Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Var det ikke det de prøvde på ved å kalle inn MM til avhør? Som det sies hun har rett til å si nei til? 

Jo, bistandsadvokaten til Snekkestad har sendt politiet begjæring om det. Det er de som tar beslutningen, ikke advokaten. Men nå tenkte jeg mer på agering fra politiet på selvstendig grunnlag, utfra avhørene de har tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Politiet har vel ikke kalt inn MM? Eller mente du de=JS med advokat?

~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Jo, bistandsadvokaten til Snekkestad har sendt politiet begjæring om det. Det er de som tar beslutningen, ikke advokaten. Men nå tenkte jeg mer på agering fra politiet på selvstendig grunnlag, utfra avhørene de har tatt.

Ja, dere har rett. Jeg misforsto Ada 😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Var det ikke det de prøvde på ved å kalle inn MM til avhør? Som det sies hun har rett til å si nei til? 

Det er til vurdering, men politiet har ikke enda gått til det formelle skrittet. 

Det ble jo fremhevet tidligere at MM har rett til å ikke vitne fordi hun er nærstående. Men så var det den moralske forpliktelsen da. Og enda verre er det nå, når hun har visst siden 2023. Hun har sittet med kunnskap og samtidig visst at han ikke har erkjent voldsbruken. Det ser jo unektelig litt dobbeltmoralsk ut at hun gikk ut mot pressen som skrev om JS for å beskytte henne, mens nå når det er sønnen som har gjort JS stor urett, da sittes det stille i båten. 

Jo mer jeg tenker på dette, jo verre blir det.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (1 minutt siden):

Det er til vurdering, men politiet har ikke enda gått til det formelle skrittet. 

Det ble jo fremhevet tidligere at MM har rett til å ikke vitne fordi hun er nærstående. Men så var det den moralske forpliktelsen da. Og enda verre er det nå, når hun har visst siden 2023. Hun har sittet med kunnskap og samtidig visst at han ikke har erkjent voldsbruken. Det ser jo unektelig litt dobbeltmoralsk ut at hun gikk ut mot pressen som skrev om JS for å beskytte henne, mens nå når det er sønnen som har gjort JS stor urett, da sittes det stille i båten. 

Jo mer jeg tenker på dette, jo verre blir det.

Helt enig. Nå ser jeg på den der talen hennes her om dagen som enda mindre genuin enn før. Tror ikke hun mener et eneste ord i den talen, ikke på den måten hun burde mene dem.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Nå, med det som kommer fram om informasjonen kronprinsparet fikk allerede januar 2023 - så tenker jeg enda mer enn tidligere at politiet gir særbehandling fordi de er kongelige. Som man har tenkt ved varsling og avtale vedr. pågripelse, bekymringssamtale sept. 2023 og aldri ransakelse av bolig inne på tomten til kronprinsparet.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (11 minutter siden):

Etter det som har kommet ut i dag. Så vet jeg med hundre pst. sikkerhet, at dette er mennesker som ikke føler ansvar for å hjelpe ofre for kvinnemishandling, fordi de er mer opptatt av å holde fasaden ved like.

De viser ikke ryggrad nok til å være noen som forklarer noe som helst til politiet. De har vist gjennom alt de har gjort og ikke sagt i ettertid av 04. august, at eneste fokuset deres er å fortsette beskyttelsen av sønn og stesønn. Man kunne latt være å ryddet feks., dersom man tenkte at MBH skulle stoppes. Ryddingen, uansett hva som ble ryddet - viser at tankegangen handler om opprettholdelse av fasade, og å beskytte MBH.

Jeg fatter og begriper ikke at MM kunne uttale at « jeg står stødig i kritikken», sett i retroperspektiv så er det bare et eneste stort Fu fra henne. 

Endret av Kattedama
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Déjà vu skrev (Akkurat nå):

Nå, med det som kommer fram om informasjonen kronprinsparet fikk allerede januar 2023 - så tenker jeg enda mer enn tidligere at politiet gir særbehandling fordi de er kongelige. Som man har tenkt ved varsling og avtale vedr. pågripelse, bekymringssamtale sept. 2023 og aldri ransakelse av bolig inne på tomten til kronprinsparet.

Noterer meg også at JS forsøkte å få kontakt med kronprinsparet for å fortelle ved flere anledninger også FØR januar 23.

Jeg pleier ikke å banne, men dette er f…meg helt utrolig.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Noterer meg også at JS forsøkte å få kontakt med kronprinsparet for å fortelle ved flere anledninger også FØR januar 23.

Jeg pleier ikke å banne, men dette er f…meg helt utrolig.

Ja, når var før? Mens de var sammen eller etter..Hvis det var under forholdet, trer avvergingsplikten inn. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på høy tid å avskaffe kongedømmet i Norge. Dette er en udemokratisk pengesluk, og som ligner mer og mer på et sirkus enn noe annet. De bidrar heller ikke til å gi Norge et særlig godt omdømme. Noe å tenke på til neste valg.

• Liker 18
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (9 minutter siden):

Jeg fatter og begriper ikke at MM kunne uttale at « jeg står stødig i kritikken», sett i retroperspektiv så er det bare et eneste stort Fu fra henne. 

I hvilken sammenheng sa hun det? Om ryddingen av boligen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (Akkurat nå):

Hus fikk vel til svar noe sånt som at "Det var veldig, veldig leit å høre".

Eller slageren «trist at du opplevde det slik». 

Neida. Joda. 

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kronprinsparet har forsøkt å holde Marius sin voldelige atferd skjult, fordi de ville beskytte kongehuset og sin egen luksuriøse tilværelse. De har ofret i dette tilfellet Julianne, for å beskytte egne interesser. De kunne aldri be Julianne om å anmelde volden, siden det da ville bli offentliggjort. Dermed måtte hun usynliggjøres. Det er usselt og feigt, fullstendig amoralsk og særdeles lite kongelig. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke Marius sammen med Nora i jan/feb 23? Da var det kanskje et forsøk fra Juliane på å hjelpe henne da? Tenker at ryktene hadde nok nådd Juliane om at M har utsatt Nora for det samme. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (4 minutter siden):

Nei, før det. Da hun ble bedt om en kommentar mens de var på turne i Trøndelag, hvis jeg ikke husker helt feil.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Det var helt i starten av saken. Før alt det vi vet nå. Om kriminelle på Skaugum, varsling av MBH, sim kort som ble borte og MM som ryddet (MBH påstår at det ikke var han som fjernet sim kortet), og nå altså at de visste hva slags voldelig person han også er. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (26 minutter siden):

Hadde det ikke vært i hennes interesse som kronprinsesse og bistå myndighetene.
Eller er det mor til voldsutøveren som trumfer.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/687?post=172951

Ikke kom og si at du ikke visste, Mette Marit. Juliane sa fra om volden i januar 2023. Kronprinsparet visste visst litt mer enn det Marius fortalte dem, som HM tidligere har nevnt. 

Nei, skulle du ha sett. 

Bare for å få det på det rene; jeg bedriver ikke hat mot MM. Jeg er overbevist om at hun har mange gode sider som medmenneske, mor, osv. Jeg har dog lenge ment at hun ikke passer som dronning. Det er et faktum at hun har en fortid som etterhvert viser seg å ikke kun bare kunne dekkes av adjektivet «utsvevende». Jeg synes det likevel er riktig at ikke alt blir smurt ut i pressen, men likevel, - det er åpenbart en del mennesker som har store problemer med henne grunnet fortiden hennes. Hun kommer også fra en familie hvor enkelte medlemmer har hatt store utfordringer hva gjelder atferd. Hvor mye en skal legge vekt på dette er jo definisjonssak, hun skal såklart ikke stå til rette for handlinger foretatt av hennes familiemedlemmer. Likevel kan det være en del kontekstuelle aspekter her som gjør det adskillig mer utfordrende for henne å skulle passe inn som dronning. Dette mener enkelte, uten at det nødvendigvis er snakk om eugenikk, «1930-tallet ringte og vil ha holdningene sine tilbake», osv. Kanskje var dette i utgangspunktet et dødfødt prosjekt, å tvinge en særdeles vanlig jente av folket inn i ett slikt gullbur som dette. Kanskje hadde hun ikke en gang forutsetninger, forståelse eller evne til å skjønne rekkevidden av dette. 

And here we are. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (1 minutt siden):

Hadde det ikke vært i hennes interesse som kronprinsesse og bistå myndighetene.
Eller er det mor til voldsutøveren som trumfer.

Virker som det er morsrollen som trumfer det meste i denne saken.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...