Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kaneel skrev (6 minutter siden):

Heier på Marius! Det er med hans gode hjelp vi blir kvitt den jævla kongefamilien! 

Ja, man kan jo lure på om det er det de prøver på om dagen. 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sgirl skrev (52 minutter siden):

Jeg fastholder at det er problematisk at haakon har reist. Men det gir et veldig tydelig signal til oss folket, hva som prioriteres. Sånn er det bare. Så får vi ta det til etterretning, i fall haakon skulle komme i en lojalitetskonflikt senere, hvor han må velge mellom offentlige plikter og familie. Hadde Marius vært dødssyk hadde saken selvsagt vært en helt annen. Men Marius har hatt rusproblemer i mange år, sannsynligvis hatt flere rehab-opphold. Det var faktisk ikke nødvendig at begge reiste nedover for å holde Marius i hånda. Jeg tror dette er et uttrykk for at kronprinsfamilien mer og mer kjører sitt eget løp. De har tatt et valg, som går i retning av å ikke bare sette familien først, men også la dette hensynet gå langt foran evt offentlige plikter. Alle forstår at de kongelige må passe på sine egne, men det er grader her. Jeg vil også si at dette er utttrykk for en viss hubris, og det er urovekkende. 

Nå er det faktisk sånn at det er Kongen som leder statsråd. Kronprinsen er bare med. Hvis det er slik at Marius har dratt på rehab, noe også alle her inne har mast på, synes jeg det var en helt riktig prioritering av Kronprinsen å støtte Marius i forbindelse med innleggelsen. MM fikset lunsjen alene og Kongen statsråd, så ingen skade skjedd. Marius hadde nok mer behov for hans nærvær akkurat nå enn lunsjgjestene og statsrådene.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 time siden):

Ja, det er litt uklart hvor mye MB var tilstede under oppveksten. Det var slik du beskriver, ja. Så bodde MM og MBH sammen med en mann i Kr.sand først, så en annen i Oslo - før hun ble sammen med HM. Begge de to før HM med kriminelt rulleblad, slik de 18 kjærestene før det.

Edit: Har forstått det slik at MBH var mye hos mormor og stebestefar første årene, da.

Dette med første skoledag var vel mer eller mindre slik "show off" - for å vise fram sin flinke, moderne familie. Som en kuriositet kan jo nevnes at broren til MB, er gift med datteren til en av dronningen sine gode veninner. Så hun hadde truffet MB i barnedåp før hun traff MM.

Det har stått at han bodde hos mormor de første årene, heldigvis. MM bodde med forskjellige DJ i Kristiansand og Oslo og rotet rund uten mål og mening, M bodde en liten stund med moren og en DJ i Kristiansand før mormor overtok og han bodde hos henne til Haakon kom inn i bildet. Sånn sett har han nok hatt det fint ..

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (8 minutter siden):

Det har stått at han bodde hos mormor de første årene, heldigvis. MM bodde med forskjellige DJ i Kristiansand og Oslo og rotet rund uten mål og mening, M bodde en liten stund med moren og en DJ i Kristiansand før mormor overtok og han bodde hos henne til Haakon kom inn i bildet. Sånn sett har han nok hatt det fint ..

Ja, jeg også har forstått det slik at MBH har vært der mye, også etter MM og HM ble sammen. Men ikke slik at det var hele tiden hos mormoren, ikke i det hele tatt. Og kanskje mest det året hun studerte byggingeniør.

Edit: Da hun pendlet til Arendal, og buss ble for sein hjem til å hente i bhg. Tror jeg at jeg las.

Eller, kanskje da hun bodde i Oslo der, også, ja. 

Endret av Déjà vu
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (39 minutter siden):

Nå må du gi deg. Jeg har aldri sett på maken til loverdramatisering. 

Jeg fikk melding om at du siterte meg her, det stemmer jo ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (21 minutter siden):

Som sagt før...MM sin oppførsel var langt fra noen allminnelig norsk jentes. Du snakker meg om. Ønsker virkelig ikke henne som norges Dronning. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkatt skrev (2 minutter siden):

Som sagt før...MM sin oppførsel var langt fra noen allminnelig norsk jentes. Du snakker meg om. Ønsker virkelig ikke henne som norges Dronning. 

Hva har dette å gjøre i tråden om Marius Borg Høiby?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (3 timer siden):

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen - de er så overprivilegerte at de ikke vet hvilket bein de skal stå på. Når de mottar så mye penger av det offentlige i apanasje årlig, så burde man faktisk kunne forvente en viss transparenthet, spesielt i slike saker som dette. De ønsker å få i både pose og sekk, men det må det faktisk bli slutt på nå. Enten får de være kongelige med alt det innebærer, eller så får de velge å frasi seg tittelen, Norge får en ny styreform, og de kan leve så privat de måtte ønske, med alle fordeler og ulemper som dét måtte innebære. 

Nå er jeg så DRITTLEI hele den familien der og måten de har valgt å imøtegå kritikken, evt IKKE imøtegå kritikken. Strategien om 100% taushet fungerer ikke lenger. Det er ghosting av det norske folk - som finansierer ALT som vedgår den familien. Det er ikke riktig for fem flate øre.

Jeg kutter ned et ganske langt, men veldig bra, innlegg, for her er du inne på noe. Denne gjengen får betalt for å representere/"underholde" oss. Nå har vi ventet fra august til november (4 måneder, hvis kalkulatoren min fortsatt henger med) på å forstå hva i all verden som foregår på kongelige adresser. Alt vi har blitt møtt med er stadig mer provoserende handlinger og et knapt minutt med åpenbare utsagn som "livet er tøft til tider". God dag mann økseskaft? Skaff deg en bedre taleskriver.

Jeg sitter her og tenker, hva sitter jeg igjen med, som er netto positivt (for meg) fra denne gjengen her? Joda, god underholdning, sikkert. I det minste får jeg vite hvilke klær ulike kjendiser jeg ikke vet om har på seg under god morgen Norge-seremoni i kveld da. Jeg er på grensen til å innbille meg at Charter-Svein kunne ha kommet inn i kongehuset og gjort en minst like god figur som resten.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (1 time siden):

Jeg fastholder at det er problematisk at haakon har reist. Men det gir et veldig tydelig signal til oss folket, hva som prioriteres. Sånn er det bare. Så får vi ta det til etterretning, i fall haakon skulle komme i en lojalitetskonflikt senere, hvor han må velge mellom offentlige plikter og familie. Hadde Marius vært dødssyk hadde saken selvsagt vært en helt annen. Men Marius har hatt rusproblemer i mange år, sannsynligvis hatt flere rehab-opphold. Det var faktisk ikke nødvendig at begge reiste nedover for å holde Marius i hånda. Jeg tror dette er et uttrykk for at kronprinsfamilien mer og mer kjører sitt eget løp. De har tatt et valg, som går i retning av å ikke bare sette familien først, men også la dette hensynet gå langt foran evt offentlige plikter. Alle forstår at de kongelige må passe på sine egne, men det er grader her. Jeg vil også si at dette er utttrykk for en viss hubris, og det er urovekkende. 

Telefon på torsdag morgen. 

"Sorry, vet at pappa er borte, men jeg flyr til London om et par timer. Så da er det ikke noen regent i Kongeriket. Tenkte det var greit å si ifra, men det kom noe viktig." 

Skikkelig seriøst.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

Telefon på torsdag morgen. 

"Sorry, vet at pappa er borte, men jeg flyr til London om et par timer. Så da er det ikke noen regent i Kongeriket. Tenkte det var greit å si ifra, men det kom noe viktig." 

Skikkelig seriøst.

Dumt HM gikk glipp av møte med statsforvalterne. Ellers kunne de jo diskutert hvordan man kunne gjøre det bedre ved neste nasjonale sikkerhetsoperasjon, eventuelt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 time siden):

Det er vel slik at også Se og Hør, som de fleste andre (meg selv inkludert) virkelig håper at han er på rehab. Og at det finnes noe etikk og moral i den gjengen igjen. Etter man ser foreldre som rydder i gjerningsmannens bosted i tilfelle razzia, samt utnytter intel de ikke burde fått - for så i neste sekund invitere til middag på skaugum for Psykisk Råd. Som skal være en organisasjon for unge mennesker som sliter psykisk. Mens de selv tilrettelegger og bagatelliserer for voldelig sønn opp gjennom hele livet hans, slik at han har fritt leide til å mishandle unge kvinner. Der ofrene forteller at det er den psykiske volden som var verst. 

Det er noe dobbeltsidig i dette som ikke framstår helt greit.

Enig i at det ikke er like ille som negativ spekulasjon. Selvsagt ikke. Det er like fullt spekulasjoner og det har jo sånn ca null verdi når vi ikke vet hva som er tilfellet her.

Resten kommenterer jeg ikke, da det nettopp innebærer negativ synsing.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (33 minutter siden):

Enig i at det ikke er like ille som negativ spekulasjon. Selvsagt ikke. Det er like fullt spekulasjoner og det har jo sånn ca null verdi når vi ikke vet hva som er tilfellet her.

Resten kommenterer jeg ikke, da det nettopp innebærer negativ synsing.

Meget uheldig at de som "står godt i kritikken" ikke er i stand til å fjerne alle spekulasjoner. De har jo strengt tatt hatt ca. 4 3 måneder på seg til å fjerne alle spekulasjonene.

Endret av BørIkkeSkriveForMy
Ninaen korrigerte at jeg tok feil av antall måneder siden nyheten sprakk. Dersom min arbeidsgiver (i dette tilfellet folket) måtte vente på svar om situasjonen i 3 måneder, ville sjefen min ha blitt temmelig irritert, men hvem er sjefen til kongehuset?
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantorangen-Oslo skrev (22 timer siden):

Veldig trist å høre og kondolerer så mye  < 3 

Da tenker jeg også at du hadde reagert om 50 andre helt fremmede kalte moren din for det ene og det andre og kanskje skrevet at du ikke var stort bedre? At du til og med tilba han og så opptil han fordi han var ditt forbilde i en alder av 18? For det er jo det som går igjen i mange av innleggene her. Det er MM det går verst utover her i denne tråden. Det er henne som er spottet på det verste og gjort narr av i alle retninger uansett hva hun gjør og ikke gjør, og ikke selve gjerningsmannen. Hvis det ikke var din mor som er skyld eller årsak til at din bror havnet utpå er det heller ikke rettferdig at hun skulle bli "lynsjet" på en nettside hvor ingen kjente henne eller visste hvor mye hun kanskje hadde kjempet for at han skulle få plass på rehab, holde seg der, skåne søsken, gjemme unna eiendeler for at disse ikke ble stjålet for å skaffe penger osv. Det er det som er hele pointet i det jeg skriver. Edruelige innlegg hvor vi legger ansvaret der det hører hjemme og prøver å tenke oss om et par ganger før vi kaller folk for alt mulig. Da er ikke vi bedre enn han på tlf med seistennullnull noen ganger. Vi alle har vært sinte og irriterte i forskjellige settinger, men ingen har recordet deler og lagt det ut på nett heller. Legg ansvaret der det hører hjemme og tenk på at dette er en blant mange som trenger hjelp og det om han vil eller ikke. 

Du tenker ikke at hovedpoenget i kritikken mot MM handler om at hun er et dypt uegnet dronningemne? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (3 minutter siden):

Du tenker ikke at hovedpoenget i kritikken mot MM handler om at hun er et dypt uegnet dronningemne? 

Hva er kriteriene for å være dronningemne? Jeg tar heller Bård Ylvisåker som "god markedsføring for Norge", enn MM, men jeg vet ikke - hvordan skal kongefamilien rettferdiggjøre ganske mange millioner av statsbudsjettet vårt? Hvem "der ute" bryr seg om at kongefamilien barrikaderer med trillebårer for å unngå norsk presseoppbud? "Av og til er livet tøft", økseskaft.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BørIkkeSkriveForMy skrev (22 minutter siden):

Meget uheldig at de som "står godt i kritikken" ikke er i stand til å fjerne alle spekulasjoner. De har jo strengt tatt hatt ca. 4 måneder på seg til å fjerne alle spekulasjonene.

August-november=3 måneder. Bare sånn for ordens skyld 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ninaen skrev (3 minutter siden):

August-november=3 måneder. Bare sånn for ordens skyld 😉

Ah, takk. Nå antar jeg at du har en leder på jobben din. Hvor lenge lar sjefen din vente på svar? Er smertegrensen på 3 måneder eller 4? 😶‍🌫️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (6 timer siden):

Ifølge Caroline Vagle (kongehusekspert) har han ikke avlyst en jobb siden 2021, da han hadde covid. 

Skikkelig slappfisk, liksom 🙄

Det samme her, har ikke hatt en sykedag siden covid. Jeg jobber i kommunehelsetjenesten og er borte ti timer om dagen fem dager i uka inkludert pendling med kollektivtransport. Så må jeg handle ved behov, selvfølgelig lage middag, rydde, vaske, lufte bikkja, trene, gjøre lekser med ungene, før jeg sovner foran TV-en to minutter på ni på kvelden. Dagene på jobb er er rotterace uten like, og ofte har jeg ikke tid til å avvikle lunsj. 

Krinprinsens «plikter» består av å stå opp om morgenen og så bli kjørt i kortesje til statsråd på slottet, inn og delta, drikke kaffe og ta et wienerbrød før lakeiene står klare med svarte biler og dype bukk og det bærer tilbake til Skaugum. Her er det tjenerskap og løpegutter an mass, så høyst sannsynlig er han ikke så belemret med å sortere klesvask og rense sluk. Uka etter er det et todagers besøk i Indre Gryllefjord på planen hvor alt er planlagt av andre fra a til å, før det venter en velfortjent ferie i sydligere strøk uka etter. 

Tror det skulle vært rom for å holde ut slike arbeidsdager ja 🏆🏅

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BørIkkeSkriveForMy skrev (2 minutter siden):

Ah, takk. Nå antar jeg at du har en leder på jobben din. Hvor lenge lar sjefen din vente på svar? Er smertegrensen på 3 måneder eller 4? 😶‍🌫️

Sa ingenting om at det unnskyldte noe. Men ærlig talt, når de roter så jævlig så er det enkelt å holde sånn fakta korrekt på andre sida 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 minutter siden):

Sa ingenting om at det unnskyldte noe. Men ærlig talt, når de roter så jævlig så er det enkelt å holde sånn fakta korrekt på andre sida 😂

Du har helt rett - vi på "andre sida" synes det er synd at de har hatt 3 måneder (ikke 4 måneder) på å koke sammen et svar utover at de er nødt til å dra til London for måtte fåglane vite hva. Hvordan representerer disse folkene oss igjen? Jeg kjenner meg ikke igjen i denne gjengen. Hvorfor møtte Mette Marit Jeffrey Epstein flere ganger? Hvorfor står de såpass godt i kritikken at de ikke trenger å svare?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...