Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Satt akkurat å hørte på en podcast om nora fra i vår. Der nevner hun hvor mye hjelp hun har fått fra MM og mye støtte hun har fått.  

Jeg sier ikke at MM ikke nødvendigvis har tatt dumme valg på enkelte ting. Men å gå rett i å tenke værste mening, umiddelbart,  syntes jeg det er en viss urettferdighet rundt.

for det vi vet kan MM ha oppfordret henne til å anmelde det, og at de ønsker hun går i avhør og uttaler seg der om det. 

Skulle kanskje bare mangle om ikke MM ga Nora støtte. MM visste at Marius var voldelig mot sin forrige kjæreste. 

Og det er vanskelig å tro at MM anbefalte Juliane å anmelde, når det står i Aftenpostens artikkel (se tidligere link) at kronprinsparet ikke fulgte opp Julianes melding om at Marius hadde vært voldelig mot henne.

(Jeg klippet bort de delene av innlegget ditt som jeg ikke kommenterte)

• Liker 11
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke ord. Så kan man argumentere for at det fortsatt er en mulighet for at det finnes noen forklaringer som nyanserer bildet, men den er faen meg mikroskopisk nå! Og om turen til London er noe annet enn Rehab eller tilsvarende… da er toget gått samme faen hva som kommer fram av «formildende» omstendigheter. Og jeg får lyst til å sende JS blomster, fy faen for en tøff dame. Fy faen. Jeg håper hun får all den hjelpen hun trenger, både til å bearbeide fortiden og å stå i dette som skjer nå. Da hun varslet MM var MBH altså allerede sammen med NH. Så da melder jo spørsmålet seg: hva foretok de seg i så måte?! 

Det er faktisk nesten umulig å fatte det som skjer i denne saken. Om MM er en klassisk enabler som beskytter godgutten uansett, ja da er HM såpass veik at da er vi igjen tilbake til rikets sikkerhet og sikkerhetsrisiko… Det eneste som egentlig kan «forsvare» MM og HM nå er jo om det har vært trusler osv involvert. Men da er vi tilbake til at sikkerheten rundt dem er en vits, og at de uansett utgjør en sikkerhetsrisiko når de har endt opp med å bli satt i og bli i en situasjon der det kan skje. Jeg kan ikke skjønne hvordan vi nå kan komme ut av dette med et kronprinspar som kan bli kongepar. Og nå kan jeg heller ikke se at en skilsmisse kan berge HM som kommende regent. Vi er i full fart mot en gigantisk konstitusjonell krise, og det samtidig som verden aldri har vært mer ustabil rundt oss. Fytti satan… 

Og så er det to mennesker det er synd på oppi dette, i tillegg til ofrene. Det er Ingrid Alexandra og Sverre Magnus. Om vi skal besinne oss noe i omtalene av MM og HM så er det av hensyn til dem, for de to er tross alt uskyldige oppi dette, har vært mindreårige det aller meste av tiden dette har pågått, og jeg tenker at takk Gud for at de begge akkurat er blitt gamle nok til «flytte hjemmefra» før dette sprakk. For dette må være ille for de to. 

Egentlig så aner vi jo ikke hvem disse folka er. De har tydeligvis en fasade og en annen personlighet bak fasaden. Det kan jo gjelde hele familien for alt vi vet. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Så de ble fortalt om volden hun var blitt utsatt for etter det ble slutt, men ikke fulgt opp henvendelsene. Hva ligger i det? Snekkestad har vært i flere avhør, hvorfor har ikke politiet innkalt kronprinsparet hvis hun har fortalt dette i avhør? Han er under etterforskning for partnervold mot ytterligere to kvinner han var sammen med etter Snekkestad, der han har innrømmet vold mot siste partner. Har dette også vært kjent, uten at de har fulgt opp avvergingsplikten? (undring, vites ikke..). Mange spørsmål..

Var det ikke det de prøvde på ved å kalle inn MM til avhør? Som det sies hun har rett til å si nei til? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
NordreSving skrev (3 minutter siden):

Gjennom oppveksten har MM fått vite om andre menneskers bekymring omkring hans oppførsel. Og hun unnskylder og mener at man ikke kan ha forventninger. 

Spol frem til 2023, når exkjæresten forteller om vold. Hvordan håndterer hun det? 

Spol frem til varsel om pågripelse, hvor hun bruker info for å varsle sin sønn om det forestående. Og det forsvinner et simkort. 

Det er så hinsides misforstått rolleforståelse som mor. 

Må huske at "eksperter" mener hun reagerte som en hvilken som helst mor .. 

Alle mødre blir varslet i forkant av sønnens pågripelse, sant?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Var det ikke det de prøvde på ved å kalle inn MM til avhør? Som det sies hun har rett til å si nei til? 

Politiet har vel ikke kalt inn MM? Eller mente du de=JS med advokat?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

At de ikke viderefører dialogen er en ting, Snekkestad har jo sin familie.

Men…..nei. Det er for mange ugreie momenter her fra kronprinsparets side. «Ivareta alle parter».

Say WHAT sa du? Når du vet om Snekkestad? NEI. 
Den trengte de ikke uttale overhodet. 

Kronprinsen trenger heller ikke stille på selfien til londonturen nå. Han kunne dratt uten å sende et ullent signal når han vet saken kommer opp. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke ord. Så kan man argumentere for at det fortsatt er en mulighet for at det finnes noen forklaringer som nyanserer bildet, men den er faen meg mikroskopisk nå! Og om turen til London er noe annet enn Rehab eller tilsvarende… da er toget gått samme faen hva som kommer fram av «formildende» omstendigheter. Og jeg får lyst til å sende JS blomster, fy faen for en tøff dame. Fy faen. Jeg håper hun får all den hjelpen hun trenger, både til å bearbeide fortiden og å stå i dette som skjer nå. Da hun varslet MM var MBH altså allerede sammen med NH. Så da melder jo spørsmålet seg: hva foretok de seg i så måte?! 

Det er faktisk nesten umulig å fatte det som skjer i denne saken. Om MM er en klassisk enabler som beskytter godgutten uansett, ja da er HM såpass veik at da er vi igjen tilbake til rikets sikkerhet og sikkerhetsrisiko… Det eneste som egentlig kan «forsvare» MM og HM nå er jo om det har vært trusler osv involvert. Men da er vi tilbake til at sikkerheten rundt dem er en vits, og at de uansett utgjør en sikkerhetsrisiko når de har endt opp med å bli satt i og bli i en situasjon der det kan skje. Jeg kan ikke skjønne hvordan vi nå kan komme ut av dette med et kronprinspar som kan bli kongepar. Og nå kan jeg heller ikke se at en skilsmisse kan berge HM som kommende regent. Vi er i full fart mot en gigantisk konstitusjonell krise, og det samtidig som verden aldri har vært mer ustabil rundt oss. Fytti satan… 

Og så er det to mennesker det er synd på oppi dette, i tillegg til ofrene. Det er Ingrid Alexandra og Sverre Magnus. Om vi skal besinne oss noe i omtalene av MM og HM så er det av hensyn til dem, for de to er tross alt uskyldige oppi dette, har vært mindreårige det aller meste av tiden dette har pågått, og jeg tenker at takk Gud for at de begge akkurat er blitt gamle nok til «flytte hjemmefra» før dette sprakk. For dette må være ille for de to. 

IA og SM må jo ha blitt påvirket av dette gjennom betydelige deler av oppveksten. Det er neppe mulig å skjerme mindreårige søsken fullstendig fra et eldre søsken med et stort rusproblem. Med mindre man kutter kontakten helt, og det har MM og HM beviselig ikke gjort. 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Jo, bistandsadvokaten til Snekkestad har sendt politiet begjæring om det. Det er de som tar beslutningen, ikke advokaten. Men nå tenkte jeg mer på agering fra politiet på selvstendig grunnlag, utfra avhørene de har tatt.

Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Politiet har vel ikke kalt inn MM? Eller mente du de=JS med advokat?

~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Jo, bistandsadvokaten til Snekkestad har sendt politiet begjæring om det. Det er de som tar beslutningen, ikke advokaten. Men nå tenkte jeg mer på agering fra politiet på selvstendig grunnlag, utfra avhørene de har tatt.

Ja, dere har rett. Jeg misforsto Ada 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest NordreSving
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Det er til vurdering, men politiet har ikke enda gått til det formelle skrittet. 

Det ble jo fremhevet tidligere at MM har rett til å ikke vitne fordi hun er nærstående. Men så var det den moralske forpliktelsen da. Og enda verre er det nå, når hun har visst siden 2023. Hun har sittet med kunnskap og samtidig visst at han ikke har erkjent voldsbruken. Det ser jo unektelig litt dobbeltmoralsk ut at hun gikk ut mot pressen som skrev om JS for å beskytte henne, mens nå når det er sønnen som har gjort JS stor urett, da sittes det stille i båten. 

Jo mer jeg tenker på dette, jo verre blir det.

Skrevet
NordreSving skrev (1 minutt siden):

Det er til vurdering, men politiet har ikke enda gått til det formelle skrittet. 

Det ble jo fremhevet tidligere at MM har rett til å ikke vitne fordi hun er nærstående. Men så var det den moralske forpliktelsen da. Og enda verre er det nå, når hun har visst siden 2023. Hun har sittet med kunnskap og samtidig visst at han ikke har erkjent voldsbruken. Det ser jo unektelig litt dobbeltmoralsk ut at hun gikk ut mot pressen som skrev om JS for å beskytte henne, mens nå når det er sønnen som har gjort JS stor urett, da sittes det stille i båten. 

Jo mer jeg tenker på dette, jo verre blir det.

Helt enig. Nå ser jeg på den der talen hennes her om dagen som enda mindre genuin enn før. Tror ikke hun mener et eneste ord i den talen, ikke på den måten hun burde mene dem.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Nå, med det som kommer fram om informasjonen kronprinsparet fikk allerede januar 2023 - så tenker jeg enda mer enn tidligere at politiet gir særbehandling fordi de er kongelige. Som man har tenkt ved varsling og avtale vedr. pågripelse, bekymringssamtale sept. 2023 og aldri ransakelse av bolig inne på tomten til kronprinsparet.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Déjà vu skrev (11 minutter siden):

Etter det som har kommet ut i dag. Så vet jeg med hundre pst. sikkerhet, at dette er mennesker som ikke føler ansvar for å hjelpe ofre for kvinnemishandling, fordi de er mer opptatt av å holde fasaden ved like.

De viser ikke ryggrad nok til å være noen som forklarer noe som helst til politiet. De har vist gjennom alt de har gjort og ikke sagt i ettertid av 04. august, at eneste fokuset deres er å fortsette beskyttelsen av sønn og stesønn. Man kunne latt være å ryddet feks., dersom man tenkte at MBH skulle stoppes. Ryddingen, uansett hva som ble ryddet - viser at tankegangen handler om opprettholdelse av fasade, og å beskytte MBH.

Jeg fatter og begriper ikke at MM kunne uttale at « jeg står stødig i kritikken», sett i retroperspektiv så er det bare et eneste stort Fu fra henne. 

Endret av Kattedama
Skrevet
Déjà vu skrev (Akkurat nå):

Nå, med det som kommer fram om informasjonen kronprinsparet fikk allerede januar 2023 - så tenker jeg enda mer enn tidligere at politiet gir særbehandling fordi de er kongelige. Som man har tenkt ved varsling og avtale vedr. pågripelse, bekymringssamtale sept. 2023 og aldri ransakelse av bolig inne på tomten til kronprinsparet.

Noterer meg også at JS forsøkte å få kontakt med kronprinsparet for å fortelle ved flere anledninger også FØR januar 23.

Jeg pleier ikke å banne, men dette er f…meg helt utrolig.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Kommer vell et ras av ekspertuttalelser i morgen. 

• Liker 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Noterer meg også at JS forsøkte å få kontakt med kronprinsparet for å fortelle ved flere anledninger også FØR januar 23.

Jeg pleier ikke å banne, men dette er f…meg helt utrolig.

Ja, når var før? Mens de var sammen eller etter..Hvis det var under forholdet, trer avvergingsplikten inn. 

• Liker 3
Skrevet

Det er på høy tid å avskaffe kongedømmet i Norge. Dette er en udemokratisk pengesluk, og som ligner mer og mer på et sirkus enn noe annet. De bidrar heller ikke til å gi Norge et særlig godt omdømme. Noe å tenke på til neste valg.

• Liker 16
  • Nyttig 17
Gjest Svigermor
Skrevet

Hus fikk vel til svar noe sånt som at "Det var veldig, veldig leit å høre".

Skrevet
Kattedama skrev (9 minutter siden):

Jeg fatter og begriper ikke at MM kunne uttale at « jeg står stødig i kritikken», sett i retroperspektiv så er det bare et eneste stort Fu fra henne. 

I hvilken sammenheng sa hun det? Om ryddingen av boligen? 

Skrevet
Svigermor skrev (Akkurat nå):

Hus fikk vel til svar noe sånt som at "Det var veldig, veldig leit å høre".

Eller slageren «trist at du opplevde det slik». 

Neida. Joda. 

• Liker 11
  • Nyttig 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...