Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Hvordam skulle de vite at den var sjålet og ikke bare ble oppbevart for en venn? Symes folk har veldug høye forventninger tiv hva foreldrene til voksne folk skal få til.

Problemet er at det begynner å bli så mange eksempler der fyren har fått holde på. Kronprinsparet kunne kanskje ikke vite om scooteren var stjålet, men festene på Skaugum, råkjøringen hvor MBH nesten kjører ned en gardist osv, i tillegg til unge kvinner som uttrykker bekymring om MBHs atferd osv... 

Man sitter med følelsen av at kronprinsparet har vært tafatt (for å si det mildt), noe som peker tilbake på hvordan de har håndtert saken etter at den havnet i offentligheten.

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FORFAR skrev (Akkurat nå):

Problemet er at det begynner å bli så mange eksempler der fyren har fått holde på. Kronprinsparet kunne kanskje ikke vite om scooteren var stjålet, men festene på Skaugum, råkjøringen hvor MBH nesten kjører ned en gardist osv, i tillegg til unge kvinner som uttrykker bekymring om MBHs atferd osv... 

Man sitter med følelsen av at kronprinsparet har vært tafatt (for å si det mildt), noe som peker tilbake på hvordan de har håndtert saken etter at den havnet i offentligheten.

Også har i tillegg eksene hans kontaktet dem.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (7 minutter siden):

Det er ingen som vet hvilke økonomiske ressurser denne kvinnen har. Tidligere måtte jo bistandsadvokaten MYL ta kontakt med Slottet, for å få utbetalt erstatning på 30.000,- etter ødeleggelsene MBH hadde gjort i leil. hennes, slik at planlagt flytting kunne skje.

Er jo bare rett og rimelig at hun tenkte hun kunne låne bilen til voldsutøveren, all den tid han har påført henne det han har gjort. Som gjorde henne sykemeldt og sikkert traumatisert, også. Det koster jo litt å leie bil, og dersom hun driver med oppdrett av hunder - så er vel det minste voldsutøveren kunne gjøre, å låne henne en bil gratis, som han ikke kunne brukt lovlig uansett.

Ser at siktelsen mot MBH er utvidet til å gjelde vold i nære relasjoner også mot denne kvinnen nå, slik siktelsen har vært mot ham når det gjelder JS og NH tidligere.

Kommer ikke til å godta at noen legger noe som helst skyld på noen av kvinnene.

Ellers er jeg overrasket over den nye siktelsen som vedr. sovevoldtekt. Man har jo hørt noe om voldtekt, men det skulle være fra tidligere, da MBH bodde i Tønsberg.

https://www.vg.no/rampelys/i/4BxB0R/marius-borg-hoeiby-paagrepet

Deg spiller egentlig ingen rolle hvilke økonomiske ressurser hun har eller ei. Hun har advokat, foreldre, politi og et vern som har sagt hun skal ha null kontakt med vedkommende. Så nei, det er ikke rett og rimelig når hun er så traumeskadet som det har blitt sagt. Hun kunne lånt en bil hvor som helst et annet sted. Dette er så såpeopera som man får det. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (Akkurat nå):

Deg spiller egentlig ingen rolle hvilke økonomiske ressurser hun har eller ei. Hun har advokat, foreldre, politi og et vern som har sagt hun skal ha null kontakt med vedkommende. Så nei, det er ikke rett og rimelig når hun er så traumeskadet som det har blitt sagt. Hun kunne lånt en bil hvor som helst et annet sted. Dette er så såpeopera som man får det. 

Jeg mener at uansett hvordan hun forholder seg til MBH, så er det hennes sak. Og ingenting noen av oss har rett til å spekulere i. Hun har ikke brutt loven. Det er det MBH som har gjort.

• Liker 16
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (2 minutter siden):

Ja, det er det inntrykket man får. Vi vet selvsagt ikke hva som er prøvd og ei, men man tillater ikke at HA får innpass på Skaugum, man tillater seg ikke å unngå dialog med eksen, gjentatte ganger, etter at hun har betrodd seg til dem, man tillater seg ikke å  rydde i boligen mens man venter på at han skal gjøre seg ferdig i dusjen før han skal pågripes, man tillater ikke at han kræsjer biler inn i gjerder, holder på å kjøre ned en gardist osv. Man bare gjør det ikke. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (11 minutter siden):

De er like ille som sønnen sin når de har beskyttet han slik. Og jeg trodde ekstremt mye bedre om dem. Haakon har alltid virket så god synes jeg, men nå tenker jeg at han har beskyttet en volds og voldtektsmann og det er så kvinnefientlig som man får det. Jeg kommer aldri til å se på kongefamilien på samme måte, nå blir han vel snart konge også...

Vekk med hele institusjonen, den er for dårlig. Kusina til Haakon har fått innpass i kunstmiljøet ene og alene pga bakgrunnen sin (har dere sett "kunsten" hun lager eller 🤣🤣🤣) og Martha ser på seg selv som et stort offer fordi hun har vokst opp som offentlig person (hun ble skrevet veldig lite om selv om hun griner over å liksom ha fått hele sitt ungdomsliv brettet ut i media(det stemmer jo ikke)) samtidig som hun utnytter prinsessetittelen sin når hun vil tjene penger. Og hele oppveksten har hun fått drive med svindyre hobbyer som hun aldri hadde vært kvalifisert til på bakgrunn av talent. Kyniske gribber hele gjengen.

Endret av Blåttvann
  • Liker 34
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Josephine skrev (9 minutter siden):

Også har i tillegg eksene hans kontaktet dem.

Ja, og da sitter man med følelsen av at kronprinsparet har beskyttet ham på et vis.

Merker at jeg for alvor mister tiltro til kongehuset. Man har jo en annen alvorlig sak der også. Og kongehusets policy er å ikke si noe som helst, ikke gjøre noe som helst. Det er hinsides.

Endret av FORFAR
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kratt_ skrev (1 time siden):

Enig. Mister troverdigheten hele dama. 

Deg om det. Vi har heldigvis hørt opptakene hvor han truer henne med både det ene og det andre. I det opptaket hører vi ham også innrømme vold mot kvinnen, samt at han retter drapstrusler mot en tredjeperson. 

• Liker 16
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 timer siden):

VG  skriver iallefall det 

Sitat: I pressemeldingen skriver politiet at kvinnen fra Frogner-hendelsen var i bilen med Høiby da han mandag denne uken ble pågrepet på nytt.

https://www.vg.no/rampelys/i/4BxB0R/marius-borg-hoeiby-paagrepet

Synes det er rart at hun ifølge avisen skulle låne bilen hans....  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (10 minutter siden):

Ja, og da sitter man med følelsen av at kronprinsparet har beskyttet ham på et vis.

Merker at jeg for alvor mister tiltro til kongehuset. Man har jo en annen alvorlig sak der også. Og kongehusets policy er å ikke si noe som helst, ikke gjøre noe som helst. Det er hinsides.

Helt tragisk. Jeg mener at kronprinsparet burde ta et valg NÅ; stå i stormen med folket sitt eller trekke seg fra arverekkefølgen.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (Akkurat nå):

Ja det er  iallefall  veldig  dumt. På mange måter. Kan jo kanskje tyde på at han skulle avgårde om ikke så lenge også. Så håper ikke dette hindrer start på behandling iallefall.  

Håper de har hjemler til å holde på han frem til  avreise til behandling.  Men vet ikke nok om det til å tro ikke tro så mye rundt det. Men tenker at om de kan det, hadde det kanskje vært det beste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siesta skrev (7 minutter siden):

Synes jeg og... Spesielt når han har kontaktforbud/besøksforbud? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (26 minutter siden):

Jeg er positivt overrasket over at politiet har anmeldt han for voldtekt.

Det er selvfølgelig altfor sent, men det skjer hvertfall.

Sterke saker. Ikke overraskende.

Kan rehab fikse dette tro? Får man plutselig respekt for kvinner og slutter å voldta dem, etter rehab? 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er tydeligvis mange som har hørt om beskyldninger om voldtekt allerede, men nå er det en siktelse på det og saken er jo blitt enda mer alvorlig. 

Jeg håper han nå i fremtiden enten kommer til å befinne seg i varetekt eller på rehabilitering. Han virker til å ha mistet det helt/gi fullstendig f… og han er jo en fare for andre, mtp alt som har skjedd skal han jo være glad han ikke er blitt drapsmann, så for først og fremst andre sin del, men også for han selv og kongefamilien håper jeg det er lenge til han er ute i det fri igjen. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josephine skrev (1 minutt siden):

Helt tragisk. Jeg mener at kronprinsparet burde ta et valg NÅ; stå i stormen med folket sitt eller trekke seg fra arverekkefølgen.

Helt enig. Fram til nå har jeg tenkt at i teorien kunne det være sånn at dette styret var dråpen som fikk ekteskapet til å havarere. Og uten MM så kunne han ha klart seg greit mht rollen. Men nå er det muligens for sent, dette setter han i et fryktelig dårlig lys også.

Som monarkist synes jeg det beste er om kronprinsparet trekker seg, så kan de bruke de neste årene på å dulle med Marius. Og så får neste generasjon tilbudet om å overta plassen i tur og orden; med alt den innebærer av ansvar, og forståelse av at det faktisk er noen begrensninger på livet ditt med å inneha en slik rolle. Er det ingen av dem som vil, så får vi avskaffe hele greia. Heller republikk enn dette opplegget.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Sterke saker. Ikke overraskende.

Kan rehab fikse dette tro? Får man plutselig respekt for kvinner og slutter å voldta dem, etter rehab? 

Noe sier meg at, nei, det får man ikke. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, positiv til politiet i dag, men hva har de egentlig drevet med til nå? Jeg synes vi fortjener å vite hva de har tenkt og hvorfor de har tatt de valgene de har tatt, aller mest mtp sikkerheten til kongefamilien vår! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...