Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fantorangen-Oslo skrev (15 timer siden):

HM og resten av kongefamilien er langt over Norges grenser hvis vi kommer i en evt krigssituasjon. Det har ingenting med at han er en "tøddel". Det er Forsvarssjef Eirik Kristiansen som har det øverste ansvar om Norge skulle blitt angrep. 

Du må nesten sette deg bedre inn i sakene før du uttaler deg, for her har du store huller. Kongen - evt dronningen, som Victoria i Sverige og Ingrid i Norge etterhvert - er øverste sjef for Forsvaret. Kong Haakon den 7. spilte en viktig rolle under 2. verdenskrig - fra England. Er det nytt for deg, bør du lese deg opp og kanskje også se filmen Kongens Nei. Denne funksjonen er også et av argumentene rojalister har for å beholde kongehuset, så rart at du som er fan ikke har fått med deg det. 

Problemet er at man kan få hva som helst på tronen. Og det har vi fått. 

Når vi først er inne på folkeopplysning: Tøddel er ikke brukt som betegnelse på HM. Hadde det bare vært så vel. Jeg har sagt at han ikke vil bety en tøddel. 

Fantorangen-Oslo skrev (16 timer siden):

Orakelet, jeg synes du er perfekt til å vise akkurat den du er og det er toppers, as usual. Ingen overraskelser.

Du tenker ikke at de er på oppdrag og må oppføre seg deretter. Det hadde tatt seg fint ut å få et offentlig sammenbrudd. Noe helt annet er hva som skjer på kammerset eller back-office eller hjemme innenfor huset fire vegger. Er du fornøyd om hun kneler og griner foran hele Norge på nasjonal TV fordi sønnen har gått amok, for det er det du vil, ikka sant? Du drar den helt ut, for da er hun autentisk. For noe piss. 

Selvsagt er jeg perfekt til å vise hvem jeg er. Hvem skulle ellers vært perfekt til å vise hvem jeg er? 😊 Spar deg de dårlige forsøkene på hersketeknikk.

Du forstår visstvikke at de på eget initiativ kan møte pressen, eller utvalgte personer fra pressen, utenom de oppdragene de har? 
Og hvor henter du ordet sammenbrudd fra? 
Det er forskjell på sammenbrudd som du etterlyser, og tydelig, myndig og alvorlig erklæring om at de tar sterk avstand fra både narkotika og vold.
Blanke øyne og skjelving i stemmen skader nok heller ikke overfor de store massene, tvert i mot, selv om enkelte konservative rojalister som deg selv forventer en slags Dronning Elizabeth-pose.

Jeg kommer ikke til å svare flere innlegg fra deg, når du legger andre ord i munnen min og dessuten avdekker så store kunnskapshuller. 

Endret av O Rakel
  • Liker 3
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M.H85 skrev (2 minutter siden):

Ja rikmanns "gutter" og voldsmenn har det lett gitt, plass på rehab i London....Fortjener han ikke. 🤢 Bortskjemt !! 

Damned if you do, and damned if you don`t. Det viktigste er at han får pro behandling hvor han ikke kan stikke av eller få permisjon i tide og utide til å gjøre hva han vil, for da kan han fort ta første utvei. Og få han vekk fra omgangsvenner er heller ingen dum idè. Jeg har sett mange stikke av fra rusinstitusjoner og det er en smal sak om de vil og nøden blir for stor. Siden vi har sett det vi har sett er det kanskje det beste om han er et godt stykke unna venner og utenfor grensene. Nå vet jeg heller ikke om han er på vei til beh eller ikke.  Så lenge det ikke foreligger en dom ennå er det heller ingen tvungen rehab ennå, men det kan skje senere. Men, så lenge det er frivillig og om han var i Norge på rehab, kunne han dratt når som helst og det er ingen heldig løsning. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da kunne tolkes som en positiv utvikling i denne saken hvis det stemmer at HM har fulgt bonussønnen på et rehabiliteringstiltak i England. MBH trenger åpenbart å komme langt unna omgangskretsen hjemme. Om MHB er i stand til å bli rehablilitert er jo dette av betydning for eventuelt framtidige voldsofre og andre som lider under hans grenseløse oppførsel.

At man bifaller dette, behøver ikke nødvendigvis å komme i konflikt med 100% støtte til ofrene i voldssaken.

Endret av Villroses hage
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (22 minutter siden):

Jeg kan ikke stå for hva andre har sagt om Haakon,jeg har ALDRI sagt at han bør ta action osv. Det er snakk om en 30 år gammel mann,ikke en 10 åring! Det eneste jeg har sagt negativt om mtp sønnen er moren,svak og feig som ikke har sagt noe!

Like sterkt som jeg misliker at ofre for partnervold kalles for svake og feige som ikke bare går fra partneren, misliker jeg slik omtale av pårørende. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (2 timer siden):

Er det ikke behandlingssteder her til lands som er gode nok for Marius, slik at han må fly utenlands?

Det er ikke behandlingssteder å oppdrive i vårt land. De legges jo ned en etter en. Det har vært hyppig omtalt i media etter at regjeringen la frem sin såkalte rusreform.

Momma skrev (1 time siden):

Kanskje ikke shopping, men kanskje se favoritt-fotballaget spille? Jeg lar meg faktisk ikke forundre av noe lenger, de er virkelig aldeles nedsnødd.

Så du tenker det er sannsynlig at kronprinsen melder forfall til sine plikter som kronprinsregent for å dra på fotballtur med Marius Borg Høiby? Da vet du kanskje også hva som er favoritt laget deres?

For å si det med dine ord. Det er ikke kongefamilien som er de "nedsnødde" her.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (1 time siden):

Du må nesten sette deg bedre inn i sakene før du uttaler deg, for her har du store huller. Kongen - eller dronningen, som Victoria i Sverige og Ingrid etterhvert i Norge - er øverste sjef for Forsvaret. Kong Haakon den 7. spilte en viktig rolle under 2. verdenskrig - fra England. Er det nytt for deg, bør du lese deg opp og kanskje også se filmen Kongens Nei. Denne funksjonen er også et av argumentene rojalister har for å beholde kongehuset, så rart at du som er fan ikke har fått med deg det. 

Problemet er at man kan få hva som helst på tronen. Og det har vi fått. 

Når vi først er inne på folkeopplysning: Tøddel er ikke brukt som betegnelse på HM. Hadde det bare vært så vel. Jeg har sagt at han ikke vil bety en tøddel. 

Selvsagt er jeg perfekt til å vise hvem jeg er. Hvem skulle ellers vært perfekt til å vise hvem jeg er? 😊 Spar deg de dårlige forsøkene på hersketeknikk.

Du forstår visstvikke at de på eget initiativ kan møte pressen, eller utvalgte personer fra pressen, utenom de oppdragene de har? 
Og hvor henter du ordet sammenbrudd fra? 
Det er forskjell på sammenbrudd som du etterlyser, og tydelig, myndig og alvorlig erklæring om at de tar sterk avstand fra både narkotika og vold.
Blanke øyne og skjelving i stemmen skader nok heller ikke overfor de store massene, tvert i mot, selv om enkelte konservative rojalister som deg selv forventer en slags Dronning Elizabeth-pose.

Jeg kommer ikke til å svare flere innlegg fora deg, når du legger andre ord i munnen min og dessuten avdekker så store kunndkapshuller. 

Vet du hva, jeg scroller glatt gjennom innleggene dine og har gjort det de siste ukene. For du sklir helt ut og begynner å dra inn alt mulig rart. fra Hermansen-saken og HMs tafatthet for over 20 år siden osv men du er aller best på brukerhets. Mens nå satt han vel på et fly med trådens hovedperson og det ser ut som de prøver å gjøre noe med problemet. Men, det er kanskje feil og for dere? For da er han "bortskjemt og han trenger noen å reise med"? `Jøje meg.. ingen tenker på at han kan stikke av og fortsatt gjøre som han vil om ingen er der og skriver han inn? Monarkist? Du henger fortsatt i myra om at meddebattanter som ikke gir deg thumbs up på alle dine innlegg er monarkister og hyller glorien over kongefam? Sort/hvitt i din verden altså. Jaja, det er ditt problem, ikke mitt.  God natt, mann økseskaft. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villroses hage skrev (54 minutter siden):

Det må da kunne tolkes som en positiv utvikling i denne saken hvis det stemmer at HM har fulgt bonussønnen på et rehabiliteringstiltak i England. MBH trenger åpenbart å komme langt unna omgangskretsen hjemme. Om MHB er i stand til å bli rehablilitert er jo dette av betydning for eventuelt framtidige voldsofre og andre som lider under hans grenseløse oppførsel.

At man bifaller dette, behøver ikke nødvendigvis å komme i konflikt med 100% støtte til ofrene i voldssaken.

Akkurat - helt enig med deg.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (51 minutter siden):

Like sterkt som jeg misliker at ofre for partnervold kalles for svake og feige som ikke bare går fra partneren, misliker jeg slik omtale av pårørende. 

Det må du gjerne mene. M.M er KONGELIG og har en rolle. Hun har også vært støttende til krisesenter,partner vold osv. Og nå holder hun kjeft? Feigt. 

• Liker 8
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (59 minutter siden):

Damned if you do, and damned if you don`t. Det viktigste er at han får pro behandling hvor han ikke kan stikke av eller få permisjon i tide og utide til å gjøre hva han vil, for da kan han fort ta første utvei. Og få han vekk fra omgangsvenner er heller ingen dum idè. Jeg har sett mange stikke av fra rusinstitusjoner og det er en smal sak om de vil og nøden blir for stor. Siden vi har sett det vi har sett er det kanskje det beste om han er et godt stykke unna venner og utenfor grensene. Nå vet jeg heller ikke om han er på vei til beh eller ikke.  Så lenge det ikke foreligger en dom ennå er det heller ingen tvungen rehab ennå, men det kan skje senere. Men, så lenge det er frivillig og om han var i Norge på rehab, kunne han dratt når som helst og det er ingen heldig løsning. 

Vel...Det nytter ikke med tvungen rehab om det er i Hollywood eller i en brakke i Odda med mindre man har 130% EGEN vilje.... Dessuten er det mye mer enn tvunget " avrusning" denne mannen trenger, mer årevis med psykolog og muligens endre personlighet noe jeg neppe tror på... Jeg får Exit vibber av hele fyren...🤢

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen av dere tenkt over at det faktisk er høyst sannsynlig at MM og HM ikke har visst hva MBH har sagt i avhør ang rydding og SIM-kort før det lakk til pressen denne uka? Det hvor han i praksis ofrer mor på «jeg vet ingenting»-alteret. 
Har dere tenkt på at folk med mye midler ikke trenger å vente på ledig plass for Rehab, og i alle fall ikke i utlandet? 
I fjor var det MM som fløy MBH ifb med Rehab i Sveits.

Har det slått dere at med dette som bakgrunn, og at kronprinsen gjør noe så ytterst uvanlig som å avlyse formelt program på ekstremt kort varsel, lunsj med statsforvalteren er en formell greie av viss størrelse+da statsråd som gamlefar selv nå må avbryte ferien for å holde, at det kan indikere at nå har noen faktisk satt hardt mot hardt og MBH har fått et ultimatum, og at dagene siden helga er brukt til å finne en egnet plass. Og at HM drar, ikke MM, nettopp pga atferden til MBH og det som kom fram fra avhørene. At dette skjer så akutt at HM avlyser program og må kalle sin far hjem, det indikerer at det har skjedd noe av substans i kulissene. Det er vel 3(?) uker siden advokaten sa han skulle på Rehab. Det var vel bare ord. Når han nå flys av stefar, med avlyste oppgaver, vel…

Og da kan det faktisk hende vi nærmer oss en uttalelse også, fordi de nå har fått nok selv, og mulig familien er på god vei ut av pårørende-tåka som sikkert mange her inne kjenner til. De neste par ukene blir interessante. 

• Liker 17
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (3 timer siden):

Vel...Det nytter ikke med tvungen rehab om det er i Hollywood eller i en brakke i Odda med mindre man har 130% EGEN vilje.... Dessuten er det mye mer enn tvunget " avrusning" denne mannen trenger, mer årevis med psykolog og muligens endre personlighet noe jeg neppe tror på... Jeg får Exit vibber av hele fyren...🤢

Helt riktig! 

Pluss at han mangler vel hverken nettverk eller tilgang til narkotika i London, etter å ha både bodd og jobbet der (for de som mener at tilbakefall der er vanskelig).

Veldig bra at han drar på rehab, uansett hvor. Håper han vil det selv også, og at sinnemestring også er et tema, i tillegg til rus. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderer på hvorfor de valgte vår lett gjenkjennelige kronprins, og  Norges kommende konge som reisefølge på en vanlig ruteflyvning? 

Ville kongehuset at dette lett  skulle bli lagt merke til og komme ut?  Altså, de kunne jo valgt en anonym hoffmedarbeider eller annen betrodd til å følge marius(folk hadde kanskje lagt merke til han også)

Alt kongehuset gjør er nøye gjennomtenkt vil jeg tro. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMjau skrev (1 time siden):

Funderer på hvorfor de valgte vår lett gjenkjennelige kronprins, og  Norges kommende konge som reisefølge på en vanlig ruteflyvning? 

Ville kongehuset at dette lett  skulle bli lagt merke til og komme ut?  Altså, de kunne jo valgt en anonym hoffmedarbeider eller annen betrodd til å følge marius(folk hadde kanskje lagt merke til han også)

Det er uansett fint av HM å gjøre det, at han tar grep. MBH har tross alt og en biologisk far, 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friluftsdame skrev (14 minutter siden):

Det er uansett fint av HM å gjøre det, at han tar grep. MBH har tross alt og en biologisk far, 

Ja, jeg tenker at hvis formålet med denne turen er at M skal på rehab, så understreker valget av reisefølge bare hvor alvorlig familien/kongehuset fakrisk tar situasjonen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper fortsatt på at MBH og Kongehuset snur og at han vil ta sin straff og være sannferdig som han sa i sin uttalelse. Kanskje dette er et lite skritt mot ansvarliggjøring, og kanskje de har kommet gjennom til han etter de siste oppslagene i media? Er lov å håpe tenker jeg.

Endret av Eyr
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMjau skrev (2 timer siden):

Eller så er det HM som faktisk har noenlunde kontroll på han, og at det nå, som @Ninaen sier, blir satt hardt mot hardt. At de nå vil ha han i rehab fortest mulig. Jeg tror ikke det er så kalkulert, jeg tror bare at de ble tatt på senga her og at noen fikk nok. Første fly til London. Og så er de jo selvfølgelig glad i og bryr seg om Marius, da vil de nok stille opp og følge ham til London fremfor en random ansatt. Akkurat det har jeg ikke noe problem med å skjønne.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ninaen skrev (6 timer siden):

Har ikke noen av dere tenkt over at det faktisk er høyst sannsynlig at MM og HM ikke har visst hva MBH har sagt i avhør ang rydding og SIM-kort før det lakk til pressen denne uka? Det hvor han i praksis ofrer mor på «jeg vet ingenting»-alteret. 
Har dere tenkt på at folk med mye midler ikke trenger å vente på ledig plass for Rehab, og i alle fall ikke i utlandet? 
I fjor var det MM som fløy MBH ifb med Rehab i Sveits.

Har det slått dere at med dette som bakgrunn, og at kronprinsen gjør noe så ytterst uvanlig som å avlyse formelt program på ekstremt kort varsel, lunsj med statsforvalteren er en formell greie av viss størrelse+da statsråd som gamlefar selv nå må avbryte ferien for å holde, at det kan indikere at nå har noen faktisk satt hardt mot hardt og MBH har fått et ultimatum, og at dagene siden helga er brukt til å finne en egnet plass. Og at HM drar, ikke MM, nettopp pga atferden til MBH og det som kom fram fra avhørene. At dette skjer så akutt at HM avlyser program og må kalle sin far hjem, det indikerer at det har skjedd noe av substans i kulissene. Det er vel 3(?) uker siden advokaten sa han skulle på Rehab. Det var vel bare ord. Når han nå flys av stefar, med avlyste oppgaver, vel…

Og da kan det faktisk hende vi nærmer oss en uttalelse også, fordi de nå har fått nok selv, og mulig familien er på god vei ut av pårørende-tåka som sikkert mange her inne kjenner til. De neste par ukene blir interessante. 

Jeg tror du har rett. Hvorfor skulle MBH si til sine foreldre hva han har sagt i avhør? Han har sikkert levd i den tro at han er beskyttet og at det var taushetsbelagt. Det er det vel også, men noen plapret likevel. Dette var kanskje the last straw.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du har rett. Hvorfor skulle MBH si til sine foreldre hva han har sagt i avhør? Han har sikkert levd i den tro at han er beskyttet og at det var taushetsbelagt. Det er det vel også, men noen plapret likevel. Dette var kanskje the last straw.

Også med tanke på at han har vært helt ute av kontroll. MM ringte inn til helsevesenet for bekymring, da tenker jeg at de ikke har «nådd» inn til han på vanlig måte først. Kanskje han endelig har fått en knekk og snev av dårlig samvittighet? Om ikke overfor offrene men for familien… kan ikke annet enn å spekulere🙃🤫

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Også med tanke på at han har vært helt ute av kontroll. MM ringte inn til helsevesenet for bekymring, da tenker jeg at de ikke har «nådd» inn til han på vanlig måte først. Kanskje han endelig har fått en knekk og snev av dårlig samvittighet? Om ikke overfor offrene men for familien… kan ikke annet enn å spekulere🙃🤫

Kanskje, jeg håper i grunn det. Han har godt av å skjemmes.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (6 timer siden):

Det må du gjerne mene. M.M er KONGELIG og har en rolle. Hun har også vært støttende til krisesenter,partner vold osv. Og nå holder hun kjeft? Feigt. 

Da synes jeg du neste gang kan være tydeligere på at det er rollen du kritiserer, og hvorfor du mener hun, i kraft av å være kronprinsesse, skal bruke egen sønn i ærend for folket, og hvorfor ikke kronprinsen og institusjonen som sådan i samme grad er inkludert i det ansvaret.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...