Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Malmfrid skrev (3 minutter siden):

Det er pinlig for alle å bli hentet av politiet hjemme i egen gate - man skal ikke spesialbehandles fordi om mor og stefar tilhører kongehuset. Men dessverre så vil vi se mye av dette framover ... noe som bare skaper enda mer avstand til det norske folk. 

Tviler på at dette ble gjort av hensyn til Marius. Det er jo ikke sånn at folk ikke har oppdaget hva som har skjedd liksom. Det var nok heller hensynet til kongehuset som slo inn.

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malmfrid
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Tviler på at dette ble gjort av hensyn til Marius. Det er jo ikke sånn at folk ikke har oppdaget hva som har skjedd liksom. Det var nok heller hensynet til kongehuset som slo inn.

Neivel - av hensyn til hvem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (3 minutter siden):

Enig, tenker også det handler om hensyn til kongehuset og ikke Marius

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Muskath said:

Ja, hva kunne vel ikke media skrevet hvis han ble pågrepet på Skaugum 

Sånn personlig tenker jeg at det nesten hadde gitt et bedre bilde dersom han ble pågrepet der han var.  (Det er mer smålig at han har fått muligheten til å gå til en skole i nærheten og media er nok like «på saken» uavhengig om det er Skaugum eller skolen 100 m unna)

Om de hadde gjort som ved alle andre pågripelser, kunne saken ha hatt en «bedre» fortelling i det store bildet: 
- hjemme, der han bor

- ingen forskjellsbehandling 

- ingen forvarsel fra politiet 

- politiet hadde vist alle, inkludert offeret, at de tar dette på største alvor 

- Marius hadde fått kjent på ydmykelsen og ansvaret han står ovenfor på en annen måte 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (3 minutter siden):

Neivel - av hensyn til hvem da?

Kongehuset sa jeg jo 🙂

Eller kanskje det var en avtale mellom politiet og livvaktpolitiet? 

eller kanskje der er noen juridiske knuter ved å arrestere folk i en av kongehusets residenser? 🤷🏻‍♀️

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote skrev (4 minutter siden):

Utifra det jeg har hørt var Ari Behn den hyggeligste, mest omsorgsfulle og åpne personen i kongefamilien. Trist at det gikk som det gikk. Istedet blir vi servert Sjaman Durek med lykkeamuletter. 

Helt enig! Jeg var så begeistret for Ari. 

• Liker 6
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Malmfrid said:

Det er pinlig for alle å bli hentet av politiet hjemme i egen gate - man skal ikke spesialbehandles fordi om mor og stefar tilhører kongehuset. Men dessverre så vil vi se mye av dette framover ... noe som bare skaper enda mer avstand til det norske folk. 

Man ser jo hvordan mobben reagerte når nyheten sprakk, så jeg ser overhodet ikke noe problem med det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labello skrev (6 minutter siden):

(…)
Om de hadde gjort som ved alle andre pågripelser, kunne saken ha hatt en «bedre» fortelling i det store bildet: 
-

- Marius hadde fått kjent på ydmykelsen og ansvaret han står ovenfor på en annen måte 

Du synes ikke han et ydmyket like mye som andre folk ville blitt, gjennom presseomtalen, kommentarfeltene og forumene, nasjonale og internasjonale medier og kravene om folkeavstemming over statsformen? Virkelig?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 time siden):

Det kan man gjøre. Den siste skatteligningen vi har tilgang på var han lærling. Han hadde lik lønn som andre lærlinger. Om han fikk stipend og tok lån kan være, men godt mulig at han i likhet med andre lærlinger med foreldre med god økonomi fikk hjelp. Som og bo gratis. Når det gjelder livsstilen hans, så tar mange fram at han er med resten av familien på ferie. Jeg synes ikke det er så rart. Om han ikke får være med neste gang som konsekvens av dette , hadde vært på sin plass, men tidligere han blitt behandlet som et medlem av familien som de fleste andre familier om ferien så er på hytte, camping, granca eller av det mer eksklusive slaget. Jeg har vært inne på resten av livsstilen hans i tråden før. Tror du han betaler for champagnen han drikker ute på byen selv? Tror du rike kjendisvenner som ber han på ferie / fest / eller gir han jule og bursdagsgaver er gniene ? Han er storebroren til den kommende dronningen. Klart folk med penger som vil opp og fram smisker med han som bare faen. 

tilbake til inntekt, flere påstår at han har sluttet og jobbe, men ingen har noe og linke til og jeg finner ingenting om det når jeg googler ? 

Fordi pressen har skjermet han. På tide å ta ansvar selv når man er 27 år. Ikke mange 27 åringer som har adresse hos foreldrene og som reiser rundt i verden med kjæresten sin. Noen betaler for dette, men signaleffekten dette gir er verre og svært kritikkverdig. Priviligert som han er. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (3 timer siden):

Min kilde er bare min hukommelse. Jeg husker han og hvor han bodde. Hadde vært interssant med en kilde på at han ikke er fra Bygdøy. 

Nei, jeg tror deg. 

Men at de er blitt «fredet» tyder jo på at de har kontakter/innflytelse som gjør at Se og Hør har ligget unna i alle år og til og med skrevet mindre om dem enn Finansavisen og/eller ikke har særlig tette bånd med sin sønn og sønnesønn. 

Endret av O Rakel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (17 minutter siden):

Ari hadde svært dårlig råd til tider,  og måtte delta på mye han ikke likte for å skaffe penger.  Etterhvert solgte han bra, men han hadde også et veldig høyt forbruk. 

Uansett er det alltid bra å ha en utdannelse, uansett hva.  

Googlet litt. Jo, han har studert, og jobbet som truckfører og bartender. Ja, han var 27 år når han fikk forsiden på vg med terningkast 6 og ble sammenlignet med Ibsen og Hamsun. Jeg hadde byttet bort studier med denne gaven ( som desverre ikke utviklet seg fordi han møtte Martha og slottet sensurerte den litt råe skrivestilen hans. ) Men jo han har studert religionshistorie og idéhistorie , om han har fått bruk for det vet jeg ikke. Tror både truckfører og bartender gjorde mer for evnen til menneskekildring. Hva var det han deltok på som han ikke likte for og skaffe penger? 

• Liker 8
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, MissLucy said:

Du synes ikke han et ydmyket like mye som andre folk ville blitt, gjennom presseomtalen, kommentarfeltene og forumene, nasjonale og internasjonale medier og kravene om folkeavstemming over statsformen? Virkelig?

Det du nevner var ikke relevant med scenarioene. Det fulgte med begge.

Om man skal pågripes, mener jeg ja - at han hadde kjent på en ytterligere følelse ved å bli pågrepet blandt familie (som alle andre kriminelle som ikke har noe valg). Denne burde han ha stått i.

Hadde han ikke fått forskjellsbehandling her, ville han, i det lengte løp, sluppet ydmykelsen ved å nettopp få bli forskjellsbehandlet. Dette fører også til spekulasjoner hvor vidt han blir forskjellsbehandlet på andre ting også 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 time siden):

Googlet litt. Jo, han har studert, og jobbet som truckfører og bartender. Ja, han var 27 år når han fikk forsiden på vg med terningkast 6 og ble sammenlignet med Ibsen og Hamsun. Jeg hadde byttet bort studier med denne gaven ( som desverre ikke utviklet seg fordi han møtte Martha og slottet sensurerte den litt råe skrivestilen hans. ) Men jo han har studert religionshistorie og idéhistorie , om han har fått bruk for det vet jeg ikke. Tror både truckfører og bartender gjorde mer for evnen til menneskekildring. Hva var det han deltok på som han ikke likte for og skaffe penger? 

Lurer på hva en truckfører lærer om mennesker, mer enn en som studerer idéhistorie og religionshistorie 🙄

Endret av O Rakel
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (58 minutter siden):

Ja, det er det ikke så mange som får. Det vil nok komme mer til overflaten etterhvert. 

Er ikke uvanlig at politiet har kontakt med den som skal pågripes før pågripelsen skjer.

Er ikke slik at alle som pågripes nødvendigvis gjør det hjemme eller på jobben liksom.

Ved fare for liv og helse, at personen skal rømme eller bevisforspillelse så ja.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Malmfrid
Gibralfaro skrev (15 minutter siden):

Man ser jo hvordan mobben reagerte når nyheten sprakk, så jeg ser overhodet ikke noe problem med det.

Jeg vet om folk som blir hentet hjemme av politiet og det er ikke kjekt for noen. 

Men det er noe som heter "som man reder, ligger man" ... og det må de fleste av oss vanlige dødelige forholde oss til. Man lærer gjerne den veien ...

Endret av Malmfrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at man diskuterer om det er rett eller ei at MM reiser til Paris for å representere. Først sønnen er en 27 år gammel VOKSEN mann. Synes det er flott at hun reiser og får fokus på noe annet.  

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (2 timer siden):

Døtrene til Märtha har vel ikke gjort noe galt?!?

Leah velger ganske konsekvent å stadig "glemme" å merke reklame, som også hennes mor gjør, og også Verrett...

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

Leah velger ganske konsekvent å stadig "glemme" å merke reklame, som også hennes mor gjør, og også Verrett...

Folk er vel ikke stokk dumme? Alle vet det er reklame. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...