Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Jaimatadi skrev (1 minutt siden):

Voldtekt uten samleie? Det brukte de konsekvent i går. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva det er engang. Men nå er alt på film, så heldigvis.  

Alt som ikke er penetrering. Kan være beføling av bryster og underliv. Munnsex etc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaimatadi skrev (1 minutt siden):

Voldtekt uten samleie? Det brukte de konsekvent i går. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva det er engang. Men nå er alt på film, så heldigvis.  

Ja, det kan være så mangt. Egentlig alle typer seksuelle overgrep som ikke inneholder samleie. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (1 minutt siden):

Du stoler altså på advokaten til Bhatti-gjengene som er kjent for å lyve?

Herregud. Ja, det skjer ellers. Spesielt i saker hvor folk bryter besøksforbud om og om igjen, og den siktede blir tatt i nye ting om og om igjen.

Advokaten har ikke sagt dette. Jenta har formidlet dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det kan være penetrering av fingre eller gjenstander, det kan være oralsex. 

Jeg trodde det betydde at det ikke er penetrering 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (Akkurat nå):

Besøksforbudet må utgå da hun ikke har behov for det. Hun vil låne bil av han og sånne praktiske ting, og da er det greit å få det opphevet iom hun ikke er redd for han. Hun er heller ikke i fare? 
Nå kommer det også videobevis fra Marius som telefon som sannsynliggjør hans uskyld sier hans forsvarer. Utrolig merkelig å arrestere han på den måten. Det er den rette måten å gjøre det på ved voldtektsanklager absolutt, men det skjer da aldri ellers? Gjorde politiet dette for å sabotere for rehab plassen hans i London? 

Marius har ikke lov til å være i nærheten av sin siste ekskjæreste, punktum. Han brøt besøksforbudet. Tenker du at denne kvinnen kidnappet Marius, eller tvang han til å kjøre bil uten gyldig førerkort med henne som passasjer? 

Hva skal han på rehab å gjøre egentlig? Skal de lære han at voldtekt ikke er greit? Skal de lære han at det ikke er greit å systematisk mishandle sine partnere?

Denne farlige mannen burde ikke få være i nærheten av andre sårbare mennesker. 

• Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carrie_S skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde det betydde at det ikke er penetrering 

Samleie er penetrering av kjønnsorgan i kjønnsorgan/anal. Bruker man en dildo har man ikke samleie, men man penetrerer seg med en dildo. Hvis det gir mening. Når det er sagt, vet vi ikke hvilken seksuell art dette var, ikke sikkert det er snakk om penetrering av noe en gang. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (2 minutter siden):

Marius har ikke lov til å være i nærheten av sin siste ekskjæreste, punktum. Han brøt besøksforbudet. Tenker du at denne kvinnen kidnappet Marius, eller tvang han til å kjøre bil uten gyldig førerkort med henne som passasjer? 

Hva skal han på rehab å gjøre egentlig? Skal de lære han at voldtekt ikke er greit? Skal de lære han at det ikke er greit å systematisk mishandle sine partnere?

Denne farlige mannen burde ikke få være i nærheten av andre sårbare mennesker. 

Så enkelt er det faktisk.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (7 minutter siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor du siterer meg. Jeg snakket ikke om fengslingen av MBH, jeg ramset opp det kronprinsparet kjente til av MBHs kriminelle handlinger.

Uansett hva de kjenner til og ikke, har de ingen makt over Marius. Det er håpløst for foreldre å oppdra voksne barn. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (1 minutt siden):

Uansett hva de kjenner til og ikke, har de ingen makt over Marius. Det er håpløst for foreldre å oppdra voksne barn. 

De skulle ha sørget for at han ikke hadde tilgang til boligen deres på Skaugum, som et minimum. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (40 minutter siden):

Besøksforbudet må utgå da hun ikke har behov for det. Hun vil låne bil av han og sånne praktiske ting, og da er det greit å få det opphevet iom hun ikke er redd for han. Hun er heller ikke i fare? 
Nå kommer det også videobevis fra Marius som telefon som sannsynliggjør hans uskyld sier hans forsvarer. Utrolig merkelig å arrestere han på den måten. Det er den rette måten å gjøre det på ved voldtektsanklager absolutt, men det skjer da aldri ellers? Gjorde politiet dette for å sabotere for rehab plassen hans i London? 

Lettere å få tak i han i Norge kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg fremstår det som at Marius har et ekstremt nedlatende kvinnesyn og i tillegg en forakt for autoriteter og norske lover. Han bryr seg døyten om besøksforbudet, kjører uten gyldig sertifikat selv om han vet at han blir overvåket av pressen og mest sannsynlig også av politiet.

Han opplever seg selv som uangripelig, at han egentlig er unntatt loven og kan holde på som det passer. Det må jo være et sjokk for mannen og plutselig bli stilt til ansvar! Ikke rart at han mener seg uskyldig i de fleste siktelsene mot seg. Men han fremstår ikke så kul lengre og jeg tipper influensere og kjendiser helst ikke vil assosieres med han fremover. Men her kan jeg ta feil, det er alltid noen damer som gjerne vil redde en forbryter/overgriper. 

Moren har selvfølgelig forsøkt å redde sønnen, men det var ikke så klokt med det brevet om å "frede lille Marius".  Mye av dette hadde ellers kommet frem tidligere og jeg tror det hadde tvunget seg frem noen endringer før det ble så galt som nå. For nå er det ille, skikkelig ille. Unge kvinner som har blitt utsatt for handlinger som sannsynligvis kommer til å prege dem i lang tid.

Jeg kan heller ikke tro annet enn at det for Marius må være evig skamfullt å få trynet sitt klistra over de fleste nyheter i den vestlige verdenen og at trynet ditt assosieres med overgrep og vold. I alle fall hvis han lykkes med å bli rusfri, rus døyver så mangt. 

Psykisk helse? Vi får håpe at han har helse nok til å ta inn over seg og til å gjøre opp for seg der det er mulig. 

• Liker 16
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jobbermedbarn skrev (15 minutter siden):

På hvilket grunnlag?

Dere leser jo om denne saken i avisene og der står det hvorfor..... 

Men sender heller ballen tilbake , hvorfor ikke? 

Nå er det skrevet opp og ned om denne saken i månedsvis og da ser jeg ingen grunn til lukkede dører få lenge han selv ønsker pressen til stede. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (Akkurat nå):

Dere leser jo om denne saken i avisene og der står det hvorfor..... 

Men sender heller ballen tilbake , hvorfor ikke? 

Nå er det skrevet opp og ned om denne saken i månedsvis og da ser jeg ingen grunn til lukkede dører få lenge han selv ønsker pressen til stede. 

Det er jo ikke av hensyn til ham det eventuelt lukkes - det er for å sikre videre etterforskning og minske sjansen for bevisforspillelse.

Og kanskje for å beskytte de fornærmede.

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke går i dag til det unge offeret som nå er dratt inn i dette kaoset og mediapresset. Hun er et helt uskyldig offer for en manns handlinger, og jeg håper at hun blir beskyttet med alle mulige lovlige midler. 

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...