Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dagbladet: Det er politiet som har opprettet sak, ikke kvinnen. 

VG: Kvinnen kjente ikke MBH, er ikke en del av miljøet. 

Politiet har altså fått denne informasjonen  gjennom tidligere avhør/undersøkelser. 
Ja dette har tatt tid, men jeg tenker nå at de gjør dette grundig. 
At ikke han har vett til å være på rehabilitering nå, sier jo hvertfall alt. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Dagbladet: Det er politiet som har opprettet sak, ikke kvinnen. 

VG: Kvinnen kjente ikke MBH, er ikke en del av miljøet. 

Politiet har altså fått denne informasjonen  gjennom tidligere avhør/undersøkelser. 
Ja dette har tatt tid, men jeg tenker nå at de gjør dette grundig. 
At ikke han har vett til å være på rehabilitering nå, sier jo hvertfall alt. 

At han ikke har vært/er i rehabilitering er en skam. Det er å spytte på alt og alle. Han skulle jo ta det på ytterste alvor osv. Senere har forsvarsadvokaten sagt at NÅ har Marius tid til å ta tak i rehabiliteringen - etter avhør. Siden da har han posert med øl og langfingeren, vært på hasj-kalas på hyttetuyr, kjørt rundt uten lappen, brutt besøkssforbud - og vært på familietur til London. 

Jeg syns det begynner å bli litt skummelt at denne fyren "går løs" jeg. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvis Kongehuset fortsetter å sitte stille i båten nå så tror jeg de kommer til å slite med tilliten. 
Får satse på at noen andre enn MM tar styringen nå.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
1600 skrev (På 19.11.2024 den 7.57):

Tenker det kanskje er på tide at alle kongehusets forkjempere i denne tråden begynner å tenke litt på hvordan denne gutten bevisst er skjermet - selv om foreldrene hans har fått beskjed om vold og mishandling av hans eks, hvor det nå foreligger nok bevis for siktelse av grov voldtekt.

Om ikke Mette 'Jeg står godt i det' Marit snart kommer med noe bør hun pakke inn årene og komme seg sporenstreks ut av alle eiendommer Norges folk vedlikeholder.

Tenk dere - Norge satt uten regent fordi denne fjotten måtte ha mamma og faffa med seg til London. Der har du prioriteringene til MM og HM. Hele institusjonen er pill råtten. Voldelige voldtektsmenn er mye viktigere enn å være representant for folket de betales 10-talls millioner for å representere i året. 

Er voldtekten til Mairus også moren hans sin feil? Kanskje på tide å innese at disse uttalelsene i bunn  og grunn er å beskytte en voldsmann sine handlinger.

For det er i prasksis det du sier her. Marius har voldtatt fordi han er beskyttet. 

Ønsker du deg gapestokken tilbake? Jeg skjønner  ikke helt hva du mener mora skulle ha gjort her for å hindre han i å voldta noen.

De som kan gjøre noe er retts systemet. Rettsystemet i Norge  er slik at man er fri til man sitter inne. Med mindre de anser det nødvendig med varetekts fengsel. 

Mora hans er ikke et rettsystem i seg selv , og kan ikke hive han i fengsel.

Den enkle forklaringen her er at Marius fant det for godt å forsyne seg av fatet uten lov. Så er det en ting mora hans ikke skal ga skylden for, er hans voldtekt på andre kvinner. Nå må dere gi dere. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Korpsnerden skrev (7 minutter siden):

Tre nye siktelser:

- Voldtekt

- Nytt brudd på besøksforbud 

- Kjøring uten førerkort

Kilde: https://www.seher.no/kongelig/pagrepet-for-voldtekt/82256870

Ang selve pågripelsen i går. Han har brutt besøksforbudet igjen, og han kjører uten førerkort? Hvor arrogant går det an å bli? Han viser totalt forrakt for loven! 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Han viser seg som en typisk kriminell. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
megmegmeg11 skrev (18 minutter siden):

Mulig jeg ikke er helt våken ennå, men det er ingen av de forrige kjærestene han har voldtatt, dette er altså en helt annen kvinne og sak? Og når fant dette i såfall sted??

Det vet vi jo ikke. Men tror ikke de har ytret noe sånt. Siden han ikke er  tiltalt for det iht det på dem. Så ting endres jo raskt. Så mulig kan komme  frem mer der nå , etter denne saken. 

Men  jeg tenker at det må de voldsutsatte få stryre selv. Å spekulere i det, tenker jeg er ekstra belastning for dem. Om det er tilfelle eller ikke. Så greit å la ligge til det evnt kommer noe. 

• Liker 1
Skrevet

Og hvorfor får han fortsatt lov til å oppholde seg "i nærheten" av Skaugum???? Det er jo heeeeelt sykt??

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Er kvinnen i den nye siktelsen den samme som Frogner-saken?

Skrevet

Jeg er ikke det minste overrasket. Dessverre. Har sittet og ventet på en sånn avsløring en god stund nå.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Der kom voldtektssaken opp ja. Trist at det viste seg å være sant.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
1600 skrev (1 time siden):

Tenker det kanskje er på tide at alle kongehusets forkjempere i denne tråden begynner å tenke litt på hvordan denne gutten bevisst er skjermet - selv om foreldrene hans har fått beskjed om vold og mishandling av hans eks, hvor det nå foreligger nok bevis for siktelse av grov voldtekt.

Om ikke Mette 'Jeg står godt i det' Marit snart kommer med noe bør hun pakke inn årene og komme seg sporenstreks ut av alle eiendommer Norges folk vedlikeholder.

Tenk dere - Norge satt uten regent fordi denne fjotten måtte ha mamma og faffa med seg til London. Der har du prioriteringene til MM og HM. Hele institusjonen er pill råtten. Voldelige voldtektsmenn er mye viktigere enn å være representant for folket de betales 10-talls millioner for å representere i året. 

Er så enig med deg. Kvalmende hvordan enkelte iherdig forsvarer disse menneskene. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Ordsmed skrev (1 time siden):

Det står at han ble pågrepet i en bil sammen med fornærmede fra Frogner-leiligheten. Er de fortsatt sammen? Venner? 

VG  skriver iallefall det 

Sitat: I pressemeldingen skriver politiet at kvinnen fra Frogner-hendelsen var i bilen med Høiby da han mandag denne uken ble pågrepet på nytt.

https://www.vg.no/rampelys/i/4BxB0R/marius-borg-hoeiby-paagrepet

Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke det minste overrasket. Dessverre. Har sittet og ventet på en sånn avsløring en god stund nå.

Jeg har hørt rykter om det andre steder, men kunne ikke skrive noe om det. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
parmanoia skrev (Akkurat nå):

Trygve Hegnar skrev noe om det for lenge siden. 

Skrevet (endret)
DaisyD skrev (Akkurat nå):

Trygve Hegnar skrev noe om det for lenge siden. 

Ja, jeg husker det. Og det var nok ikke tatt helt ut av det blå.  Men jeg har hørt om det andre steder.

Endret av parmanoia
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
parmanoia skrev (Akkurat nå):

Noen nevnte noe for en stund siden ja, kanskje det var du? Husker ikke. Men ble sagt at man sitter på info men ventet til det kom opp i media. Da tenkte jeg med én gang på voldtekt. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
anonymBbruker skrev (37 minutter siden):

Med unntak av underholdning er dette sirkuset som bare tar og tar...

ja, kanskje det er en bedre formulering.. uansett ville jeg nok ikke satt penger på at han nok kommer ut igjen fra arresten ganske kjapt om jeg var en gambler av natur da det liksom ligger i kortene nå at ingenting fester seg.. 

Endret av Carrot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...