Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

MissLucy skrev (2 minutter siden):

ut fra det resonnementet, så skulle du jo, rent logisk,  vært kritisk til at de stilte ham disse spørsmålene i den situasjonen.

Han var jo på jobb som Norges kronprins - ikke som noens stefar.

Han kunne svart som en ansvarlig voksen mann, men som vanlig virker han totalt uforberedt på spørsmål fra pressen. 

Pressen er der av en grunn - så spørsmål fra dem er noe han vet han skal besvare.

• Liker 13
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissHannigan skrev (41 minutter siden):

Lurer på hvilke forhold den mannen lever under? Hvorfor følte han for å komme med en personlig kjærlighetserklæring, offentlig?? I DAG? 

Marius har voldtatt en bevisstløs kvinne. "Jeg savner Mette, og skulle gjerne vært hos henne nå" svarer Norges neste konge. 

Jeg også. Jeg fikk nesten inntrykk av at han snakket til MM via kamera, virket redd for å si noe galt, og spilte ballen videre til henne. 

• Liker 13
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (8 minutter siden):

ut fra det resonnementet, så skulle du jo, rent logisk,  vært kritisk til at de stilte ham disse spørsmålene i den situasjonen.

Han var jo på jobb som Norges kronprins - ikke som noens stefar.

Vel, når det har en effekt på kongehusets plikter og tilliten forsørgerne av kongehuset har til kommende regent og dronning, så er det helt på sin plass å stille de spørsmålene, skulle da bare mangle. 

Det er ikke "alt for Norge", det er "alt for Mette!" For en pusling!

Endret av K_mb
  • Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett maken til overfortolkninger og vranglesninger av noen enkle setninger uttalt i en presset situasjon. 

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg ønsker å rippe opp i det for mye, vil jeg også komme med et poeng jeg er usikker på om jeg har sett tidligere her. På papiret (bokstavelig) ser det utvilsomt litt rart ut at kvinnen som ble rundjult og som i utgangspunktet ikke ville anmelde, nå plutselig låner bil av vesle Marius. Det har tidligere blitt skrevet om at ofre veldig ofte sliter med å forlate voldelige forhold, og det er dessverre helt riktig.

Noe som ikke er blitt diskutert, er at visse personlighet(sforstyrrels)er også analyserer fremtidige og nåværende partnere og sosiale bånd ytterlig kynisk. De leter etter svake punkt, og utnytter de såpass rått at de av oss med empatiske evner sliter med å forstå deres handlingsmønster. Jeg har selv blitt fanget inn av slike mennesker, og det er ikke før lenge etter at jeg innser at "alle" så noe jeg ikke evnet å se der og da.

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri sett maken til overfortolkninger og vranglesninger av noen enkle setninger uttalt i en presset situasjon. 

Er det vanlig å dra inn savnet til kona i en såpass presset situasjon? Eller er det kun et frikort kun noen har? Har du eksempler på andre som har gjort det i en så presset (negativ) situasjon? Jeg kan kun komme på idrettsutøvere som ønsker å takke kona etter at de har oppnådd noe.

• Liker 27
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 minutter siden):

Du VET ikke at det er "vranglesinger og overfortolkninger". Det dine antagelser. Mht tolkninger. Så blit det norske folk tvunget til å måtte tolke all den tid kongehuset og andre involverte VELGER å tie handlingene MBH er beskyldt for, ihjel. 

• Liker 10
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

Mente det ikke som en fleip. 

Syns det er trist hvis noen syns det er trist at han ikke fikk dra til London idag. 

Jeg syns det er flott at han endelig ble tatt for voldtekten. 

Som er den fokus folk må ha. 

Jeg synes ikke det er trist at han ikke fikk dra til London i dag nei. All fokus er på voldtekten. 
det har vært fokus på rehabilitering , og spekulasjoner rundt om den forrige London turen var formøte til rehabilitering. Da visste vi jo ikke om voldtekten. Jeg tviler på at mm og hm visste om voldtekten, siden kvinnen ikke er kjent med dem og ikke har anmeldt, så at fokuset var og få Marius som sliter med rusavhengighet på rusklinikk inntil i går er vel ikke rart. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkatt skrev (1 minutt siden):

Du VET ikke at det er "vranglesinger og overfortolkninger". Det dine antagelser. Mht tolkninger. Så blit det norske folk tvunget til å måtte tolke all den tid kongehuset og andre involverte VELGER å tie handlingene MBH er beskyldt for, ihjel. 

? Selvsagt er det mine tolkninger av de vanvittige tingene folk klarer å lese ut av de korte kommentarene til Haakon. Hva skulle det ellers være, sånn logisk sett? 

Antakelser har imidlertid ikke noe med det å gjøre. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (12 minutter siden):

Helt enig , men ikke overraskende. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (3 minutter siden):

Litt hakeslepp her, spesielt over hvor forskjellig man ser på det. 

BørIkkeSkriveForMy skrev (2 minutter siden):

Er det vanlig å dra inn savnet til kona i en såpass presset situasjon? Eller er det kun et frikort kun noen har? Har du eksempler på andre som har gjort det i en så presset (negativ) situasjon? Jeg kan kun komme på idrettsutøvere som ønsker å takke kona etter at de har oppnådd noe.

Dette er jo en meget spesiell situasjon. Det er jo viktig å tenke på at de etter all sannsynlighet var i London for å planlegge avrusning, han skulle reise i dag. HM drar på jobb i utlandet og det er vel ikke vanskelig å tenke seg at dette er en lettelse for dem at MBH skal til avrusning. Så blir han i stedet satt i varetekt igjen og i avhør i dag, og for voldtekt som de sikkert ikke visste om. Så at han da i tillegg til å tenke på berørte og å si at Marius står ovenfor alvorlige anklager sier han gjerne skulle vært hjemme i dag er i mitt hodet helt menneskelig. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (19 minutter siden):

jeg visste ikke at man måtte søke separasjon fordi et familiemedlem er siktet for noe.

Absurd.

Har aldri sett maken til kollektivt tap av gangsyn.

Aricia skrev (4 minutter siden):

Ganske utrolig.

MissLucy skrev (9 minutter siden):

og jeg synes at mennesker empati med hverandre hører til alle steder alltid.

Ja!❤️

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden):

Litt hakeslepp her, spesielt over hvor forskjellig man ser på det. 

Dette er jo en meget spesiell situasjon. Det er jo viktig å tenke på at de etter all sannsynlighet var i London for å planlegge avrusning, han skulle reise i dag. HM drar på jobb i utlandet og det er vel ikke vanskelig å tenke seg at dette er en lettelse for dem at MBH skal til avrusning. Så blir han i stedet satt i varetekt igjen og i avhør i dag, og for voldtekt som de sikkert ikke visste om. Så at han da i tillegg til å tenke på berørte og å si at Marius står ovenfor alvorlige anklager sier han gjerne skulle vært hjemme i dag er i mitt hodet helt menneskelig. 

Ja, mulig de så på det som en lettelse at nå skulle han på avrusning , istedenfor ender det med ny anmeldese som er svært alvorlig og jeg skjønner godt han gjerne ville vært hos sin kone da.

Går an å ha to tanker i hodet her.

Endret av Orly
  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkatt skrev (10 minutter siden):

Vi er ikke tvunget til å tolke noe som helst. Det er et aktivt valg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden):
Sitat

Menneskelig? Sikkert.

Pressevennlig, gitt konteksten? Vekket ikke min oppmerksomhet, i hvert fall.

Kongelig? Det toget har gått for ganske mange allerede. Som du sier er dette en ganske spesiell situasjon, jeg vil påstå den er uverdig for Norge, men så er ikke jeg kongelig da. Det er jo åpenbart at denne gjengen er overmennesker som ser ting jeg ikke ser, samtidig som de snakker i selvfølgeligheter de få gangene vi er verdt deres oppmerksomhet.

Endret av BørIkkeSkriveForMy
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Orly skrev (1 minutt siden):

Ja, mulig de så på det som en lettelse at nå skulle han på avrusning , istedenfor ender det med ny anmeldese som er svært alvorlig og jeg skjønner godt han gjerne ville vært hos sin kone da.

Går an å ha to tanker i hodet her.

JA!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (14 minutter siden):

? Selvsagt er det mine tolkninger av de vanvittige tingene folk klarer å lese ut av de korte kommentarene til Haakon. Hva skulle det ellers være, sånn logisk sett? 

Antakelser har imidlertid ikke noe med det å gjøre. 

Du vet like lite som oss andre og kan dermed ikke påpeke at det som forståes av oss er feil. Med mindre du har tilknytning til de involverte parter...

Endret av Sølvkatt
  • Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 minutt siden):

Da tar du helt feil! Jeg synes sympati for ofrene bør stå i fokus!

Og det uttrykte han da også - aller først. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått flere måneder siden hendelsen på Frogner som ble etterfulgt av MBH sin unnskyldning og tilståelse om det forholdet. Han sa da at han nå skulle søke hjelp. I stedet for å prioritere det, har han vært på hyttetur der det har vært narkotika og han har vært på ferie i Italia. Senere har det også kommet frem at politiet har gitt ham særbehandling ved både advare ham om at han er i politiets søkelys, varsle pågripelse, slik at SIM-kortet og telefonen ble ødelagt, og de har vært svært fleksible på når og hvor de har avhørt ham. Jeg lurer veldig på hvorfor han ikke ble i London da HM avlyste avtaler mens Kongen var på ferie og tok ham dit i forrige uke. Jeg tror familien prøver å hjelpe ham, men at ikke MBH ser alvoret. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...