir ofte brukt for å skjerme barn og familie.  

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (45 minutter siden):

Utrolig at man diskuterer om det er rett eller ei at MM reiser til Paris for å representere. Først sønnen er en 27 år gammel VOKSEN mann. Synes det er flott at hun reiser og får fokus på noe annet.  

Jo, men det er jo helt poengløst.

Alt fokus flyttes fra hardtarbeidende idrettsutøvere til voldelig sønn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gibralfaro skrev (29 minutter siden):

Det er helt greit at han får spesialbehandling fordi han ikke er funnet skyldig?

De som blir siktet og hentet av politi er da ikke funnet skyldig de heller, men de blir like fullt hentet der de er. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Malmfrid said:

Det synes kanskje du ... jeg hører helt andre reaksjoner ute blant folk jeg omgås. 

Det er jo ikke veldig overraskende, all den tid vi alle har våre egne meninger. Dessuten så lever vi i en tidsalder hvor emosjoner styrer mennesker mere enn fakta, og hvor mange blir krenket og får angst av det som skjer i samfunnet, og det at noen mennesker mener noe annet enn en selv.

(Sier overhodet ikke at dette er deg, bare for å presisere, kun at det er min generelle oppfatning av samfunnet til tider.)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (3 minutter siden):

Det er ikke uvanlig. Folk kan bli oppringt av politiet før de skal pågripes for å avtale et passende sted.  Blir ofte brukt for å skjerme barn og familie.  

Ofte og ofte.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Malmfrid
Gibralfaro skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke veldig overraskende, all den tid vi alle har våre egne meninger. Dessuten så lever vi i en tidsalder hvor emosjoner styrer mennesker mere enn fakta, og hvor mange blir krenket og får angst av det som skjer i samfunnet, og det at noen mennesker mener noe annet enn en selv.

(Sier overhodet ikke at dette er deg, bare for å presisere, kun at det er min generelle oppfatning av samfunnet til tider.)

Kongehuset er helt avhengig av tillit hos folket. Hva er et kongehus hvis folk ikke respekterer dem?

Sier ikke at det gjelder alle - men jo flere det gjelder,  jo svakere blir kongehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew said:

Det er helt greit at han får spesialbehandling fordi han ikke er funnet skyldig?

De som blir siktet og hentet av politi er da ikke funnet skyldig de heller, men de blir like fullt hentet der de er. 

Men så har jeg forklart hvorfor et par ganger nå da. Jeg støtter ikke slike mobbtilstander som vi kunne se antydninger til når denne nyheten kom. Da synes jeg absolutt at man kan gjør unntak i enkelte saker. Utvilsomt, ja.

Jeg skjønner at dette er et vanskelig konsept for mange, men i henhold til uskyldighetsprinsippet, som mange her vil kaste til ulvene når det passer de selv, så er man uskyldig inntil man er funnet skyldig i retten. Er man tiltalt så har man fått færre friheter, men man er fortsatt ikke dømt, uansett hvor mange som ønsker å fjerne rettsstaten, og heller innføre giljotin eller gapestokk på Karl Johan.

Blir han dømt i retten så man gjerne føres ut hovedinngangen, det sier jeg ikke noe på. Så lenge man kan garantere hans sikkerhet fra de som møter opp. Da har det gått litt tid, så mange har forhåpentligvis fått roet seg litt ned.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Malmfrid said:

Kongehuset er helt avhengig av tillit hos folket. Hva er et kongehus hvis folk ikke respekterer dem?

Sier ikke at det gjelder alle - men jo flere det gjelder,  jo svakere blir kongehuset. 

Selvsagt, men jeg mener som sagt at dette snakket om mistillit er overdrevet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...